فوتبال جهان

7509
قانون والیبالی یوفا برای جام ملت‌های اروپا

قانون والیبالی یوفا برای جام ملت‌های اروپا

در یورو ۲۰۲۴، فقط‌ کاپیتان‌های تیم‌ها اجازه بحث با داور مسابقه را خواهند داشت.

به گزارش ایران ورزشی، یوفا برای کاهش درگیری‌ها و حواشی در مسابقات جام ملت‌های اروپا، قانون جدیدی را راجع به صحبت بازیکنان با داوران مسابقه وضع می‌کند.
بر اساس اخباری که در وبسایت اتلتیک منتشر شده، یوفا از تیم‌های حاضر در یورو ۲۰۲۴ خواسته تا قانون جدید این نهاد برای مسابقات جام ملت‌های اروپا در آلمان را رعایت کنند. در قانون جدید یوفا، فقط کاپیتان هر تیم حق صحبت و اعتراض با داور را دارد و مانند بازی والیبال، دیگر بازیکنان تیم در صورت صحبت با داوران توسط داور مسابقه جریمه خواهند شد. 
هدف این قانون، جلوگیری از احاطه شدن داور توسط بازیکنان یک تیم و توضیح تصمیمات قاضی و کمک‌‌داور ویدیویی به کاپیتان‌های تیم‌ها خواهد بود. بر اساس این قانون، هر بازیکن که در اعتراض به داور نشانی از بی‌احترامی به داور و اخلال در جریان بازی داشته باشد، توسط داور مسابقه با کارت زرد جریمه خواهد شد. در صورتی که کاپیتان یک تیم دروازه‌بان باشد، یک بازیکن داخل زمین از طرف تیم برای صحبت مستقیم با داور مسابقه به جای کاپیتان معرفی خواهد شد.
پیش از آغاز جام ملت‌های اروپا، مسئولان یوفا با ۲۴ تیم حاضر در مسابقات برای توضیح و تبیین قوانین جدید جلسه‌ای را برگزار خواهند کرد. رقابت‌های جام ملت‌های اروپا از روز ۲۴ خرداد تا ۲۲ تیر در آلمان برگزار خواهد شد.
 

انتهای پیام/
دیدگاه ها