منهای فوتبال

603
جام به کجا مــــــی‌رود؟

برگزاری مرحله نیمه‌نهایـــــی و نهایی لیگ برتر کشتی فرنگی

جام به کجا مــــــی‌رود؟

امروز ازقهرمان لیگ کشتی فرنگی در اهواز رونمایی می شود.

محسن وظیفه/بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور، امروز  در شهر اهواز برگزار می‌شود تا تکلیف تیم قهرمان مشخص شود. چهار تیم گروه ملی فولاد ایران، دانشگاه آزاد اسلامی قم، نفت و گاز زاگرس و رعد پدافند ارتش به مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر کشتی فرنگی راه پیدا کردند و حالا باید دید که جام به کدام تیم می‌رسد.
در مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر کشتی فرنگی گروه ملی فولاد با رعد پدافند ارتش روبه‌رو می‌شود و تیم دانشگاه آزاد اسلامی قم هم باید با نفت و گاز فارس مسابقه بدهد. دو مسابقه مهم که در دو طرف این مرحله؛ دو تیم از خوزستان و فارس قطب‌های کشتی فرنگی ایران حضور دارند و در واقع دو قطب کشتی فرنگی برای رسیدن به این جام با هم رقابت می‌کنند. هر دو تیم برای رسیدن به فینال و رسیدن به جام رقابت تلاش می‌کنند اما این سؤال مهم وجود دارد که جام به کدام شهر می‌رود؟
گروه ملی صنعتی فولاد خوزستان از امتیاز میزبانی این مرحله برخوردار است اما فارس با اتکا به چند ملی‌پوشی که در این چند روز جذب کرده و البته با استفاده از مجید رمضانی مربی تیم ملی کشتی فرنگی به عنوان سرمربی به دنبال رسیدن به عنوان قهرمانی است. البته که این مسابقات تحت تأثیر غیبت ستاره‌های کشتی فرنگی مثل برادران گرایی، هادی ساروی و امین میرزازاده قرار دارد اما شاید همین غیبت ستاره‌ها به نعمتی برای کشتی فرنگی تبدیل شود و فضا را برای درخشش چند جوان جویای نام مهیا کند.
مرحله نیمه‌نهایی و نهایی لیگ برتر کشتی فرنگی به میزبانی سالن گیت بوستان شهر اهواز برگزار می‌شود و این توقع وجود دارد که با توجه به اهمیت کشتی فرنگی در استان خوزستان علاقه‌مندان زیادی از این مسابقات استقبال کنند.
مدعی اصلی قهرمانی هم شاید گروه ملی صنعتی فولاد باشد که از خوزستان در این مسابقات حضور دارد و بسیاری از نفرات این تیم را ملی‌پوشان جدید و قدیم تیم ملی کشتی فرنگی تشکیل می‌دهند. با توجه به شانس بالای این تیم برای قهرمانی؛ هیأت کشتی خوزستان از علاقه‌مندان به این رشته در استان خوزستان دعوت کرده تا با حضور در سالن ۲۵۰۰ نفری گیت بوستان از نزدیک از کشتی‌گیران گروه ملی حمایت کنند.
خوزستانی‌ها در ترکیب خود از علی احمدی‌وفا قهرمان نوجوانان و جوانان جهان، علیرضا نجاتی دارنده مدال برنز جهان در سال 2019 و پویا ناصرپور دارنده مدال طلای آسیا در ترکیب خود سود می‌برند. برای نیمه‌نهایی و فینال هم با علیرضا مهمدی قرارداد بستند تا از نایب قهرمان جهان هم سود ببرند. این تیم باید در نیمه‌نهایی با رعد پدافند ارتش مسابقه بدهد که از همین حالا می‌توان صعود این تیم به فینال را پیش‌بینی کرد.
تیم نفت و گاز زاگرس هم به عنوان تیم اول گروه دوم به نیمه نهایی رسیده که این تیم با استفاده از محمدرضا مختاری و میثم دلخانی امید زیادی دارد که بتواند به عنوان قهرمانی برسد. در صورت رسیدن این دو تیم به فینال با توجه به حضور علیرضا نجاتی و میثم دلخانی در ترکیب دو تیم کمی سطح مسابقات اهمیت پیدا کند. نفت و گاز شاید کمی در نیمه‌نهایی برای رقابت با دانشگاه آزاد کارش سخت‌تر باشد. دانشگاه آزاد با استفاده از نفراتی چون ابوالفضل زینتی رفاه، شاهرخ میکائیلی و هادی علیزاده پورنیا به دنبال رسیدن حریف آسانی برای نفت و گاز نیست.

 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های منهای فوتبال