فوتبال ایران

5901
به استقلالی ها ایستگاهی ندهید

توصیه نویدکیا به شاگردانش در رختکن؛

به استقلالی ها ایستگاهی ندهید

زمانی که استقلال به دلیل حضور دو ملی پوش خود در اردوی تیم ملی بازی اش با مس رفسنجان را به تعویق انداخت اصلا فکرش را نمی کرد که این اتفاق توفیق اجباری برای شاگردان محرم نویدکیا باشد.

به گزارش ایران ورزشی؛ زمانی که استقلال به دلیل حضور دو ملی پوش خود در اردوی تیم ملی بازی اش با مس رفسنجان را به تعویق انداخت اصلا فکرش را نمی کرد که این اتفاق توفیق اجباری برای شاگردان محرم نویدکیا باشد.غیبت عدنان و منتظر،مصدومیت رامتین و ترکمان دغدغه های سرمبی جدید را افزایشی داده بود.او که به تازگی هدایت مسی ها را برعهده گرفته بود به این تعویق بازی نیاز داشت تا تیمش را بهتر و بیشتر بشناسد.روزی که نویدکیا پای برگه قرارداد را امضا کرد این تیم از 15 بازی هشت شکست را تجربه و 22 گل هم دریافت کرده بود. همین مهم برای هواداران مس که تیم شان را کم مهره نمی دانستند قابل هضم نبود و در نهایت هم منجر به برکناری ساکت الهامی شد.

بازیکنان اعتماد به نفس لازم را نداشتند و زمانی که سعید دقیقی به عنوان سرمربی جدید معرفی شد انتظار می رفت که شرایط بهتر شود اما جدایی غیرمنتظره دقیقی و بازگشت دوباره او به شمس آذر وضعیت را از آن چه که بود هم بدتر کرد.حالا دیگر کمتر هوادار مس به آینده تیمش امیدورا بود تا این که محرم نویدکیا از اصفهان به رفسنجان آمد و با این که چند بازیکن این تیم هم جدا شده بودند اما ریسک هدایت تیم را قبول کرد.او حتی در اولین مصاحبه اش بیشتر ار بازیکنان تعریف کرد تا روحیه ازدست رفته آن ها را بازگرداند.« می دانستم این تیم شاکله خوبی دارد لذا فکر کردم که می توانم به این تیم کمک کنم و امیدوارم که در این زمینه در آینده بتوانم کمکی داشته باشم. رفسنجان شرایط آن را دارد که به یکی از بزرگترین تیم‌های ایران تبدیل شود، این موضوع به حرف، نمایش و سخنرانی نیست بلکه احتیاج به کار و برنامه ریزی دارد زیرا تبدیل شدن به یک تیم بزرگ، فرایندی زمان بر است. امکانات رفسنجان فوق العاده است اما احتیاج به کار زیادی دارد.»

الان شرایط روحی بازیکنان کاملا با نیم فصل اول متمایز است.به عنوان مثال حامد لک که در نیم فصل اول فقط چهار کلین شیت داشت الان در همین چهار بازی، یعنی از روزی که نویدکیا آمده دروازه اش را بسته نگاه داشته است.این تغییرات بدون شک ارتباط مستقیم با رفتار و گفتار نویدکیا دارد. کسی که به هیچ وجه در کنار خط دنبال حاشیه و شلوغ بازی نیست و شاید صدای بلندش را هم تا امروز خیلی ها نشنیده باشند.او در همان جلسه اول تمرین با شاگردانش گفت که:« دنبال بازی زیبا و البته مالکانه هستم.»محرم این تاکتیک را در هر چهار بازی اخیر ارائه داد.

شاید خیلی ها بر این باور بودند که محرم فقط در اصفهان و تیم سپاهان می تواند مربیگری کند اما نویدکیا که حالا اولین مربیگری خارج از اصفهانش را تجربه می کند نشان داده که تا چه اندازه برای این حرفه( مربیگری) مناسب است.او حتی رویایخای بسیار برای این تیم در سر دارد.سرمربی سپاهان در یکی از مصاحبه هایش مدعی شده بود که باید بستر مناسب برای دریافت مجوز حرفه ای فراهم شود چون او به کمترین شانس ها و احتمالات کسب سهمیه اش هم فکر می کند.

شکست استقلال آن هم با ارائه یک بازی زیبا هر دو ادعای نویدکیا را ثابت کرد. اول این که او به دنبال ارائه بازی زیبا و دوم این که فکر کرده به حداقل شانس های کسب سهمیه.

به بازی با استقلال اشاره کردیم، مسابقه ای که محک جدی برای محرم و شاگردانش بود. تیم او پنالتی حریف را گرفت،به گل رسید و یک لحظه هم پا پس نکشید.آن ها طوری برای رسیدن به گل های بیشتر روی دروازه استقلال حمله می کردند که انگار 1-0 عقب هستند.آنالیز خوبی که از استقلال داشتند نتیجه داد.محرم قبل از بازی و در جلسات تمرینی قبل از با مدام به شاگردانش می گفت که به حریف ایستگاهی ندهند و اگر استقلال به هردلیل صاحب این فرصت شد ضربات سر اول را آن ها بزنند.چون در همان بازی تدارکاتی پیش فصل بلانکو روی یکی از ارسال ها دروازه مس را باز کرد.البته محرم برای رسیدن به دروازه استقلالی که با سه مدافع به زمین پامده بود دستور استفاده از کناره ها را داد و شاگردانش هم چقدر خوب از ان استفاده کردند.

بازی که تمام شد او در کنفرانس خیر گفت که:« دم بازیکنان مس رفسنجان گرم، چون در این چند وقتی که من حضور دارم با تمام انرژی‌شان تمرین و بازی می‌کنند. دلم نمی‌آمد این بازی‌ها را از دست بدهند و خدا را شکر از زمانی که اضافه شده‌ام هیچ گلی دریافت نکرده‌ایم و نظم دفاعی خوبی داریم.» اما حرف دلش را در رختکن زد:« من کیف می کنم با شما کار می کنم.اینقدر منظم و با تمرکز هستید. همه آن چیزی که می خواستم و دنبالش بودم را شما در زمین پیاده می کنید.»

اما پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان محرم نویدکیا را خیلی آزار می دهد.او در همان کنفرانس گفت:«از روزی که به اینجا آمده‌ام یک چیزهایی اذیتم می‌کند و خیلی درک نمی‌کنم. ما باید خیلی روی ساختار باشگاه منظم باشیم. وقتی این اتفاقات می‌افتد تمرکزم را از دست می‌دهم و شاید تصمیماتی بگیرم که خلاف میلم باشد. فکر می‌کنید خوشم می‌آید که تیمم یک ساعت و نیم از کرمان تا اینجا در راه باشد یا راننده اتوبوس در پلیس راه توقف کند و ساعت بزند؟ قطعاً دلم نمی‌خواهد این اتفاق بیفتد، ولی وقتی تیمم نمی‌تواند اینجا اسکان پیدا کند، مجبورم در کرمان باشم.

اینجا امکانات خوبی داریم، ولی باید شب به کرمان برگردیم و مشخص نیست چه زمانی غذا بخوریم، آیا کرمان به ما زمین می‌دهد یا نه و با این شرایط اذیت می‌شوم. اتفاقاتی که می‌افتد، خیلی جذاب نیست.مسئولان استان و شهرستان باید کمک کنند تیم از شکل بی‌انضباطی خارج شود. پرداختی به بازیکنان از ابتدای فصل مقداری بوده و دیگر پرداختی نداشته‌اند. همه جا مشکلات هست، ولی باید کمک کرده و مشکلات را برطرف کنیم. وقتی دیدم باشگاه در نقل‌وانتقالات شرایط خوبی ندارد چهار بازیکن از دست دادیم و بازیکنان با قیمت مناسب‌تر گرفتیم. من 30، 40 میلیارد تومان به باشگاه در نقل‌وانتقالات کمک کردم و انتظار دارم باشگاه و مسئولان استان و شهرستان کمک کنند، مشکلات حل شود.»

محرم ناراحت است جون به بازیکنانش قول داده بود که باشگاه تا نیمه اسفند مطالبات معوقه شان را بدهد. او دوست ندارد که بدقول شود و اصلا هم دنبال پول خودش نیست.محرم از این ناراحت است اگر باشگاه نتوانست طی یکی دو روز اخیر پول بازیکنان را بدهد او چه جوابی به برای بازیکنان دارد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران