فوتبال ایران

732
تمهیدات ویژه برای سفر به قطر

برگزاری جلسه برای حضور هواداران در جام ملت‌های آسیا

تمهیدات ویژه برای سفر به قطر

هواداران فوتبال یار دوازدهم هر تیمی محسوب می‌شوند و تیم‌هایی که هواداران بیشتری دارند، می‌توانند با تکیه بر هواداران خود نتایج خوبی بگیرند.

محمد محمدی‌سدهی/ هواداران فوتبال یار دوازدهم هر تیمی محسوب می‌شوند و تیم‌هایی که هواداران بیشتری دارند، می‌توانند با تکیه بر هواداران خود نتایج خوبی بگیرند. برخی از هواداران ترجیح می‌دهند که در خانه از جعبه جادویی بازی تیم محبوب خود را تماشا کنند اما علاقه دیوانه‌وار برخی از هواداران به فوتبال و تیم محبوب خود، باعث می‌شود تا هواداران به دورترین نقاط دنیا بروند و بازی را از نزدیک تماشا و تیم ملی را تشویق کنند. آخرین تجربه حضور هواداران در جام جهانی قطر بود و حالا در آستانه مسابقات جام ملت‌های آسیا نخستین جلسه کارگروه فرهنگی با حضور مسئولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش برگزار شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین علی احدی، مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش که در این جلسه حضور داشت به خبرنگار «ایران ورزشی» می‌گوید: «موضوع جلسه در مورد ساماندهی هواداران در جام ملت‌های آسیا بود و با توجه به تجربه خوبی که در جام جهانی اخیر در قطر داشتیم، امیدوارم که هواداران بتوانند با خیالی آسوده به قطر بروند. این نخستین جلسه بود و به این دلیل به صورت کلی صحبت‌هایی مطرح شد، قطعاً در جلسات بعدی در خصوص جزئیات بیشتر صحبت خواهد شد.»
او می‌افزاید: «جام ملت‌ها همانند جام جهانی نیست و بازی‌های تیم ملی در جام جهانی 9 روزه برگزار شد، در صورتی که اگر تیم ملی به فینال جام ملت‌ها صعود کند، یک ماه در قطر خواهد ماند. این موضوع باعث می‌شود که هزینه‌های هواداران در قطر چندین برابر شود. هزینه اسکان و بلیت هواپیما در قطر بالاست و  در این جلسه صحبت‌هایی مطرح شد که بلیت پرواز و هزینه اسکان هواداران در جام ملت‌ها ارزان‌تر شود تا هواداران بیشتری به این مسابقات بروند و از نزدیک بازی‌های تیم ملی را تماشا کنند.»
احدی در پاسخ به این سؤال که همکاری کشور میزبان با ایران چگونه است، بیان می‌کند: «روابط سیاسی خوبی بین ایران و قطر وجود دارد و این موضوع باعث می‌شود تا قطر همکاری خوبی با کشور ما داشته باشد، در جام جهانی این همکاری وجود داشت و حالا در آستانه جام ملت‌ها هم خواستار همکاری خوب کشور میزبان هستیم.»
مدیر کل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش در خصوص تعداد هوادارانی که تا به اینجا بلیت تهیه کرده‌اند و قیمت بلیت بازی‌ها بیان می‌کند: «2 ماه تا زمان برگزاری مسابقات باقی مانده و در حال حاضر تعداد کمی از هواداران تیم ملی برای بازی با فلسطین بلیت تهیه کرده‌اند و قطعاً این تعداد بیشتر خواهد شد. این نخستین بازی تیم ملی است و هواداران ما چون می‌دانند که تیم ملی این تیم را شکست خواهد داد، در این بازی حضور نخواهند داشت. هواداران ترجیح می‌دهند که در مراحل بالاتر به قطر سفر کنند.»
احدی می‌افزاید: «به دلیل هزینه‌های زیاد، هواداران ما در جام جهانی برای تماشای یک دیدار به قطر می‌رفتند و در همان روز به کشور بازمی گشتند، در واقع به دلیل هزینه‌ها ترجیح می دادند تا در کیش اسکان یابند که البته اسکان آنها در کیش باعث صرفه‌جویی ارز می‌شد. این مدل خوبی بود و در جام ملت‌ها هم باید این مدل پیاده شود و برای جام ملت‌ها تلاش شود تا در پروازهای قبل و بعد بازی هماهنگی‌هایی بوجود بیاید. در جام جهانی قیمت بلیت هواپیما 15 میلیون تومان بود و به نظر می‌رسد که این مبلغ بیشتر شده باشد.»
او در خصوص اصلی‌ترین مشکل هواداران برای حضور در قطر می‌گوید: «اصلی‌ترین مشکل هواداران قیمت بالای بلیت هواپیما است و تلاش بر این است که قیمت بلیت‌ها با همکاری شرکت‌های هواپیمایی کمتر شود. هواداران نقش بسیار مهمی در برگزاری مسابقات و تزریق روحیه به بازیکنان دارند و باید تلاش شود تا با کاهش هزینه‌ها هواداران بیشتری به قطر سفر کنند و مسابقات تیم ملی را از نزدیک تماشا کنند.»
همکاری 17 وزارتخانه و سازمان در جام جهانی قطر
سینا کلهر، معاون فرهنگی وزارت ورزش در خصوص حضور هواداران در جام ملت‌های آسیا به «ایران ورزشی» می‌گوید: «در مورد برگزاری مسابقات جام ملت‌ها نامه‌ای به وزیر ورزش نوشتیم تا بتوانیم تجربه موفقی را که در جام جهانی قطر داشتیم، در جام ملت‌ها به کار بگیریم. وزیر ورزش در این نامه اعلام کرد که این مسئولیت برعهده فدراسیون فوتبال است و در واقع فدراسیون فوتبال به عنوان مجری و فرمانده کارهای هماهنگی را برعهده خواهد داشت.»
او در خصوص تجربه خوب جام جهانی قطر می‌افزاید: «ما در این مسابقات کارها را تقسیم کردیم، در واقع اتفاقات بازی و تیم ملی برعهده فدراسیون فوتبال بود و حوزه سکو و هواداران برعهده وزارت ورزش که توانستیم با همکاری کانون هواداران فارغ از نتایج کسب شده تیم ملی در جام جهانی موفق ظاهر شویم. علاوه بر این مسئولیت هماهنگی هواداران در حاشیه مسابقات هم برعهده ما بود و هواداران فوتبال با پرچم‌های مختلف در خیابان‌های شهر دوحه حاضر می‌شدند و ما هم با همکاری سایر حوزه‌ها در شهر دوحه تجمعاتی برگزار کردیم.»
معاون فرهنگی وزارت ورزش می‌افزاید: «این تجمعات 9 شب تا زمان حضور تیم ملی در قطر برگزار شد و برافراشته شدن پرچم کشورمان در شهر دوحه یکی از مهم‌ترین اتفاقات در این تجمعات بود. هماهنگی بین دستگاهی یکی از اصلی‌ترین مشکلات ما بود و ما همیشه در این مورد ضعف‌هایی داشتیم اما در قطر 17 وزارتخانه و سازمان با هم همکاری کردند. در واقع با همکاری این سازمان‌ها در جام جهانی قطر موفق‌ترین مسابقات را پشت سر گذاشتیم و آبرومندانه جام جهانی را گذراندیم.»
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران