فوتبال ایران

3468
عبدالکریم حسن در تست پزشکی پرسپولیس

قرارداد با شصت و دومین خارجی تاریخ سرخ‌ها

عبدالکریم حسن در تست پزشکی پرسپولیس

ستاره فوتبال قطر برای حضور در تست‌های پزشکی و عقد قرارداد نهایی با پرسپولیس، امروز (دوشنبه) وارد تهران شد.

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، ستاره فوتبال قطر و عضو پیشین تیم ملی این کشور با توجه به توافق‌های صورت گرفته و به منظور عقد قرارداد نهایی برای یک و نیم فصل به تهران آمد. او نخستین خرید زمستانی پرسپولیس در نقل و انتقالات میان‌فصل است.
وی که قرار است تست‌های پزشکی را هم پشت سر بگذارد، به صورت تخصصی بازیکن پست سه فوتبال (دفاع چپ) است ولی با توجه به ویژگی‌های فنی، قدرت بازی در پست‌های دیگر را هم دارد. بیشتر دوران فوتبال این بازیکن در باشگاه السد قطر گذشت و همراه با این تیم به افتخارات و عناوین قهرمانی بسیاری دست پیدا کرد.
وی در سال ۲۰۱۸ موفق شد عنوان بازیکن سال فوتبال آسیا را از آن خود کند و اکنون در ۳۰ سالگی به دنبال تجربه بازی در پرافتخارترین و محبوب‌ترین تیم فوتبال ایران است.

گفتنی است سرخپوشان ایران تا کنون ۶۱ بازیکن خارجی را به خدمت گرفته‌اند که نخستین آن‌ها بیلی مک کلور اسکاتلندی بود که نخستین گلزن خارجی لیگ فوتبال ایران نیز به حساب می‌آید. آخرین خارجی، قبل از عبدالکریم حسن نیز نبیل باهویی بود.

پرسپولیس تا کنون ۶ بازیکن خارجی داشته است که سابقه یک بازی هم نداشته‌اند و بازیکنی چون کریستوفر، هرگز به ایران سفر نکرد. به این ترتیب ۵۵ بازیکن خارجی سابقه بازی رسمی با پیراهن پرسپولیس را دارند.

عبدالکریم حسن همچنین سیزدهمین بازیکن خارجی تاریخ فوتبال پرسپولیس از آسیا و نخستین بازیکن از قطر و در کل از کشورهای حوزه جنوب خلیج‌فارس است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران