فوتبال ایران

7295
ممبینی در راس چیدمان داوری

رد پای دبیر کل در انتخاب داوران هفته های پایانی لیگ

ممبینی در راس چیدمان داوری

کمیته داوران؛ اسامی داوران هفته بیست و هفتم لیگ برتر را اعلام کرد و براساس آن فقط دو داور این هفته بین المللی نیستند و سایر داوران هفته جاری به دلیل حساسیت مسابقات بین المللی هستند. اما نکته قابل توجه این است، با اینکه کمیته داوران سعی کرده که برای دوری از هرگونه جنجالی در هفته های پایانی از داوران تراز اول خود استفاده کند، اما همچنان تیم‌ها هنوز مسابقات برگزار نشده به انتخاب کمیته داوران اعتراض دارند.

مهدیه دریابیگی / کمیته داوران؛ اسامی داوران هفته بیست و هفتم لیگ برتر را اعلام کرد و براساس آن فقط دو داور این هفته بین المللی نیستند و سایر داوران هفته جاری به دلیل حساسیت مسابقات بین المللی هستند. اما نکته قابل توجه این است، با اینکه کمیته داوران سعی کرده که برای دوری از هرگونه جنجالی در هفته های پایانی از داوران تراز اول خود استفاده کند، اما همچنان تیم‌ها هنوز مسابقات برگزار نشده به انتخاب کمیته داوران اعتراض دارند.

شاید برای مخاطبان فوتبال جالب باشد که در روزهای پایانی لیگ برتر برای انتخاب داوران دایره اختیارات کمیته داوران محدودترشده و مردان فدراسیون به کمک آنها می‌آیند فصل پیش برای اینکه افشاریان هم فکر داشته باشد کمیته صیانت تشکیل شد تا اسامی داوران روی میز مسئولان فدراسیون قرار گیرد و با درایت بیشتری داور بازیها انتخاب شود، اما در فصل جاری خبری از تشکیل کمیته صیانت نیست و این بارغیر از افشاریان دو نفر دیگر هم به انتخاب داوران کمک می‌کند. هدایت ممبینی؛ دبیر کل فدراسیون به همراه مسعود مرادی(رییس دپارتمان داوری) و افشاریان این روزها انتخاب داوران را به عهده دارند اما نقش ممبینی به عنوان دبیرکل فدراسیون پررنگ تر است.

ممبینی که خودش زمانی داور بین المللی بوده است با اشرافی که به توانایی داوران دارد در راس مثلث انتخابی داوران لیگ برترقراردارد. اما حضور ممبینی در کمیته انتخابی باعث شده تا تعدادی از تیم ها از کمیته داوران انتقاد کرده و اعتراض خود را به گوش مسئولان فدراسیون برسانند. اما اینطور که گفته می‌شود مسئولان کمیته داوران پاسخ داده اند :«ممبینی به عنوان دبیر کل فدراسیون فردی دلسوز است و قطعا انتخاب او می‌تواند بیشتر نقش مشاوره و کمک کننده را داشته باشد.» با توجه به اینکه لیگ به روزهای پایانی نزدیک می‌شود و چند تیم با فاصله کم امتیازی در خطر سقوط قرار دارند وجود چنین اعتراضاتی طبیعی است و کمیته داوران طی سالهای اخیر به این واکنش‌ها عادت کرده است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران