فوتبال ایران

417
آشتی بزرگ در پرسپولیس قبل از بازی بزرگ

سود دوطرفه بازیکنان و مدیرعامل از آتش‌بس

آشتی بزرگ در پرسپولیس قبل از بازی بزرگ

با حضور درویش در سفر عربستان احتمالا جو تیم پرسپولیس قبل از بازی مهم با النصر شرایط بهتری پیدا خواهد کرد.

هر چند هیأت مدیره و مدیریت باشگاه پرسپولیس از تصمیم خود برای جریمه کوتاه نیامدند و این مهم را منوط به صعود تیم از مرحال گروهی دانستند – که البته کار بسیار دشواری است - اما بازیکنان و کادر فنی هم به کار خود ادامه دادند و حالا همه روی موفقیت در بازی بزرگ بعدی تمرکز کرده‌اند. از قضا موفقیت در مسابقه بعدی می‌تواند زمینه‌ صعود از گروه را فراهم کند و احتمال زنده شدن آن ده درصد را بالاتر ببرد. در واقع هر چقدر که الان درویش و مدیریت باشگاه به برهم خوردن شرایط و بدتر نشدن وضعیت بین باشگاه و تیم کمک نکنند و خودشان را کنار بکشند تا اوضاع آرام شود می‌توان به بهبود شرایط تیم و بالا رفتن شانس موفقیت در بازی بعدی امید بست.
این آرامشی است که می‌تواند زمینه‌ساز موفقیت در پرسپولیس شود چرا که با مدیریت بحران و رسیدن به نقطه آرامش امکان موفقیت مقابل النصر بیشتر شده و شانس بخشش بازیکنان هم بیشتر می‌شود. در واقع آتش بسی که بین اعضای تیم و مدیریت باشگاه برقرار شده می‌تواند یک سود دوجانبه برای مدیریت باشگاه باشد. از یک سو مدیرعاملی که بعد از نامه باشگاه تا آستانه برکناری پیش رفت و هنوز هم جایگاه سفت و محکمی ندارد می‌تواند دوباره رأی اعتماد تیم را بگیرد و از سوی دیگر بازیکنان به هدف‌شان که همان بخشش جریمه ده درصدی است دست یابند.
با این مقدمه و در نظر گرفتن چنین نکته مهمی حالا قرار است اتفاقات بهتری هم در پرسپولیس رخ دهد تا کم کم اوضاع آرام شود. بعد از جلسه هیأت مدیره پرسپولیس و و تأکید اعضا بر اینکه درویش در رأس مدیریت باشگاه باقی بماند و البته یحیی گل‌محمدی به کارش در رأس کادر فنی ادامه دهد ظاهراً اوضاع پرسپولیس آرام شده و همه روی بازی با النصر تمرکز کرده‌اند.
کاروان پرسپولیس سه روز زودتر از مسابقه با النصر یعنی روز جمعه راهی عربستان خواهد شد و ظاهراً باشگاه پرسپولیس مقدمات انجام این سفر را چیده و قرار است تیم با سفر چارتر به ریاض سفر کند. در عین حال این امکان وجود دارد که پرسپولیسی‌ها بعد از بازی در ریاض راهی جده شده و سپس به مکه بروند و زیارت خانه خدا نصیب‌شان شود.
گفته می‌شود احتمالاً در این سفر رضا درویش و برخی مدیران باشگاه مثل حسین بادامکی هم همراه تیم پرسپولیس خواهند بود. این حضور به جهت اهمیت بازی با النصر و البته حضور یک تیم ایرانی در عربستان اهمیت بسیاری دارد اما می‌تواند برای پرسپولیس منشأ خیر باشد.
بعد از نامه بازیکنان پرسپولیس خطاب به هواداران که در آن مدیریت باشگاه را خطاب قرار دادند و حتی خواستار استعفای مدیرعامل باشگاه خود شدند حال همراهی درویش با تیم می‌تواند زمینه‌ساز یک آشتی بزرگ را فراهم کند. در واقع طی روزهای گذشته این سؤال به شکلی جدی پیرامون بحران اخیر پرسپولیس مطرح بوده که بعد از آن نامه تند چطور قرار است این بازیکنان و درویش به همکاری‌شان ادامه دهند اما حالا سفر مشترک به عربستان می‌تواند یک آشتی بزرگ و اتفاقی مثبت را در تیم پرسپولیس رقم بزند. اتفاقی که قبل از بازی حساس و تعیین‌کننده مقابل نماینده قدرتمند عربستان می‌تواند شرایط روانی تیم را در موقعیتی به مراتب بهتر از روزهای گذشته قرار دهد و زمینه‌ساز کسب نتیجه لازم در ریاض باشد.
درویش بعد از نامه سرگشاده بازیکنان سکوت کرد که بسیاری این موضع او را هوشمندانه دانستند. نه درویش و نه افراد نزدیک به او که بعد از نامه عملاً مدیرعامل باشگاه پرسپولیس را زیر سؤال برده و خواستار استعفای او شده بودند واکنشی نشان ندادند تا اوضاع آرام شود و حالا به نظر می‌رسد اوضاع کم کم در حال بهبود است.
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران