فوتبال ایران

7457
فائقی: مبارزه با فساد نباید در حد شعار باشد

رفتار کنونی مدیران نمی‌تواند جلوی رشد فساد را بگیرد

فائقی: مبارزه با فساد نباید در حد شعار باشد

سعید فائقی اظهار امیدواری کرد که این بار مبارزه با فساد در حد شعار نباشد.

محمد محمدی سدهی/ سال‌هاست که موضوع مبارزه با فساد در فوتبال ایران توسط افراد مختلف مطرح می‌شود اما هیچ اتفاقی در این خصوص رخ نداده است. اما حالا به نظر می‌رسد که ارکان مربوطه عزم خود را برای پیگیری موضوع فساد در فوتبال جزم کرده‌اند چرا که در روزهای اخیر برخی از افراد به دادگاه احضار شدند.
سعید فائقی، معاون اسبق سازمان تربیت بدنی در خصوص این موضوع به «ایران ورزشی» می‌گوید: «عدم شفافیت دلیل اصلی فساد در ورزش است و متأسفانه شفافیت در فوتبال ایران به یک حلقه گمشده تبدیل شده است. در بحث باشگاه‌ها بازار شفافی وجود ندارد، به این خاطر که بازار سرمایه نداریم. اگر باشگاه‌ها در بورس عرضه می‌شدند، ارزش آنها مشخص و همچنین درآمدها و هزینه‌های آنها هم به صورت کامل شفاف‌سازی می‌شد. وقتی چنین مسائلی را در ورزش نداریم، مطمئناً هزینه‌هایی که صورت می‌گیرد و درآمدهایی که باشگاه‌ها به دست می‌آورند، همه نامشخص هستند و در واقع همین موضوع باعث ایجاد فساد می‌شود.»
او با اشاره به این موضوع که باید از زاویه دیگری به موضوع فساد در فوتبال بپردازیم، می‌افزاید: «ما زیرساخت‌های مورد نیاز برای مبارزه با فساد را تأمین نکردیم. یکی از این زیرساخت‌ها نبود آژانس‌ها برای نقل‌وانتقالات بازیکنان و مربیان است. شما اگر ملکی داشته باشید با مراجعه به بنگاه املاک حدود قیمت آن را از قبل می‌دانید و کاملاً همه چیز برای شما شفاف است اما ما در فوتبال مجوز آژانس‌های نقل‌وانتقالات نداریم، بنابراین ارزیابی قیمت هم به درستی صورت نمی‌گیرد و مدیران هر قیمتی که تمایل دارند برای جذب بازیکن یا مربی هزینه می‌کنند.»
 معاون اسبق سازمان تربیت بدنی بیان می‌کند: «از نظر من اقدامات اخیر مسئولان در خصوص مبارزه با بحث فساد نمی‌تواند بازدارنده باشد و نهایت در این خصوص برخی از افراد را دستگیر کنند و بعد از آن موضوع را به حال خود رها کنند، مثل اتفاقی که در سال‌های گذشته افتاد. همیشه صحبت‌ها در خصوص فساد مقطعی بوده و بعد از چند روز فراموش می‌شود، عدم مبارزه با فساد در فوتبال منجربه گسترش آن می‌شود و حالا می‌بینیم که این موضوع گسترش پیدا کرده و افراد بیشتری درگیر این موضوع هستند. امیدوارم این بار موضوع مبارزه با فساد در حد شعار نباشد.»


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران