منهای فوتبال

3667
از سطح بازی‌ بدم شوکه شده بودم

جوکوویچ فینال تنیس اوپن استرالیا را از دست داد

از سطح بازی‌ بدم شوکه شده بودم

پرافتخارترین مرد تاریخ تنیس بعد از ۲۱۹۵ روز در ملبورن متوقف شد.یانیک سینر در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات اوپن استرالیا دست به کاری غیرممکن زد و نواک جوکوویچ مرد اول تنیس جهان و قهرمان ده دوره را شکست داد.

به گزارش ایران ورزشی؛ ستاره ۲۲ ساله ایتالیایی در این دیدار مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها را که در ۳۳ مسابقه اخیرش در ملبورن بی‌شکست بود در چهار ست با نتایج ۶-۱، ۶-۲ ۶-۷ و ۶-۳ از پیش رو برداشت تا برای نخستین بار راهی فینال یک گرند اسلم شود.

بعد از نمایش ضعیف در دو ست اول، جوکوویچ در ست سوم بهتر ظاهر شد و این ست را در تایبریک با مهار یک “مچ‌پوینت” به سود خود خاتمه داد تا خیلی‌ها یاد ویمبلدون دو سال قبل بیفتند که او توانست بازی ۲-۰ باخته در برابر سینر را با پیروزی ۳-۲ عوض کند. اما بازیکن جوان ایتالیایی این بار اجازه تکمیل بازگشت را به حریف پرقدرت و باتجربه‌اش نداد و با ارائه بهترین نمایش ممکن موفق شد پس از نیمه‌نهایی دیویس کاپ برای دومین بار متوالی اسطوره صرب را مغلوب کند.

یانیک سینر ،مرد چهارم تنیس جهان که بعنوان اولین ایتالیایی تاریخ به فینال اوپن استرالیا رسید، بعد از کسب این پیروزی ارزشمند گفت: «مسابقه بسیار دشواری بود. شروع بسیار خوبی داشتم. در دو ست اول نواک چندان احساس خوبی در زمین نداشت و سعی کردم او را تحت فشار بگذارم. در ست سوم مچ‌پوینت را روی فورهندم از دست دادم. اما تنیس است و این چیزها پیش می‌آید. تلاش کردم برای ست بعدی خودم را آماده کنم و شروع خیلی خوبی داشتم. البته جو ورزشگاه هم بسیار خوب بود»

او افزود: «مشتاق بازی با نواک بودم. این خیلی خوب است که چنین بازیکنی وجود دارد که می‌توانی از او یاد بگیری. پارسال در نیمه‌نهایی ویمبلدون از او شکست خوردم و از آن شکست درس‌های زیادی گرفتم. این بخشی از فرآیند پیشرفت است.»

با این نتیجه روند شکست‌ناپذیری جوکوویچ در نیمه‌نهایی اوپن استرالیا (۱۰-۰) به پایان رسید تا او نتواند برای یازدهمین بار به فینال گرند اسلم محبوبش برسد.

جوکوویچ در طول این دیدار حتی یک “بریک پوینت” هم به دست نیاورد تا تنها برای دومین بار در دوران حرفه‌ای خود چنین شکستی را در یک گرند اسلم تجربه کند.

او بعد از این شکست گفت: «سینر با شایستگی به فینال رسید. امروز کاملاً بهتر از من بازی کرد. از سطح بازی‌ بدم شوکه شده بودم. در دو ست اول تقریباً هیچ کاری را درست انجام ندادم. یکی از بدترین نمایش‌هایم در رقابت‌های گرند اسلم بود.»

سال گذشته آلکاراس به ۲۱۹۵ روز حکمرانی جوکوویچ ۳۶ ساله در ویمبلدون پایان داد و این بار نوبت یکی دیگر از رقبای جوان او بود تا بعد از دقیقاً ۲۱۹۵ روز این کار را در ملبورن تکرار کند.به این ترتیب، مأموریت تاریخی صربیناتور برای رسیدن به رکورد ۲۵ قهرمانی گرند اسلم با حذف در نیمه‌نهایی اوپن استرالیا ناتمام ماند و او برای رسیدن به این مهم فعلاً باید منتظر بماند.

اما سینر برای تکمیل کار بزرگ خود و کسب اولین عنوان گرند اسلم هنوز یک مانع دیگر بر سر راه دارد و روز یک‌شنبه در فینال باید به مصاف برنده دیدار مدودف و زورف برود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های منهای فوتبال