فوتبال ایران

7453
کربکندی: دلال ها یک تیم کامل را می بندند

کربکندی: دلال ها یک تیم کامل را می بندند

جزو اولین افرادی بودم که فساد در فوتبال را مطرح کردم

رسول کربکندی اعلام می کند که دلال ها یک تیم کامل را می بندند و در قبال آن پول کلانی می گیرند.

رسول کربکندی، مربی سابق فوتبال در خصوص پیگیری مسئولان مربوطه در موضوع فساد در فوتبال به «ایران ورزشی» می گوید: «من زمانی که در صبای قم بودم موضوع فساد در فوتبال را مطرح کردم و در واقع جزو اولین افرادی بودم که این موضوع را در کنفرانس خبری اعلام کردم و گفتم که فوتبال ما کثیف است اما در آن زمان هیچ کس از من نپرسید که کجای این فوتبال کثیف است، نه تنها از من این سوال را نپرسیدند بلکه در آن زمان به دلیل مطرح شدن این موضوعات، 3 میلیون تومان جریمه شدم.»
او صحبت هایش را این گونه ادامه می دهد: «فساد در فوتبال وجود دارد اما هیچ گاه عزمی برای مبارزه با آن وجود نداشته و حالا نمی دانم که چه شده بحث مبارزه با فساد را جدی تر مطرح می کنند. سال ها آرزوی من این بوده که فوتبال به سمت پاکی برود که البته به آرزویم نرسیدم. تا زمانی که دلال ها در فوتبال فعالیت کنند، می توان این اتفاقات را طبیعی بدانیم. دلال ها یک تیم کامل را می بندند و در قبال آن پول کلانی می گیرند.»
این مربی اسبق سپاهان بیان می کند: «البته قطعا این افراد تنها نیستند و در داخل باشگاه ها افرادی هستند که آنها را حمایت می کنند. هر جا پول باشد فساد هم وجود دارد. کسانی که دستشان به سفره فوتبال نمی رسد از طریق دیگری می خواهند به پول برسند. در فوتبال ایران پول‌های دولتی زیادی هزینه می‌شود و بیشتر مدیران ما هم مدیر هزینه هستند. نظارت چندانی هم روی این هزینه‌ها نیست و همین مساله زمینه‌ی فساد بیشتر را فراهم می‌کند.»
کربکندی در پایان می افزاید: «برخی مربیان ناموفق، برای آن‌که بیشتر در فوتبال بمانند و سود ببرند، به سمت خلاف می روند و برای بقای خود دست به تخلف می زنند. در طول سال‌های اخیر از خلاف‌های کوچک به راحتی گذشتیم و رهایشان کردیم و حالا کار به این‌جا رسید که فساد در درجه بالایی وجود دارد و مبارزه با آن بسیار سخت است. در گذشته در تیم‌های پایه کسانی رشد می‌کردند که استعدادهای خوبی داشتند اما امروز کسانی رشد می‌کنند که پدرانشان پول داشته باشند و بتوانند پول خرج کنند.»


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران