منهای فوتبال

4941
شهرداری گرگان ظرفیت قهرمانی آسیا را دارد

مصطفی هاشمی، سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان؛

شهرداری گرگان ظرفیت قهرمانی آسیا را دارد

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان گفت: تیم ما پتانسیل قهرمانی در غرب آسیا را دارد به شرط آنکه مسئولان و متولیان امر به خودشان بیایند و از حق بسکتبال ایران به خوبی دفاع کنند.

به گزارش ایران ورزشی؛ مصطفی هاشمی شامگاه یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران ورزشی با تاکید بر پتاسنیل خاص و حضور هواداران پرشور بسکتبال در گرگان اظهار کرد: ورزش بسکتبال در گرگان از اعتبار و شرایط خاصی برخوردار است و مردم این منطقه از کشور با بسکتبال زندگی کرده و به نوعی با آن عجین هستند. در چنین شرایطی که شهرداری گرگان نماینده بسکتبال ایران در رقابت‌های غرب آسیاست، اما متاسفانه بنا به دلایلی که برای‌مان معلوم نیست از دیدار خانگی آن هم با ۵ تا ۶ هزار هوادار محروم هستیم و باید در تهران با ۵۰۰ تا ۶۰۰ هوادار به مصاف رقبای قدرتمند خود برویم.

وی ادامه داد: در دیدار با نماینده سوریه مسابقه در حلب برگزار شد. بعد از ۵ ساعت تاخیر حدود ۶ ساعت در راه بودیم و در سالنی که به شدت سرد بود مجبور به تمرین شدیم. برق هم رفت و عملا همه برنامه‌های ما دچار وقفه شد اما در گرگان که همه چیز مهیا است چرا نباید به میدان برویم؟ این مشکل باید حل شود و تنها راه این است که همه تیم شهرداری گرگان را به چشم نماینده ایران ببینند. از تصمیم‌گیران و متولیان، مسئولان وزارت ورزش، فدراسیون و همه افرادی که در این راه می‌توانند کمک کنند، درخواست داریم با عزم جدی، این فرصت میزبانی را به گرگان بدهند تا بتوانیم از شرایط میزبانی به خوبی بهره ببریم.

سرمربی اسبق تیم ملی بسکتبال ایران اضافه کرد: وقتی به لبنان می‌رویم باید برابر ۶ هزار تماشاگر که با تشویق‌های خود فضا را به سود میزبان تغییر می‌دهند، بازی کنیم اما در تهران باید با آن تعداد اندک هواداران خود به مصاف رقبا برویم. این بی‌تفاوتی‌ها ناراحت کننده است و به تیم و بسکتبال ایران لطمه می‌زند. شهرداری گرگان پتانسیل قهرمانی در غرب‌آسیا را دارد به شرط آنکه سایر دوستان هم بخواهند و به ما کمک کنند!

هاشمی به میزبانی سوریه اشاره کرد و گفت: در دیدار با نماینده سوریه مسابقه در حلب برگزار شد. بعد از ۵ ساعت تاخیر حدود ۶ ساعت در راه بودیم و در سالنی که به شدت سرد بود مجبور به تمرین شدیم. برق هم رفت و عملا همه برنامه‌های ما دچار وقفه شد اما در گرگان که همه چیز مهیا است چرا نباید به میدان برویم؟

وی در خصوص آخرین بازی این تیم برابر نفت عراق هم گفت:‌ تعهد و توانایی بازیکنان ما باعث شد این دیدار را هم به سود خود خاتمه و با صدرنشینی به کار خود در این مرحله پایان دهیم. با همه شرایطی که در این بازی برای ما رقم خورد و مشکلاتی که برای گارد راس ما ایجاد کردند در نهایت به دلیل همان تعهد و شایستگی به صورت مستقیم جواز حضور در نیمه‌نهایی را کسب کردیم و باید دید در ادامه چه خواهد شد. بازی بعدی ما ۸ فروردین است و امیدواریم پایان این رقابت‌ها با قهرمانی شهرداری گرگان به عنوان نماینده بسکتبال ایران همراه باشد.

هاشمی در واکنش به شرایط و کیفیت لیگ امسال گفت: اتفاقی که امسال رخ داد این بود که بازیکنان خوب و با کیفیت در ۶ تیم تقسیم شدند. حضور بازیکنان خارجی هم باعث شد لیگ از همان ابتدا جذاب باشد اما نیاز داریم در بُعد سخت‌افزاری هم خودمان را ارتقا دهیم تا بتوانیم نیازهای بسکتبال را برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: بسکتبال نیاز به یک رنسانس دارد. اگر بتوانیم در برگزاری رویدادها به گونه‌ای عمل کنیم که بازی‌های جذاب، رنگ و روی بیشتری داشته باشد، خیلی خوب است. در لیگ امسال شاهد بودیم که هیچ تیمی در حاشیه امنیت نیست و نتایج لیگ این مساله را به خوبی نشان می‌دهد. امیدوارم این بازی‌ها تا پایان با همین شکل پیش برود و در نهایت ماحصل آن به سود بسکتبال باشد.

سرمربی اسبق تیم ملی بسکتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که روند کنونی این تیم را چگونه ارزیابی می‌کند نیز گفت: در این تیم مسئولیتی ندارم و نظری هم نمی‌دهم اما به عنوان یک ایرانی برای تیم ملی کشورم آرزوی موفقیت دارم و امیدواریم هر چه می‌شود به سود بسکتبال ایران باشد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های منهای فوتبال