فوتبال ایران

7708
دگردیسی خوش‌یمن مردان شماره یک

تحول فنی روی نیمکت تیم‌های لیگ برتری کلید خورد

دگردیسی خوش‌یمن مردان شماره یک

پیشکسوت فوتبال اعتقاد دارد که با حضور مربیانی مثل نکونام و یحیی گل محمدی لیگ برتر متحول شده است.

محمد محمدی سدهی/ در سال‌های اخیر مربیان جوانی به لیگ برتر فوتبال کشور وارد شده‌اند، مربیانی که روزی در بالاترین سطح ملی حضور داشتند و لژیونر شدند، اما حالا مسئولیت هدایت یک تیم را برعهده دارند. گل محمدی، جواد نکونام، مسعود شجاعی، محرم نویدکیا و... جزو مربیان جوانی هستند که کارنامه برخی از این مربیان کاملاً روشن است و آنها در سال‌های اخیر با تیم‌های خود به جایگاه خوبی رسیده‌اند. علاوه بر این نیروی جوانی این مربیان باعث شده تا تیم‌های مربوطه با شور و اشتیاق بیشتری فوتبال بازی کنند.
جلال چراغپور، کارشناس فوتبال در خصوص کیفیت مربیان جوانی که هم‌اکنون در لیگ برتر حضور دارند به «ایران ورزشی» می‌گوید: «دوران رشد مربیان جوان آغاز شده و این مربیان با حضور در کلاس‌های مختلف انگیزه زیادی برای خودنمایی دارند. مربیانی که باهوش هستند و مطالعه می‌کنند تا فوتبال زیبا به نمایش بگذارند. مربیانی که شور و هیجان دارند و از محبوبیت زیادی در بین هواداران برخوردار هستند. با پیشرفت علم و آمدن وسائل ارتباط جمعی، فوتبال به یک دهکده جهانی تبدیل شده است. مربیان جوان اهل مطالعه هستند و همه آنها از مطالب علمی آگاهی دارند. این در حالی است که در سال‌های گذشته این گونه نبود و مربیانی که پیش از این در لیگج برتر حضور داشتند، باید برای رسیدن به منابع علمی از کشور خارج می‌شدند. البته در آن زمان مطالب به روزی که در اختیار مربیان قرار داشت، به افراد دیگر منتقل نمی‌شد. این مربیان جوان پیش از این زیر نظر مربیان خارجی با کیفیت بازی می‌کردند و نسبت به مطالب روز فوتبال آگاهی زیادی دارند. در واقع با حضور مربیانی مثل نکونام و یحیی گل محمدی لیگ برتر متحول شده است.» 
گردش توپ با سرعت زیاد، یکی از مسائلی که امروزه در فوتبال روز دنیا بیش از پیش دیده می‌شود و در حال حاضر می‌بینیم که اکثر تیم‌های لیگ برتری هم این موضوع را رعایت می‌کنند و علاوه بر این میزان دوندگی شان بیشتر شده و فوتبال با سرعت قابل قبولی در جریان است. این مربیان می‌دانند در فوتبال امروز خبری از پاس‌های بی‌هدف هوایی و کارهای اضافه با توپ نیست. در این بین در سال‌های اخیر شاهد حضور مربیان خارجی درجه چندم بودیم که این مربیان چیزی به فوتبال ایران اضافه نکردند. البته در این خصوص استثناعاتی وجود دارد اما تعداد این مربیان خارجی از تعداد انگشتان دست کمتر است. به این دلیل فوتبال ایران به سمت پرورش مربیان جوان سوق پیدا کرده تا در آینده نه چندان دور مربیان بیشتری به لیگ برتر وارد شوند.
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران