فوتبال ایران

7338
سرنوشت مبهم ورزشگاه اختصاصی استقلال

سرنوشت مبهم ورزشگاه اختصاصی استقلال

با اینکه استقلال با یک هلدینگ قطری برای ساخت ورزشگاه اختصاصی قرارداد امضا کرده اما هنوز هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده است.

محمدرضا رحیم‌پور/در دوران مدیریت علی خطیر، تفاهم‌نامه‌ای در خصوص ساخت ورزشگاه اختصاصی به امضا رسید و حالا سوال اینجاست که سرنوشت ورزشگاه اختصاصی استقلال به کجا رسید؟

طبق اعلام علی خطیر، استقلال قرار بود از بخش سرمایه‌گذاری مالی ازطرف شرکت قطری JTA و مالزیایی، در قالب قرارداد BOT استفاده کند. قرارداد مذکور (مخفف Build–operate–transfer) نوعی از قرارداد IHD اقتصادی است که در آن شرکت خصوصی پیمانکار سرمایه‌گذاری لازم را انجام می‌دهد و پروژه را به پایان می‌رساند. در ادامه به مدت کوتاهی از آن بهره‌برداری مالی می‌کند و درنهایت آن را به مالک تحویل می‌دهد.

سرنوشت ماجرا چه شد؟

اگر سری به سایت هلدینگ قطری بزنیم، متوجه خواهیم شد که این هلدینگ در سه ماه اخیر هیچ فعالیتی نداشته است و به نظر می‌رسد اوج فعالیت رسانۀ این هلدینگ مربوط به دورۀ منتهی به امضا قرارداد با استقلال بوده است؛ در آن دوران، بخش رسانه‌ای سایت این شرکت پر از اخبار نشست‌ها و سفرهای خارجی بود که از سه ماه پیش دیگر خبری از آن‌ها نبوده است!

با اینکه شرکت JTA به‌عنوان شرکتی قطری معرفی شده اما دو سهامدار ایرانی  دارد.

این هلدینگ تاکنون هیچ پروژه‌ای را به مرحلۀ عملیاتی نرسانده بود و از همان روزهای اول، شایعاتی زیادی دربارۀ قرارداد استقلال با هلدینگ قطری به گوش می‌رسید.

حالا چند ماه از عقد این تفاهم‌نامه گذشته است و هنوز کسی نمی‌داند سرنوشت ساخت ساز استقلالی ها چه خواهد شد و اینکه آیااستقلال برای ساخت این ورزشگاه از طرف قطری ضمانت لازم را گرفته یا صرفا همه چیز در حد برگزاری نشست باقی مانده است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران