فوتبال ایران

5041
قاسمپور: آنالیز اشتباه کار دستمان داد

قاسمپور: آنالیز اشتباه کار دستمان داد

مقابل تیم‌های فیزیکی مشکل داریم

پیشکسوت فوتبال کشورمان با اشاره به اینکه فوتبال ایران همواره برابر تیم‌هایی که بازی قدرتی و فیزیکی را در دستور کار دارند، به مشکل می‌خورد، گفت: آنالیز اشتباه در بازی با قطر باعث شد دستمان از جام دور بماند.

به گزارش ایران ورزشی؛ ابراهیم قاسمپور با اشاره به شرایط تیم ملی فوتبال ایران در جام‌ملت‌های آسیا در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تیم ملی فوتبال ایران در مرحله گروهی با تیم‌های رده دوم و سوم آسیا همگروه شد و در نهایت با صعود از این مرحله، به سوریه در مرحله حذفی رسید.

وی ادامه داد: در دیدار با سوریه دیدیم روند بازی چگونه پیش رفت و از این مرحله هم عبور کردیم تا به ژاپن یکی از مدعیان جام برسیم. فوتبال ما نشان داده همواره در برابر تیم‌هایی که از فوتبال قدرتی و فیزیکی بهره می‌برند دچار مشکل می‌شود و در این جام هم چنین اتفاقی رخ داد. اگر نگاهی به دیدارهای ایران در مرحله گروهی و بازی با سوریه داشته باشیم خواهیم دید این مسابقات را به نوعی با شانس پشت سرگذاشتیم. در بازی با ژاپن از توپ‌های مستقیم و بلند استفاده کردیم که در نهایت موفق شدیم اما هر بازی شرایط خود را دارد و باید تغییر سیستم داد اما تیم ما با همان سیستم در هر بازی به میدان رفت. تیم ملی فوتبال ما در این دوره از مسابقات با فراز و نشیب‌های بسیاری همراه بود.

پیشکسوت فوتبال کشورمان با اشاره به وضعیت خط دفاعی تیم ملی گفت: خط دفاعی ما در بازی‌های تدارکاتی هم ضعف خود را نشان داد و در جام ملت‌ها هم شاهد اشتباهات و ضعف‌های آن بودیم. نکته دیگر این بود که در دیدارهای برگزار شده از یک سیستم و روش بهره بردیم و این در شرایطی است که هر بازی، با بازی دیگر متفاوت است و باید بر همان اساس برنامه‌ریزی کرد.

قاسمپور تاکید کرد: در بازی با قطر اشتباهاتی داشتیم که به تیم ملی ضربه زد، متاسفانه در این دیدار نتوانستیم میزبان را به درستی آنالیز کنیم و اشتباه در این بخش باعث شد در جامی که همه بزرگان حذف شده و شانس قهرمانی داشتیم، از دور مسابقات کنار رفته و دستمان از جام دور بماند.

وی تصریح کرد: کادر فنی قطر مهره‌های ما را نداشت اما از داشته‌های خود به خوبی بهره برد و در نهایت برنده آن دیدار مهم شد. بر خلاف کادر فنی ما، آنها تیم ملی ما را به خوبی آنالیز کرده و در طول این مسابقه با برنامه بازی کرده و همه چیز را به خوبی مدیریت کردند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در مورد وضعیت فوتبال و فدراسیون خاطر نشان کرد: تا زمانی که تاج و افرادی مانند اصولی در فدراسیون باشند چیزی درست نمی‌شود، فوتبال ایران نیاز به تغییرات دارد و تا این دگرگونی ایجاد نشود، نمی‌توان انتظار خلق شگفتی داشت.

قاسمپور با اشاره به اینکه باید به مربیان ایرانی به اندازه مربیان خارجی هم بها داده شود، افزود: باید برای قلعه‌نویی دستیارهایی انتخاب شوند که بتوانند به او کمک کنند. پس از انتخاب او هم گفتم که دستیارها، مربیان و کمک‌های سطح بالایی باید در کنار او باشند تا بتوانند در زما لازم کارآیی مناسب را داشته باشند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران