فوتبال ایران

764
خیز چشمی برای شکستن رکورد افسانه‌ای فکری

خیز چشمی برای شکستن رکورد افسانه‌ای فکری

روزبه چشمی گرچه فاصله کمی با رکورد ۳۴۵ بازی فکری در استقلال ندارد اما او اگر در چهار سال آینده همچنان درترکیب استقلال باشد به رکورد این بازیکن خواهد رسید.

به گزارش ایران ورزشی، محمود فکری با 345 بازی در ترکیب استقلال به عنوان باسابقه ترین بازیکن تاریخ این باشگاه محسوب می‌شود. بعد از او پژمان منتطری با 318 بار حضور درترکیب استقلال دومین بازیکن با سابقه تاریخ این باشگاه به حساب می‌‌آید. امیرحسین صادقی با 306 بازی در جایگاه سوم است و جواد زرینچه یکی از چهره‌های به یادماندنی تاریخ استقلال هم با 305 بازی در جایگاه چهار قرار دارد.

روزبه چشمی تا کنون 186 با درترکیب استقلال قرار گرفته که اکنون در لیست پرسابقه‌ها جایگاه بیستم را به خود اختصاص داده است. با توجه به تعداد بازی‌هایی که در لیگ برتر و جام حذفی پیش روی استقلال قرار دارد احتمالا چشمی می‌تواند در فهرست پرسابقه‌ترین بازیکنان تاریخ باشگاه استقلال تا جایگاه پانزدهم و یا چهاردهم بالا برود. اگر چشمی سال آینده هم در استقلال باشد وحتی به تناوب درترکیب استقلال قرار بگیرد رتبه‌اش در این جدول تک رقمی هم بشود اما این منوط به تداوم حضور این بازیکن و حفظ آمادگی صد درصدی است.

با توجه به اینکه چشمی در دو پست دفاع میانی و هافبک دفاعی بازی می‌کند و اکنون در مرز 30 سالگی است دست کم تا 4 سال دیگر قابلیت بازی در سطح اول فوتبال را دارد اما به شرط آنکه روزبه در آمادگی کامل باشد چون بازی در استقلال شرایط و ضوابط خاص به خود را دارد و چنانچه بازیکنی افت کند، به سرعت مورد انتقاد قرار می‌گیرد و از ترکیب دور می‌شود.

اگر استقلال درلیگ قهرمانان بود

بدون شک اگر استقلال در دو سال اخیر که چشمی نیز درترکیب استقلال حضور داشته در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت، تعدادبازی‌های این بازیکن برای استقلال افزایش می‌یافت و شاید اکنون چشمی دست کم 200 بازی در ترکیب استقلال را تجربه کرده بود.

حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا اما از این منظر برای بازیکنی همچون چشمی گران تمام شده اما اگر در سال‌های آتی استقلال دوباره به لیگ قهرمانان آسیا بازگردد و احتمالا این بازیکن با لباس استقلال در بازی‌های لیگ برتر و جام حذفی(واحتمالا سوپرجام و دیگرتورنمنت‌ها و جام‌ها) بیش از 35 بازی در یک سال را برگزار کند، با محاسبه بازی‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا انجام می‌شود او می‌تواند طی یک دوره چهار ساله به رکورد محمود فکری که بیشترین تعداد بازی را در ترکیب استقلال دارد، نزدیک شود و حتی از او نیز عبور کند.

به هرحال رسیدن به 345 بار حضور درترکیب استقلال که اکنون در اختیار محمود فکری است و او را به عنوان باسابقه ترین بازیکن تاریخ این باشگاه لقب داده ساده نیست و نیاز به ممارست و آمادگی فوق العاد دارد که اگر چشمی می‌خواهد از فکری عبور کند باید برای یک دوره چهار ساله برنامه ریزی کند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران