فوتبال ایران

7095
فصل بدون VAR تمام می‌شود!

سیستم خریدیم ، داوران آموزش دیده نداریم

فصل بدون VAR تمام می‌شود!

لیگ درحالی به روزهای پایانی می‌رسد که فاصله کم امتیازی دو رقیب دیرینه حساسیت لیگ را به اوج خود رسانده است. همین حساسیت و البته جنجال تیم‌های پایین جدول باعث شده تا اهالی فوتبال با وعده برگزاری احتمالی بازی‌های حساس با سیستم ویدیویی همراه شوند.

مهدیه دریابیگی/لیگ درحالی به روزهای پایانی می‌رسد که فاصله کم امتیازی دو رقیب دیرینه حساسیت لیگ را به اوج خود رسانده است. همین حساسیت و البته جنجال تیمهای پایین جدول باعث شده تا اهالی فوتبال با وعده برگزاری احتمالی بازی‌های حساس با سیستم ویدیویی همراه شوند. به دلیل همین احتمال هم، بعضی مدیران باشگاه ها در مصاحبه خود از کمیته داوران می‌خواهند بازی شان همراه با سیستم ویدیویی باشد ، غافل از اینکه وعده مسئولان فدراسیون برای استفاده از وی ای آر تا آخر فصل قابل اجرا نیست و تیم‌های لیگ برتر بازی‌های خود را بدون وی ای آر باید برگزارخواهند کرد.

نکته قابل توجه در این موضوع اینجا است که کمیته داوران پای خود را از ماجرای استفاده از وی ای آر کنار کشیده است و توپ را در زمین کمیته برگزاری سیستم ویدیویی می اندازد. یعنی اگر قرار باشد بازی با سیستم ویدیویی برگزار شود ممبینی به عنوان دبیر کل مسئول اصلی این اتفاق است و حتی افشاریان هم در این خصوص اظهار نظر نمی‌کند و رییس کمیته داوران به این نکته اشاره دارد که او فقط مسئول اموزش است و در خصوص سیسیتم ویدیویی فقط باید ممبینی نظر آخر بدهد.

 آنچه در این میان مربوط به افشاریان است آموزش داوران برای استفاده از این سیستم است. افشاریان رییس کمیته داوران روز گذشته در خصوص استفاده احتمالی از وی ای آر در بازی‌های باقیمانده اینطور گفت:« من مسئول کمیته آموزش هستم و برای استفاده از این سیستم باید داوران را آموزش دهم اما نمی‌دانم فدراسیون شرایط برگزاری بازی‌ها با سیستم ویدیویی را دارد یا نه؟ قطعا در این خصوص باید آقای ممبینی به عنوان دبیر کل نظر بدهد.» طبق گفته افشاریان شخص مسئول در خصوص وعده های فدراسیون دبیر کل فدراسیون است اما ممبینی روز گذشته پاسخگو نبود.

 نکته مهم تر از نصب و استفاده از سیتسم ویدیویی این است که در صورت استفاده از وی ای آر باید داوران مجهز به این علم باشند. حقیقت این است که هفت داور بین المللی ما لایسنس خود را برای حضور در وسط زمین گرفته اند، اما غیر از موعود بنیادی فر هیچ داور دیگر قادر به حضوردر اتاق وار نیست یعنی اگر فدراسیون  قصد استفاده از این سیستم راهم داشته باشد باید فکری به حال اتاق وار کند که تا اینجای کار و نداشتن علم داوران برای استفاده از این سیستم استفاده از ان در فصل جاری غیر ممکن است.

البته باید این نکته را متذکر شد که از اواخر اردیبهشت تا شهریور ماه داوران ملی در کلاس وی ای آر شرکت می کنند و داوران بین المللی هم برای حضور در اتاق وار آموزش می بییند و این پروسه زمانبر برای فصل آتی آماده بهره برداری است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران