فوتبال ایران

442
علی عسگر:در پرسپولیس همیشه زیر تیغ هستید

جریمه باشگاه بیشتربه لحاظ شخصیتی بازیکنان را ناراحت کرد

علی عسگر:در پرسپولیس همیشه زیر تیغ هستید

برد النصر به بحران پرسپولیس پایان می دهد

حمید علی عسگر بازیکن سابق پرسپولس معتقد است اگر حواشی پرسپولیس خوب مدیریت می شد بازیکنان و تیم قطعا شراط بهتری را پیدا می کردند.

ناصر قراگزلو ؛ حمید علی عسگر پیشکسوت پرسپولیس با وجود از دست دادن چند امتیاز بازیهای اخیر پرسپولیس معتقد است هنوز زود است که در رابطه با قهرمانی و از دست رفتن شانس قهرمانی صحبت کرد .

*چرا شاهد حاشیه های زیادی در پرسپولیس بودیم ؟!

به نظرم شرایطی به گونه ای پیش رفت  و متعاقب ان حاشیه هایی به وجود آمد  که می شد این چنین نباشد و یا اگر هم کارسخت شد واقعا می شد آن را به گونه ای مدیریت کرد که اوضاع بهتر از این شود تا اوضاع و مشکلات بهتر حل شده و شرایط خیلی سخت و پیچیده نشود.

*حالا با این وضعیت پرسپولیس می تواند مقابل النصر در عربستان نتیجه بگیرد؟

پرسپولیس تیم الدحیل را در زمین خودش در یک دیدار سخت با ارایه بازی زیبا شکست داد البته تیم النصر تا حدودی از تیم الدحیل قوی تر است اما هیچ چیزی در فوتبال نشدنی نیست وقهرمان سه گانه ایران می تواند با ارایه بازی خوب و دور شدن از حاشیه ها به خواسته اش برسد و حتما با امتیازبه خواسته اش برسد اما این نکته مهم فقط با دور شدن از حاشیه حاصل خواهد شد و نباید مسائل مانند چند وقت قبل شود به گونه ای که ما شاهد بودیم حاشیه ها دنبال تیم می دوند و تیم بعد از جریمه ای که برای کادر فنی و کادر فنی اش در نظر گرفتند کاملا درگیر این مساله شد .

*به نظرتان بعد از چهار بازی نتیجه مطلوب نگرفتن ،مدیریت نباید بر علیه بازیکنان و کادر جریمه را لحاظ می کرد ؟

به نظرم الان با تیمی که پرسپولیس در اختیار دارد که با مصدومان و بازیکنانی که با مشکل مواجه هستند باشگاه نباید جریمه در نظر می گرفت چون بیشتر از جنبه مالی ،بعد شخصیتی این جریمه بازیکنان و کادر را خیلی اذیت کرد که به نوعی مجبور به نشان دادن واکنش شدند و به نوی بازیکنان را مقثابل کار انجام شده قرار دادند .

*فکر می کنید همدلی لازم بین مدیریت و بازیکنان و کادر هم وجود ندارد ؟!

نه من همدلی لازم را در حال حاضر بین بازیکنان و کادر نمی بینم و فکر می کنم با یک برد همه چیز عوض می شود و اگر ما بتوانیم یک نتیجه خوب کسب کنیم همه چیز به گونه ای کاملا تغییر خواهد کرد و اگر این برد مقابل تیم خوب النصر رقم بخورد قطعا شرایط تیم را بهتر خواهد ساخت اما اگر این مهم انجام نشود تیم یکجورهایی بیشتر دچار حاشیه و مشکلات خواهد شد و به نوعی کاملا در مسیر سراشیبی قرار می گیرد .

*در تیم پرسپولیس خصوصا ضعفهایی از دفاع راست پرسپولیس در مقایل درخشش بی اندازه رامین در تیم باشگاهی فعلی اش و حتی تیم ملی شاهدیم که حسرت از دست رفتن رامین را می خوریم !

این حرف من شاید درست باشد یا شاید هم غلط باشد اما به هر حال همیشه مرغ همسایه غاز است چون زمانی که یحیی به رامین نساز داشت شاید رامین به تاکتیک تیم نمی خورد و نتوانست در قالب مواردی که سر مربی از این بازیکن می خواست و توقع داشت انتظارات را براورده سازدضمن اینکه پرسپولیس تیم بزرگی است به همین دلیل گاها این مساله راندمان بعضی از بازیکنان را تحت تاثیر خودش قرار می دهد ضمن اینکه تفاوت بزرگ پرسپولیس در ان مساله نهفته است که در پرسپولس همیشه زیر تیغ هستی به همین دلیل اگر یک بازیکن بازی ضعیف انجام دهد قادر نخواهد بود تا پایاین فصل خودش را پیدا کند موضوعی که شاید به گونه ای برای پرسپولیس رقم خورد اما به هر حال ما نباید حالاو در شرایط فعلی که شرایطی خاص برای پرسپولس است ما بازیکنانی مانند دانیال را زیر فشار قرار دهیم چون این مساله ممکن است این بازیکن را بیشتر با مشکل مواجه سازد .

*در خصوص خط حمله پرسپولیس و بازیکنان این پست که ضعیف پاهر شده اند چه نظری دارید؟

تیم پرسپولیس در خط حمله با کمبود مواجه است و شهاب و نبیل در حال حاضر تنها گزینه هایی خط حمله پرسپولیس هستند اما همه می دانیم که این ضعف ناشی از مسائل مالی و کمبود منابع مالی باشگاه پرسپولیس نسبت به تراکتور و سپاهان بوده است و عدد و رقمی که سپاهان و تراکتور می توانستند به بازیکنان بدهند پرسپولیس نمی توانست و اگر این ارقام روی کاغذ بیاید به خوبی مشخص خواهد شد ضمن اینکه حتما اگر پول بود یحیی و مدیر عامل پرسپولیس می توانستند گزینه های بهتری را برای خط حمله پرسپولیس پیدا کنند .

*اما بعضی ها معتقدند یحیی با بازیکنانی ضعیفتر ازتیم فعلی ،چند سال قبل پرسپولیس رابه فینال رسانده بود !

به نظرم یحیی عوض نشده و همان مربی مقتدر و کار بلد قبلی است و با وجود انتقاداتی که از این مربی انجام می شود من مربی رلا در ایران بهتر برای پرسپولیس نمی بینم و اگر یک نفربتواند با پرسپولیس فعلی موفق شود یحیی است پس نباید به یحیی خرده و اشکال گرفت به همین دلیل هم معتقدم در حال حاضر باید از استقلال حمایت کنیم و اگر انتقادی هم داریم باید انتقاد سازنده باشد و تخریبی نباشد .تیم در حال حاضر با مشکل  مواجه است از این رو باید دلایل را واکاوی و روانشناسی کرد و به تیم شوک مثبت داد.

*به نظر زور پرسپولیس به النصر نمی رسد ؟

به نظرم پرسپولیس باید با سیستمی مقابل النصر بازی کند که اول گل نخورد و بعد از موفقیت در فاز دفاعی حتما روزنه هایی در خطوط دفاعی و موقعیت نصیب پرسپولیس خواهد شد .

*در خصوص جذب لوکادیا که بحث حضورش در پرسپولیس مطرح شده چه نظری دارید ؟

در این مساله باید جمیه جهات به لحاظ فنی و اخلاقی را در نظر گرفت به همین دلیل باید فکر کنند اگر گزینه بهتری برای خط حمله پرسپولیس پیدا نمی کنند لوکادیا را جذب کنند چون به هر حال همه می دانند که جذب مهاجم با شرایط فعلی پرسپولیس از نان شب واجبتر است .

*در رابطه با حضور رقیب در صدر و سقوط دو سه پله ای سرخپوشان با صدر به نظرتان می توان به قهرمانی پرسپولیس امیدوار بود ؟

از حالا خیلی زود است که بخواهیم قضاوت کنیم که چه تیمی قهرمان می شود و بازی خیلی مانده است و قطعا در طول فصل شرایط متفاوت زیادی باقی مانده است پس باید صبر کرد تا بهتر بتوان در خصوص مدعیان اصلی قهرمانی نظرداد .


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران