فوتبال ایران

4026
دو غول آسیا از نیمه نهایی 2019 چقدر تغییر کرده‌اند؟

تغییرات ژاپن دو برابر ایران

دو غول آسیا از نیمه نهایی ۲۰۱۹ چقدر تغییر کرده‌اند؟

دو تیم ایران و ژاپن در حالی دوباره در جام ملتها مقابل هم قرار خواهند گرفت که تیم ما تغییرات کمتری نسبت به حریف خود داشته  است.

محمد قراگزلو/ دو تیم ایران و ژاپن در حالی دوباره در جام ملتها مقابل هم قرار خواهند گرفت که تیم ما تغییرات کمتری نسبت به حریف خود داشته  است.

در ترکیب اصلی تیم ملی 7 بازیکن تیم چهار سال قبل فردا می توانند دوباره مقابل این تیم به میدان بروند اما در تیم ژاپن این تعداد چهار نفر است.

در لیست بازیکنان ذخیره هم ژاپن هیچ بازیکنی ندار که چهار سال قبل هم مقابل ایران روی نیمکت نشسته باشد در حالی که شش بازیکن تیم چهار سال قبل در تیم فعلی هم حضور دارند که یکی از آنها مصدوم شده است.

چهار ستاره ژاپن فردا هم هستند

چهار ستاره تیم ملی ژاپن که در برد نیمه نهایی چهار سال قبل در ترکیب اصلی حضور داشتند احتمالا فردا هم در ارنج اصلی این تیم حضور خواهند داشت.

تیم ملی ژاپن در بازی چهار سال قبل مقابل ایران در نیمه نهایی جام ملتهای 2019  که توسط هاجیمه موریاسو سرمربی فعلی این تیم هدایت می‌شد با ترکیب گوندا، تومیاسو، یوشیدا،ناگاتومو، یوشیدا،اندو، شیباساکی،هاراگوچی ، دوان،اوساکو و مینامینو به میدان رفت .همچنین در این مسابقه سی موریا ،جونیا ایتو و تسوکاسا شیوتانی به عنوان بازیکن ذخیره وارد میدان شدند.

از سوی دیگر بازیکنانی مثل ماساکی هیگاچیگوچی ،جنتا میورا، شو ساساکی، تاکاشی اینوی، کویا کیتاگاوا، یوشینوری موتو، توماکی ماکینو و دنیل اشمیت روی نیمکت این تیم حضور داشتند که به میدان نرفتند.

در آن مسابقه یویا اوساکا (2) و جنکی هاراگوچی گل‌های تیم ملی ژاپن را به ثمر رساندند که هیچ کدام در تیم ملی فعلی ژاپن حضور ندارند.

با توجه به ترکیب آخرین بازی تیم ملی ژاپن در جام ملتهای 2023 به نظر می‌رسد تاکیه هیرو تومیاسو بازیکن فعلی آرسنال ، واتورو اندو هافبک پست 6 لیورپول ،ریتسو دوان وینگر راست فرایبورگ و تاکومی میامینو مهاجم کنونی موناکو که در آن مسابقه بازیکن اصلی بودند در بازی فردا هم در ترکیب اصلی حضور داشته باشند.

نکته جالب اینکه غیر از این چهار بازیکن ترکیب اصلی جونیو ایتا دیگر بازیکنی که در دیدار چهار سال قبل مقابل ایران به عنوان بازیکن جانشین به میدان رفت در تیم فعلی ژاپن حضور دارد.

این بازیکن همان چهره‌ای است که در دو روز اخیر اردوی تیم ملی ژاپن را با حاشیه بزرگی مواجه کرده و حالا همه درباره او و مشکلی که برایش پیش آمده حرف می‌زنند.

ترکیب تیم ملی 70 درصد شبیه بازی چهار سال قبل

ترکیب تیم ملی تا حدودی شبیه بازی چهار سال قبل مقابل ژاپن خواهد بود.

در آن مسابقه کارلوس کی‌روش تیم ملی ایران را با ترکیب بیرانوند، پورعلی‌گنجی، کنعانی زادگان، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، احسان حاج صفی،علیرضا جهانبخش، وحید امیری، اشکان دژاگه و سردار آزمون به زمین فرستاد .

سیستم تیم ملی در آن مسابقه درغیاب مهدی طارمی محروم 1-3-2-4 بود و حاج صفی کنار ابراهیمی به عنوان دو هافبک دفاعی به میدان رفتند.

در این بازی کی روش از کریم انصاری‌فرد، سامان قدوس و مهدی ترابی به جای وحید امیری، اشکان دژاگه و علیرضا جهانبخش استفاده کرد و در واقع هر سه بازیکن پشت مهاجم را تغییر داد.

همچنین روی نیمکت وریا غفوری، روزبه چشمی، احمد نوراللهی، مسعود شجاعی ،امیر عابدزاده،پژمان منتظری، مجید حسینی و پیام نیازمند حضور داشتند که به میدان نرفتند.

با در نظر گرفتن بازیکنان ترکیب اصلی و نیمکت تیم ملی در آن روز و مقایسه تیم ملی فعلی 7 نفر از ترکیب اصلی آن مسابقه در تیم فعلی حضور دارند و حداقل احتمال بازی کردن شش نفر از آنها در بازی فردا هم وجود دارد.

از سوی دیگر شش بازیکن نیمکت نشین آن روز هم در تیم فعلی حضور دارند که از بین آنها مجید حسینی به خاطر مصدومیت خارج از لیست بازی با ژاپن قرار خواهد گرفت.

به صورت کلی 13 بازیکن از لیست 23 نفره آن مسابقه در تیم ملی فعلی هم حضور دارند اما ترکیب اصلی تیم ایران حدود 70 درصد مشابه بازی چهار سال قبل خواهد بود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران