فوتبال ایران

6997
شمس: بازی‌های تدارکاتی باید بر اساس تیم‌های همگروه باشد

فوتسال شرق آسیا بسیار ضعیف شده است

شمس: بازی‌های تدارکاتی باید بر اساس تیم‌های همگروه باشد

حسین شمس انتظار برگزاری بازی های تدارکاتی مناسب را برای تیم ملی فوتسال دارد.

به گزارش ایران ورزشی حسین شمس سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران درباره قهرمانی تیم کشورمان در مسابقات جام ملت‌های فوتسال آسیا 2024 می گوید:« کافا (فدراسیون فوتبال آسیای مرکزی) خدمت زیادی به فوتسال این منطقه کرده است. تیم‌های ایران، ازبکستان، تاجیکستان و افغانستان از کافا به جام جهانی رسیده‌اند و قرقیزستان نیز شانس صعود به این رقابت‌ها را داشت.اشکالاتی به چشم می‌خورد که کادر فنی بیشتر نسبت به آن واقف است و با آنالیز بازی‌ها مشخص می‌شود تیم ملی چه مشکلاتی داشته است. با وجود اینکه در فینال عملکرد بسیار خوبی در فینال داشتیم، مقابل بحرین و ازبکستان خیلی خوب نبودیم و کادر فنی باید این مسئله را بررسی کند.»

او با اشاره به عنوان سومی ازبکستان این طور می گوید:« ازبکستان از مربی بزرگی چون ونانسیو لوپس استفاده می‌کند و کارمان مقابل چنین تیمی بسیار سخت شده است. تیم امید ایران در تورنمنت کافا مقابل ازبکستان با نتیجه 5 بر صفر پیروز شد، اما ببینید در این مدت چه اتفاقی افتاده و لوپس چه تحولی ایجاد کرده که کارمان مقابل ازبکستان گره خورد.» او با اشاره به حذف زودهنگام ژاپن از جام ملت‌ها این طور مسی گوید:« فوتسال شرق آسیا در مجموع بسیار ضعیف شده است. تایلند به زحمت تا فینال بالا آمد و در یک چهارم نهایی با دو گل از عراق عقب افتاده بود. این تیم در نیمه نهایی نیز با ضربات پنالتی برابر تاجیکستان پیروز شد و به فینال رسید. ازبکستان و ایران می‌توانند شگفتی‌ساز جام جهانی شوند. ازبکستان که از این رقابت‌ها میزبانی می‌کند و ایران نیز آقای فوتسال آسیاست.»

شمس انتظار دارد آماده سازی تیم ملی برای بازی های جام جهانی در بهترین شرایط باشد:« در این فاصله چهار ماهه، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال برنامه‌ریزی کرده است و باید بازی‌های تدارکاتی خوبی برگزار شود. ابتدا باید ببینیم با چه تیم‌هایی همگروه می‌شویم و سپس مطابق آن برای دیدارهای تدارکاتی برنامه‌ریزی کنیم. حضور ایران در سید اول جام جهانی اتفاقی بزرگ است و به فوتسال کشورمان عظمت می‌دهد. در فوتبال به هیچ وجه چنین موقعیتی نداریم».


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران