کشتی و وزنه‌برداری

3907
حسینی بدنبال حضور تاریخی در المپیک

تجلیل از بانوی تاثیرگذار وزنه‌برداری قبل از آسیایی

حسینی بدنبال حضور تاریخی در المپیک

قطعا وزنه‌برداری بانوان اگرچه هنوز قدمتی ندارد و تازه در ورزش ایران پاگرفته است. اما درهمین مدت زمان کوتاه دختران و بانوان شایسته کشورمان توانستند خود را بالا کشیده و درعرصه‌های مختلف بین‌المللی درحد توانشان برای وزنه‌برداری وورزش ایران افتخارافرین باشند. یکی از این وزنه‌برداران که از ابتدای تاسیس و راه افتادن وزنه‌برداری بانوان یکی از چهره‌های شاخص و تاثیرگذار بوده است، سیده الهام حسینی است. کاپیتان شاخص و تحصیلکرده وزنه‌برداری بانوان ایران که درحال حاضر نیزیکی از شانس‌های کسب سهمیه و حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به شمار می‌رود.

رضاعباسپور: قطعا وزنه‌برداری بانوان اگرچه هنوز قدمتی ندارد و تازه در ورزش ایران پاگرفته است. اما درهمین مدت زمان کوتاه دختران و بانوان شایسته کشورمان توانستند خود را بالا کشیده و درعرصه‌های مختلف بین‌المللی درحد توانشان برای وزنه‌برداری وورزش ایران افتخارافرین باشند. یکی از این وزنه‌برداران که از ابتدای تاسیس و راه افتادن وزنه‌برداری بانوان یکی از چهره‌های شاخص و تاثیرگذار بوده است، سیده الهام حسینی است. کاپیتان شاخص و تحصیلکرده وزنه‌برداری بانوان ایران که درحال حاضر نیزیکی از شانس‌های کسب سهمیه و حضور در بازی‌های المپیک 2024 پاریس به شمار می‌رود.

 

تجلیل از کاپیتان قبل از دوئل آسیایی

محمودخسروی‌وفا بدون شک یکی از مدیران فهیم و دوستداشتنی ورزش ایران است. رییس کهنه‌کار کمیته ملی المپیک ایران، درمسیر کسب سهمیه ورودی المپیک برای تیم‌ها و رشته‌های ورزشی مختلف، با برگزاری مراسم تجلیل و تقدیر از برخی ستاره‌های تاثیرگذار در بخش بانوان، سعی کرد تا قبل از اتمام رقابت‌های گزینشی المپیک از نظر روحی چهره‌های شاخص و تاثیرگذار ورزش بانوان را شارژ کند. یکی از این چهره‌ها که قطعا در ورزش کشور و رشته پرافتخار المپیکی وزنه‌برداری تاثیرات بسزایی را ایفا کرده است، سیده الهام حسینی کاپیتان تیم ملی وزنه‌برداری بانوان کشورمان  است. حسینی که در رقابت‌های آسیایی بزرگسالان در منامه بحرین موفق شد برای نخستین باردرتاریخ وزنه‌برداری زنان ایران دررده سنی بزرگسالان کشورمان را صاحب سه نشان ارزشمند طلا کند، حالا هم جزو امیدهای اصلی وزنه‌برداری بانوان ایران برای کسب سهمیه ورودی به بازی های المپیک و حضوری تاریخی در پاریس است. برهمین اساس، کادرفنی او را برای حضور در دو رویداد باقیمانده گزینشی یعنی رقابت‌های آسیایی ازبکستان و جام جهانی تایلند انتخاب کرده تا حسینی با ثبت رکوردی خوب بتواند امتیاز ورودی به بازی های المپیک دردسته وزنی 81 کیلوگرم بانوان را کسب کرده و المپیکی شود. برهمین اساس کمیته ملی المپیک قبل از اعزام تیم وزنه‌برداری بانوان ایران به رقابت‌های آسیایی تاشکند، از کاپیتان طلایی وزنه‌برداری بانوان کشورمان تجلیل بعمل آورد تا او با روحیه‌ای مضاعف برای  کسب سهمیه المپیک راهی رقابت‌های آسیایی شود.

 

نگران برای تشدید اسیب دیدگی

مراسم تجلیل از بانوان تاثیرگذار در ورزش زنان روز گذشته در سالن همایش آکادمی ملی المپیک برگزار شد. در این مراسم محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک از سیده الهام حسینی به عنوان بانوی تاثیرگذار در وزنه‌برداری تجلیل کرد.سیده الهام حسینی تاکنون مدال برنز قطر کاپ در ۱۳۹۸ و نخستین مدال طلای وزنه‌برداری زنان را در مسابقات قهرمانی آسیا بحرین در ۱۴۰۱، طلای مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی را در این سال کسب کرد. او تاکنون در این رقابت‌ها سه طلا و سه برنز کسب کرده است. حالا کاپیتان تیم ملی وزنه‌برداری بانوان کشورمان برای المپیکی شدن، دو رویداد مهم دیگر را پیش رو دارد. ابتدا رقابت‌های آسیایی تاشکند ازبکستان و سپس جام جهانی تایلند که رویدادهای گزینشی المپیک پاریس است. مطمئنا اگر آسیب دیدگی کمر، زانو و مچ دست سیده الهام حسینی این وزنه‌بردار را در دو رویداد باقیمانده گزینشی المپیک آزار ندهد. باتوجه به روند تمرینی خوبی که او داشته است، شاید بتوانیم باردیگراورا درآسیایی تاشکند روی سکوی قهرمانی آسیا ببینیم. مطمئنا حسینی یکی از وزنه‌برداران شایسته و خوش اخلاق تیم ملی وزنه‌برداری بانوان کشورمان است که اگر در تاشکند و پوکت شرایط آمادگی، روحی و رکوردی خوبی داشته باشد، می‌توانیم همراه با ریحانه کریمی و فاطمه کشاورز منتظر درخشش و گرفتن سهمیه تاریخی المپیک توسط آنها باشیم.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های کشتی و وزنه‌برداری