فوتبال ایران

509
فینالی برای صعود

سپاهان ایران – نیروی هوایی عراق

فینالی برای صعود

سه امتیاز ناحقی که به تیم عربستانی داده شد اهمیت بازی سپاهان و نیروی هوایی عراق را دو چندان کرد.

جعفر برزگر؛ دوشنبه 6 آذر هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ورزشگاه آزادی تهران ساعت 21:30؛ سه امتیاز ناحقی که به تیم عربستانی داده شد اهمیت بازی فردا سپاهان و نیروی هوایی عراق را دو چندان کرد. بازی رفت دو تیم در حالی با تساوی 2-2 به پایان رسید که شاگردان مورایس تا دقایق پایانی با یک گل پیش بودند.از طرفی پیروزی 2-0 آن ها مقابل النصر نشان می دهد که نه تنها تیم دست و پا بسته ای نیستند بلکه آمده اند تا از این گروه صعود کنند. در همین روز النصر با رونالدو به مصاف آلمالیق می رود. مسابقه ای که از همین الان می توان شانس زیادی را پیروزی شدن یاران رونالدو در نظر گرفت.

اگر این اتفاق بیفتد النصر 12 امتیازی شده و فاصله اش با سپاهان بیشتر هم می شود. البته اگر نماینده کشورمان در این بازی به پیروزی برسد آن وقت باتوجه به بازی پایانی این مرحله و رویارویی سپاهان و النصر همچنان شانس برای صدرنشینی طلایی پوشان وجود دارد.

بدون شک مسوولان،کادرفنی و بازیکنان تیم نیروی هوایی عراق هم تمام این شرایط را در نظر می گیرند و از آن جا که بازی آخرشان با آلمالیق خواهد بود و شکست دادن این تیم هم محتمل به نظر می رسد پس تساوی هم برای شان فوق العاده اهمیت دارد.

سپاهان شرایط خوبی در لیگ برتر دارد و همین هم باعث خواهد شد تا با انگیزه بالایی از حریف عراقی شان پذیرایی کنند.اگرچه این بازی به جای نقش جهان اصفهان در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود اما حتما آن ها حمایت هواداران شان را همراه خواهند داشت. خوشبختانه سپاهان تمام نفراتش را در اختیار دارد و شاید بزرگترین مشکل طلایی پوشان این باشد که حریف شان را دست کم بگیرند.

البته تنها بازیکنی که شاید فرصت بازی را به دست نیاورده یا نیمکت نشین باشد عیسی آل کثیر خواهد بود. او که انگیزه زیادی برای مصاف با تیم سابقش یعنی پرسپولیس داشت بعد از این که متوجه شد در لیست مورایس برای این بازی قرار ندارد ناراحت شد. البته او به عنوان بازیکن تعویضی هم به میدان نیامد تا این ناراحتی به اعتراض منجر شود. سپاهان در آن بازی فقط یک تعویض داشت و آن هم شهریار مغانلو بود که مانند آل‌کثیر مقابل تیم سابقش به میدان رفت. این اتفاقات باعث اعتراض آل‌کثیر شد و مورایس هم او را از تمرینات کنار گذاشت.البته این تنبیه خیلی زود به پایان رسید و آل‌کثیر برای بازی با نیروی هوایی عراق به تمرینات تیمش برگشته است. حضور رضا اسدی در پست جدیدی که مورایس برای او تعریف کرده و گل‌زدن‌هایش به علاوه حضور یک مهاجم آماده به نام شهریار مغانلو، شرایط را برای عیسی آل‌کثیر سخت کرده است. به همین دلیل است که حتی بازگشت او به تمرینات هم ضامنی برای بازی کردنش نیست.مهاجم سپاهان شاید در این فصل با توجه به شرایط موجود بیش از حضور در میدان، نشستن روی نیمکت را تجربه کند. اتفاقی که قطعا او را بیش از پیش بابت جدایی‌اش از پرسپولیس پشیمان خواهد کرد. به نظر می‌رسد آل‌کثیر اگر می‌خواهد مجددا با تمرین انضباطی مواجه نشود باید علاوه بر تمرینات فنی، تمرین صبر هم کند تا شاید با تغییر در شرایط او به روزهای خوبش برسد.ژوزه مورایس سرمربی تیم فوتبال سپاهان هم از وضعیت فعلی تیمش در آستانه این بازی حساس رضایت دارد.« فکر می‌کنم برای اولین‌بار است که تمام ترکیب را در اختیار داریم. بهتر می‌شد، اگر در ورزشگاه خودمان بازی می‌کردیم و جو خیلی بهتری داشتیم.الان باید تهران بازی کنیم و از هواداران انتظار داریم، حضور حداکثری داشته باشند و شب خوبی را سپری کنیم. برخی بازیکنان در حالت ریکاوری هستند، امید نورافکن مصدوم است و سایر مصدومان مانند شکاری برگشته‌اند و کنار تیم هستند؛ البته آمادگی ۱۰۰ درصدی برای بازی ندارند.» مورایس البته آنالیز دقیقی هم از حریفش دارد.«نیروی هوایی تیم خوبی است، تیمی که چند بازیکن مهم دارند اما در لیگ قهرمانان آسیا باید توجه زیادی به همه تیم‌ها داشت و تیم‌هایی که به این مرحله می‌رسند باکیفیت هستند. امیدوار بودم همه هواداران را داشته باشیم و اگر در نقش‌جهان بازی می کردیم ورزشگاه پر می‌شد، متوجه این تصمیمات نمی‌شوم و فوتبال برای همه است و این تصمیمات منطقی نیست.»

مورایس در حالی این صحبت ها را مطرح می کند که خیلی خوب می داند در صورت موفق نشدن در لیگ قهرمانان آُسیا شانس زیادی برای ادامه همکاری در سال آینده با سپاهان را نخواهد داشت. مگراین که قهرمانی لیگ و جام حذفی یا حداقل لیگ را به دست آورد. مورایس اگر در بدترین حالت ممکن اگر در این بازی برنده شود و بازی بهدی را به النصر واگذار کند باز هم باتوجه به کسب 10 امتیاز و برنده بودن در بازی رودر رو مقابل نیروی هوایی عراق شانس صعود به عنوان یکی از بهترین تیم های دوم را دارد.

بدون شک تیم عراقی در شروع بازی برای نباختن به میدان می آید و چشم به ضدحملات خواهد داشت. شاگردان مورایس اگر به توانند خیلی زود به گل برسند آن وقت تیم نیروی هوایی برای فرار از شکست ، دفاعی به بازی ادامه نداده و همین هم کار را برای سپاهانی ها در ادامه راحت می کند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران