کشتی و وزنه‌برداری

3374
جوادی و دهدارغایبان بزرگ تاشکند

رونمایی از ترکیب متفاوت پولادمردان در آسیایی ازبکستان

جوادی و دهدارغایبان بزرگ تاشکند

طبق آنچه که پیش‌بینی می‌شد، نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان نام مصطفی جوادی و رضا دهدار ۲ ستاره تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان در اوزان ۸۹ و ۱۰۲ کیلوگرم را از لیست آسیایی حذف کرده است تا این دوملی‌پوش با آمادگی بیشتر خود را برای تثبیت نهایی سهمیه ورودی به بازی‌های المپیک با ثبت مجموعی ایده‌‌آل در جام جهانی ۲۰۲۴ پوکت تایلند مهیا کنند. لیست ابتدایی نصیرشلال برای اعزام به رقابت‌های آسیایی تاشکند ازبکستان لیستی ۱۲ نفره است که البته قرار است با انجام یک رکوردگیری در پایان هفته جاری ۲ وزنه‌بردار از این لیست حذف شده و ترکیب نهایی(۱۰ نفره) تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان به رقابت‌های آسیایی قطعی و مشخص شود.

به گزارش ایران ورزشی، طبق آنچه که پیش‌بینی می‌شد، نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان نام مصطفی جوادی و رضا دهدار 2 ستاره تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان در اوزان 89 و 102 کیلوگرم را از لیست آسیایی حذف کرده است تا این دوملی‌پوش با آمادگی بیشتر خود را برای تثبیت نهایی سهمیه ورودی به بازی‌های المپیک با ثبت مجموعی ایده‌‌آل در جام جهانی 2024 پوکت تایلند مهیا کنند. لیست ابتدایی نصیرشلال برای اعزام به رقابت‌های آسیایی تاشکند ازبکستان لیستی 12 نفره است که البته قرار است با انجام یک رکوردگیری در پایان هفته جاری 2 وزنه‌بردار از این لیست حذف شده و ترکیب نهایی(10 نفره) تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان به رقابت‌های آسیایی قطعی و مشخص شود.

رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان آسیا(گزینشی بازی های المپیک 2024 پاریس) از اواسط بهمن در شهر تاشکند ازبکستان آغاز می‌شود. رقابتی که قطعا برای مدعیان کسب امتیاز و سهمیه ورودی به بازی‌های پاریس از اهمیت بالایی برخوردار است. این اهمیت و حساسیت برای تیم ملی وزنه‌برداری ایران نیز که هنوز درگیر تثبیت قطعی سهمیه و نفرات اعزامی خود به اوردگاه المپیک است نیز بسیار مهم و ارزشمند است. برهمین اساس، کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری برای حضور در این دوره از رقابت‌های آسیایی نام 12 وزنه‌بردار را اعلام کرده تا بعد از رکوردگیری که هفته جاری قرار است دراردوی چالوس برگزار شود، نفرات اصلی و ترکیب نهایی تیم اعزامی به رقابت‌های آسیایی تاشکند مشخص شود. البته در بین اسامی اعلام شده برای حضور در رکوردگیری آسیایی نام مصطفی جوادی و رضا دهدار دو ملی‌پوش شاخص و عنواندار تیم ملی وزنه‌برداری طبق آنچه که پیش‌بینی می‌شد در لیست نصیرشلال نیست. زیرا آنها قرار است درجام جهانی 2024 پوکت تایلند روی تخته رفته و سهمیه  و حضور خود در بازی‌های المپیک 2024 را قطعی کنند.

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ ازبکستان قرار است طبق اعلام کنفدراسیون وزنه‌برداری قاره آسیا از ۱۴ بهمن آغاز شود. این مسابقات گزینشی المپیک پاریس است و فدراسیون اسامی ۱۲ وزنه‌بردار را ارسال کرده است. قراراست این هفته رکوردگیری نهایی در اردوی تیم ملی انجام شود تا ترکیب نهایی از بین ۱۲ نفر مشخص شود. کمیته فنی فدراسیون در جلسه قبلی خود اعلام کرد کسانی که دنبال سهمیه المپیک هستند و نفراتی که شانس مدال دارند به قهرمانی آسیا اعزام می‌شوند. اما در لیست نصیرشلال تعدادی اسامی جدید و جوان دیده می‌شود که این نفرات شانسی برای سهمیه المپیک ندارند، اما قطعا بواسطه اینکه آنها پشتوانه‌های تیم ملی هستند، می‌توانند با کسب تجربه از آوردگاه آسیایی بزرگسالان آینده وزنه‌برداری کشورمان را تضمین کنند. یکی  دیگرازاتفاق‌های مهم و البته قابل پیش‌بینی در لیست آسیایی نصیرشلال، غیبت ملی‌پوشان نامدار و شانس‌های اصلی کسب سهمیه ورودی به بازی‌های المپیک پاریس است. مصطفی جوادی و رضادهدار ملی‌پوشان مدال‌دار وزنه‌برداری ایران با وجود اینکه در اردوی تیم ملی هستند، اما به قهرمانی آسیا  اعزام نمی‌شوند تا خود را برای جام جهانی تایلند آماده کنند.

رضا باقی ، عبدالله بیرانوند،  حسین سلطانی، علیرضا معینی، علیرضا عباسپور، علی عالی پور ، رسول معتمدی، مسعود ممیوند، مهدی کرمی، سپهر مردانی، علیرضا یوسفی، علی داودی لیست 12 نفره کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری هستند که باید در رکوردگیری اواخر هفته جاری شرکت کرده تا نهایتا از بین آنها 10 وزنه‌بردار برای ترکیب اصلی اعزامی به تاشکند انتخاب شوند.احتمالا علی داودی هم در آسیایی تاشکند وزنه نزند چون جایگاهش در دست فوق سنگین و رنکینگ دسته 102+ کیلوگرم برای سهمیه ورودی به المپیک تثبیت شده است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های کشتی و وزنه‌برداری