فوتبال ایران

3773
علی عسگر :مضحک است که بعد از رفتن یحیی ، دستیارش سرمربی می‌شود

یحیی خودش را فدای پرسپولیس کرد تا به پرسپولیس امکانات بدهند

علی عسگر :مضحک است که بعد از رفتن یحیی ، دستیارش سرمربی می‌شود

بازیکن سابق پرسپولس که در کلاس مربیگری شرکت کرده از هدفش برای رسیدن به نیمکت یک تیم برای مربیگری و بازگشت به فوتبال این بار تحت عنوان مربی صحبت می کند .

ناصر قراگزلو؛ حمید علی عسگر بازیکن سابق پرسپولیس بعد از استعفای یحیی ،حضور دستیار او را به عنوان سرمربی تیم پرسپولیس واقعا مضحک می داند .

*اما خود برانکو هم می داند که جایگاه و دوستداران زیادی در ایران اورا واقعا دوست دارند و این جایگاهش شاید با عمان قابل مقایسه نباشد ؟

بله به هر حال این که یک حقیقت است که کل کشور عمان هم هواداری به مراتب کمتر از پرسپولیس دارد ضمن اینکه برانکو هم دربین هواداران پرسپولیس واقعا محبوب است و جایگاه خاصی دارد اما با این وجود و همه جذابیت هایی که پرسپولیس برای برانکو دارد من حس می کنم اگر ایشان با پیشنهاد بهتری مواجه شوند آنجا را به جای پرسپولیس انتخاب خواهند کرد .

*با این وجود فکر می کنید بهترین گزینه مربیگری برای پرسپولیس چه گزینه ای بود  ؟

بدون شک در حال حاضر بهترین مربی برای پرسپولیس شخص برانکوست چه بسا که اگر در حال حاضر گواردیولارا هم می آوردند  قادر نبود  در کوتاه مدت در پرسپولیس موفق شود و دو سال زمان می برد تا حتی چنین مربی هم بتواند افکارش را در تیم جا بیندازد و بفهمد در اینجا چه خبر است و به قولی پوستش در اینجا کلفت شود .

*در بین مربیان ایرانی فکر می کنی چه نفراتی برای مربیگری پرسپولیس مفید بودند  ؟

به نظرم گزینه هایی مانند مهدی کیا و هاشمیان گزینه هایی هستند که به درد پرسپولیس می خورند .در این بین حسین عبدی هم گزینه خوبی است و تفاوتش با دو مربی قبلی در این است که تجربه مربیگری در تیم بزرگسالان پرسپولیس را هم داردبا این وجود این یک حقیقت است هر مربی از جمع این نفرات بخواهد جای یحیی بنشیند ریسک خیلی بالایی خواهد داشت به همین دلیل است که در حال حاضر وقتی به ریسک بالای جایگزین یحیی فکر می کنم به این نتیجه می رسیم که برانکو بهترین مربی در کره زمین برای پرسپولیس بود که هر چند دوستان به این مهم نرسیدند.

*در رابطه با اوسمار که سر مربی پرسپولیس شد چه نظری دارید ؟

همه می دانند که اوسمار به عنوان مربی موقت در پرسپولیس کار می کرد  به همین دلیل این مساله واقعا مضحک است که ما بعد از برداشتن یحیی دستیار او را سرمربی کنیم هر چند این احتمال هم وجود دارد که شاید در درصدی پایین این مربی نتیجه بگیرد که برای ایشان در هر صورت مساله ای دو سر برد است .

*قضییه انتخاب سرمربی خیلی طلولانی شد و پرسپولیس به شکل بدی زمان را از دست داد!

به نظرم اگر برانکو می خواست به ایران بیاید خیلی زود به ایران می آمد چون این مربی به واسطه سالها کار در ایران ،فوتبال ایران را بهتر از کرواسی می شناسد .ایشان  سالهای زیادی در ایران کار کرده است از این روبیشتر از یکی دو روز وقت بردن پاسخ برانکو را دلیل موجهی از جانب این مربی نمی دانم و از ابتدا مشخص بود که برارنکو نمی خواسته به ایران بیاید و مسولان پرسپولیس فقط زمان را از دست دادند در حالی که گزینه خودشان را هم انتخاب کرده بودند .

*با تغییر و تحولاتی که برای پرسپولیس افتاده تکرار قهرمانی برای پرسپولیس شدنی است!

به هر حال از دست دادن یحیی ضربه محکمی برای پرسپولیس بود و شانس موفقیت پرسپولیس را کمتر ساخت آن هم به خاطر سو مدیریت ودلایل کاملا غیر فنی و برنامه ریزی شده که کاملا علیه سر مربی قبلی بود و ایشان را مجبور به استعفا ساخت .یحیی مربی بسیار کار بلدی بود که درطول زمان حضورش بیشترین جامها رابرای پرسپولیس به ارمغان آورد و به نظرم یحیی رفت و خودش را فدای پرسپولیس کرد تا به تیم پرسپولیس امکانت بدهند و اجازه خرید بازیکن هم برای تیم صادر شود که می بینیم این کارها همگی در حال انجام است از اردو بگیرد که زمان یحیی عملی نشد تا گرفتن بازیکن و بسیاری از مشکلات دیگر و بدون یحیی به نظر می رسد همه چیز برای تیم گل و بلبل شده است .

*برای یارگیری پرسپولیس چه بازیکنانی را باز هم برای حضور در پرسپولیس ضروری می دانید ؟

اسکلت و پایه تیم حفظ شده به همین دلیل من خیلی امیدوام اما حتما باید به جای سرلک یک هافبک کلیدی جذب شود ضمن اینکه عمری هم در حد خودش بازیکنی بازی در بیار بود و در حد خودش مفید بود به همین دلیل برای اینکه پرسپولیس در کورس قهرمانی بماند باید جای این دوبازیکن هم بازیکنان خوبی بگیرد .

*با وحید امیری در کلاس درجه Bمربیگری شرکت کردی ؟

من و وحید و ربیع خواه   به همراه تعدادی دیگر از بازیکنان قدیمی در کلاس مربیگری شرکت کردیم تا این بار در لباس مربیگری برگردیم .در سن 30 سالگی مجبور شدم فوتبال را کنار بگذارم در حالی که برانکو مرا می خواست اما رفتم چون شرایط را مناسب ندیدم.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران