کشتی و وزنه‌برداری

6554
جدال آخر در پوکت برای رزرو بلیط پاریس

شمارش معکوس برای حضور وزنه  برداران در آخرین گزینشی المپیک

جدال آخر در پوکت برای رزرو بلیط پاریس

آخرین رقابت گزینشی بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس قرار است تا چندروز دیگر در شهرپوکت تایلند برگزارشود.رقابتی جذاب و مهییج برای پولادمردان  وزنان کشورمان که می بایست درآن برای کسب سهمیه و رزرو بلیط حضور در بازی های المپیک آخرین تلاش خود را روی تخته دستورکارقراردهند. در این رویداد که قرار است ازاواسط ماه جاری(۱۴۰۳) در شهر پوکت تایلند برگزار شود، میرمصطفی جوادی دردسته وزنی ۸۹، رضا دهدار دردسته وزنی ۱۰۲ و علی داودی و آیت شریفی دردسته وزنی ۱۰۲+ کیلوگرم(فوق سنگین) در بخش مردان وسیده الهام حسین دربخش بانوان به نمایندگی از کشورمان روی تخته رفته و آخرین شانس خود را برای المپیکی شدن محک بزنند.

 

رضاعباسپور:آخرین رقابت گزینشی بازی های المپیک 2024 پاریس قرار است تا چندروز دیگر در شهرپوکت تایلند برگزارشود.رقابتی جذاب و مهییج برای پولادمردان  وزنان کشورمان که می بایست درآن برای کسب سهمیه و رزرو بلیط حضور در بازی های المپیک آخرین تلاش خود را روی تخته دستورکارقراردهند. در این رویداد که قرار است ازاواسط ماه جاری(1403) در شهر پوکت تایلند برگزار شود، میرمصطفی جوادی دردسته وزنی 89، رضا دهدار دردسته وزنی 102 و علی داودی و آیت شریفی دردسته وزنی 102+ کیلوگرم(فوق سنگین) در بخش مردان وسیده الهام حسین دربخش بانوان به نمایندگی از کشورمان روی تخته رفته و آخرین شانس خود را برای المپیکی شدن محک بزنند.

جوادی، دهدار و داودی در گروه A

آخرین رقابت گزینشی بازی های المپیک 2024 پاریس قرار است تا چندروز دیگر در شهرپوکت تایلند برگزارشود.رقابتی جذاب و مهییج برای پولادمردان  وزنان کشورمان که می بایست درآن برای کسب سهمیه و رزرو بلیط حضور در بازی های المپیک آخرین تلاش خود را روی تخته انجام دهند. در اینرویداد که قرار است ازاواسط ماه جاری(1403) در شهر پوکت تایلند برگزار شود، میرمصطفی جوادی دردسته وزنی 89، رضا دهدار دردسته وزنی 102 و علی داودی و آیت شریفی دردسته وزنی 102+ کیلوگرم(فوق سنگین) در بخش مردان وسیده الهام حسین دربخش بانوان به نمایندگی از کشورمان روی تخته رفته و آخرین شانس خود را برای المپیکی شدن محک بزنند. تیم ملی وزنه برداری کشورمان از اواخر بهمن ماه سال گذشته(1402) اردوی خود را با راه افتادن مجدد کمپ تیم های ملی وزنه برداری در مجموعه ورزشی آزادی تهران آغازکرد.اردویی که هدف اصلی آن حضوری پررنگ درجام جهانی تایلند بود.تورنمتی مهم وسرنوشت ساز که در/ان سهمیه های ورودی وزنه برداری به بازی های المپیک 2024 تایلند قراراست قطعی شود. برهمین اساس نواب نصیرشلال وکوروش باقری سرمربیان تیم های ملی وزنه برداری کشورمان در دوبخش مردان وزنان نفرات نهایی خود را برای حضوردر جام جهانی تایلند انتخاب و قطعی کردند. مصطفی جوادی، رضادهدار، علی داودی و آیت شریفی 4 وزنه بردار کشورمان در بخش مردان و سیده الهام حسینی در بخش بانوان نفراتی هستند که برای وزنه زدن و کسب سهمیه دراین رویداد انتخاب شدند. میرمصطفی جوادی، رضادهداروعلی داودی دراوزان 89، 102 و 102+ کیلوگرم طبق لیست اعلام شده مسابقات درگروه A اوزان خود حضورداشته و باید برای قطعی شدن سهمیه به مصاف رقبای قدرتمند خود بروند. آیت شریفی و سیده الهام حسینی نیز دردودسته وزنی 102+ کیلوگرم و 81 کیلوگرم بانوان دیگر نفرات ملی پوش کشورمان هستند که اگرچه به نسبت سایر نفرات اعزامی به پوکت، مسیر سخت تر وشانس کمتری برای المپیکی شدن دارند، اما همراه سایر نفرات به تورنمنت جام جهانی تایلند اعزام می شوند، تا در گروه B اوزان خود برای کسب سهمیه تلاش کنند. تمامی ستاره های بزرگ وزنه برداری جهان با قدرت در این رویداد حاضرمی شوند تا ضمن تثبیت سهمیه ورودی خود به بازی های المپیک 2024 پاریس خط ونشان جدی برای رقبای خود در فرانسه بکشند.

آخرین فرصت برای تثبیت سهمیه 102 کیلوگرم

رضادهدار نماینده شاسته دسته وزنی 102 کیلوگرم کشورمان یکی از نماینده های تیمملی وزنه برداری است که فعلا در رتبه نهم رنکینگ المپیکی این دسته وزنی قرار دارد. دهدار قطعا درجام جهانی پوکت تایلند برای اینکه بتواند سهمیه خود را برای وزنه زدن در المپیک 2024 پاریس قطعی کند، باید رکوردمجموع خود را به 400 کیلوگرم برساند. رکوردی که می تواند برای رضادهدار سوای سهمیه ورودی المپیک، شانس مدال آوری در پاریس را نیز افزایش دهد. البته باید منتظرماند ودید که دهدار، درتایلند برای مصاف با رقبای قدرتمند خود چه تاکتیک و مسیری را انتخابکرده و دردستور کارخود قرار خواهد داد.

شانس اندک برای گرفتن سهمیه در بانوان

کوروش باقری سرمربی تیم ملی وزنه برداری بانوان کشورمان قبل از شروع اردوی وزنه برداری بانوان، اعلام کرده بود قطعا وزنه بردارانی به جام جهانی تایلند اعزام می شوند که بتوانند رکورد ورودی خوبی داشته باشند که نزدیک به کسب سهمیه باشد. درغیراینصورت مطمئنا یا وزنه برداری به این تورنمنت اعزام نمی شود و وداعی تلخ با المپیک 2024 پاریس خواهند داشت. حالا با اعزام سیده الهام حسینی تنها نماینده وزنه برداری بانوان ایران به جام جهانی تایلند مشخص شدکه فقط حسینی که کاپیتان تیم بانوان است توانسته نظر مساعد باقری را برای حضور در جام جهانی تایلند جلب نمایند. البته حسین هم در پوکت با مجموع 243 کیلوگرم درگروه B قرارگرفته وشانس بسیارکمی برای المپیکی شدن دارد. اما اگر حسینی بتواند سهمیه ورودی به بازی های المپیک فرانسه را کسب کند، قطعا کار بزرگی انجام داده و در این رویداد بزرگ تاریخ ساز خواهد شد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های کشتی و وزنه‌برداری