فوتبال ایران

3556
پرسپولیس بدون سرمربی به دبی می‌رود؟

پاکتا جدی شد برانکو هم به سبد خرید برگشت!

پرسپولیس بدون سرمربی به دبی می‌رود؟

باشگاه پرسپولیس همچنان مشغول بررسی گزینه های سرمربیگری است.

به گزارش ایران ورزشی؛ بعد از منتفی شدن سه گزینه ابتدای هفته پرسپولیس، گزینه‌های زیادی به مدیران باشگاه پرسپولیس معرفی شده و روند بررسی رزومه آنها آغاز شده است اما با وجود اسامی متعددی که مطرح شده و بعضاً برخی‌شان مربیان شناخته شده‌ای هستند، بیشتر آنها یا حاضر به کار در ایران نیستند یا قیمت بالایی دارند.
در حال حاضر مربیان نه چندان معروف و متوسطی که به پرسپولیس معرفی می‌شوند غالباً برای یک فصل بالای 500 هزار دلار به عنوان رقم قرارداد طلب می‌کنند و اگر مربی صاحب رزومه باشد مبلغ درخواستی او بالای یک میلیون دلار خواهد بود که این مسأله کار سرند کردن گزینه‌ها و رسیدن به چند گزینه نهایی را دشوار کرده است.
دوشنبه شب نام مارکوس پاکتا مربی 65 ساله برزیلی به عنوان گزینه جدی پرسپولیس مطرح شد. این مربی با سابقه، رزومه بدی ندارد ضمن اینکه در فوتبال منطقه هم کار کرده است. او در لیگ عربستان، قطر و عراق سابقه حضور و قهرمانی با تیم‌هایی مثل الهلال، الریان و الغرافه را دارد اما بعد از مطرح شدن نامش مشخص بود احتمال دارد موقعیتش بین گزینه‌های نهایی پرسپولیس ضعیف شود.
پاکتا طی 5 سال گذشته در الجزایر مربیگری کرده و با اینکه در لیگ این کشور قهرمانی آورده اما مربی روی بورسی نیست کما اینکه به صورت کلی مربیان برزیلی از دور خارج شده‌اند.
پاکتا که در دو مقطع در فوتبال برزیل مربیگری کرده و با تیم‌های زیر 17 و 20 سال در جام جهانی این رده‌های سنی قهرمانی آورده سابقه کار در کشورهای بحرین، هند، مراکش و لیبی را هم دارد اما از وقتی نامش در رسانه‌ها مطرح شد ساعت به ساعت احتمال حضورش در پرسپولیس ضعیف‌تر شد.
پاکتا شرط همکاری با کادر فنی فعلی پرسپولیس را قبول کرده و با توجه به آشنایی‌اش با فوتبال منطقه از نظر باشگاه پرسپولیس گزینه مناسبی بود اما او همین حالا در الجزایر تیم دارد و مشخص نبود بحث جدایی‌اش چگونه مطرح شد.
از سوی دیگر گفته شد پاکتا یکی از سه گزینه نهایی سرخ‌هاست و پرسپولیس سه‌شنبه شب گزینه نهایی را مشخص خواهد کرد و اصلاً سرمربی را اعلام می‌کند که این موضوع هم از سوی مدیران باشگاه تکذیب شد و شاید پروسه انتخاب سرمربی تا دو، سه روز آینده هم طول بکشد، آن هم در شرایطی که این تیم روز پنجشنبه به اردوی دبی خواهد رفت.
در شرایطی که با مطرح شدن نام یک گزینه ایرانی، مباحثی درباره رویکرد باشگاه پرسپولیس به گزینه داخلی تا حدودی داغ شده بود دوباره نام برانکو ایوانکوویچ به میان آمد و خبر رویکرد دوباره باشگاه به این مربی با پیشنهادی ویژه مطرح شد.
ظاهراً درویش در همان جلسه با برانکو به این مربی گفته بوده می‌تواند برای نیم فصل هم هدایت پرسپولیس را برعهده بگیرد و سپس به پیشنهاد خارجی‌اش جواب بدهد که در آن مقطع برانکو جواب منفی داده بود اما حالا دوباره این بحث داغ شده که شاید ایوانکوویچ از این فرصت 5 ماهه بین پایان کارش در عمان تا شروع کارش در اروپا برای درآمدزایی بهره ببرد و به تهران بیاید.
 
موافقت باشگاه با حضور یک دستیار و مربی گلرها
مدیران پرسپولیس در مذاکره با گزینه‌های سرمربیگری این شرط را گذاشته بودند که شخص سرمربی به تنهایی قرارداد منعقد کند و با خودش دستیار نیاورد تا اینچنین از هزینه‌ها و تعهدات مالی بیشتر جلوگیری کنند اما از سوی دیگر گفته می‌شد هیچ مربی رزومه‌داری حاضر نیست به تنهایی در یک تیم جدید مشغول به کار شود و حتی شده یک دستیار معتمد را با خودش همراه خواهد داشت.
با در نظر گرفتن این مسأله حالا باشگاه پرسپولیس شرایط خود برای گزینه‌‌‌های جدید را تغییر داده و هیچ مخالفتی با اینکه گزینه جدید در کنار خود یک دستیار داشته باشد و به کادر اضافه کند، ندارد. در عین حال بعد از جدایی ولسلی ننکا، پرسپولیس به مربی دروازه‌بانی هم نیاز دارد و باشگاه به گزینه‌های در حال مذاکره اعلام می‌کند می‌توانند مربی دورازه‌بانی را هم با خودشان به تهران بیاورند.

درویش: 3 گزینه خارجی داریم
رضا درویش درباره انتخاب سرمربی جدید گفت: سه گزینه خارجی داریم. گزینه‌های داخلی خوبی داریم اما هیأت مدیره گزینه‌هایی را معرفی می‌کند و ما وارد مذاکره می‌شویم. تا امروز هیأت مدیره گزینه ایرانی نداشته است.
او همچنین گفت: فضای خوبی نیست و هر کسی نام مدنظر خود را در فضا پر می‌کند. هواداران بدانند ما چیزی را که به نفع پرسپولیس است انجام می‌دهیم تا گره را باز کنیم. اینکه مثل افراد قبلی قرارداد ببندیم و بدهی اضافه کنیم، درست نیست. مهم این است کسی را بیاوریم که مشکلی از پرسپولیس حل شود. پرسپولیس کاندیدای قهرمانی است و کسی را می‌آوریم که به تیم کمک کند.

 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران