منهای فوتبال

786
حسینی غایب انتخابی المپیک در دوحه!

دختران وزنه‌برداری، شاید در قطرکاپ وزنه نزنند

حسینی غایب انتخابی المپیک در دوحه!

الهام حسینی با مصدومیت در بازی‌های آسیایی هانگژو ، باین روزها در ایران پروسه درمانی اش را شروع کرده و به همین دلیل در قطرکاپ غایب است.

رضا عباسپور/تورنمنت وزنه‌برداری جایزه بزرگ قطر(گزینشی بازی‌های المپیک 2024 پاریس) در بخش بانوان برای کاروان وزنه‌برداری کشورمان قرار است بدون حضور کاپیتان تیم ملی وزنه‌برداری بانوان کشورمان یعنی «سیده الهام حسینی» باشد! حسینی در بازی‌های آسیایی هانگژو آسیب دیده بود و به همین دلیل در حین مسابقه از رقابت و وزنه زدن انصراف داد و بعد از بازگشت به ایران پروسه درمانی خود را آغاز کرد. احتمالاً دلیل اصلی غیبت حسینی در لیست مسافرین اعزامی به قطرکاپ همین موضوع باشد. اما امیدواریم غیبت حسینی در تورنمنت قطرکاپ نهایتاً منجر به از دست رفتن شانس کسب سهمیه ورودی او به بازی‌های المپیک 2024 پاریس نشود.
 
کشاورز و کریمی نماینده بانوان در غیاب «کاپیتان»
تورنمنت وزنه‌برداری قطرکاپ که حکم مسابقه گزینشی بازی‌های المپیک 2024 پاریس را دارد، در بخش بانوان قرار است با حضور 176 وزنه‌بردار از 72 کشور جهان برگزار شود. این رقابت سوای اینکه در بخش مردان برای وزنه‌برداران ملی‌پوش ما اهمیت بالایی دارد در بخش بانوان بی‌شک اهمیت و ارزش بیشتری برای کاروان وزنه‌برداری ایران خواهد داشت، زیرا ما اگر بتوانیم در بخش بانوان سهمیه ورودی المپیک را کسب کنیم و نماینده‌ای در بازی‌های المپیک 2024 پاریس داشته باشیم، برای نخستین بار در تاریخ المپیک است که نماینده وزنه‌برداری بانوان ایران در این آوردگاه بزرگ روی تخته خواهد رفت. به همین دلیل کسب سهمیه ورودی به پاریس برای بانوان وزنه‌برداری ما به مراتب از پولادمردان کشورمان اهمیت و ارزش بیشتر و بالاتری دارد. با این حساب اما کوروش باقری برای تورنمنت قطرکاپ، سیده الهام حسینی کاپیتان تیم ملی بانوان کشورمان را که شانس بیشتری برای کسب سهمیه ورودی المپیک دارد را از حضور در دوحه معاف کرده و ریحانه کرمی و فاطمه کشاورز را در دسته وزنی 71 کیلوگرم روانه این تورنمنت می‌کند! اتفاقی عجیب که اگر تفکر عملیاتی و حساب شده‌ای پشتش نباشد می‌تواند نهایتاً به ضرر بانوان وزنه‌برداری در مسیر کسب سهمیه ورودی به المپیک 2024 پاریس تمام شود. قطعاً فاطمه کشاورز و ریحانه کریمی دو وزنه‌بردار جوان و خوش‌آتیه کشورمان هستند که می‌توان در آینده روی افتخارآفرینی آنها در عرصه‌های مختلف بین‌المللی حساب ویژه باز کرد. اما چون تورنمنت قطرکاپ یکی از مراحل اجباری و پنجگانه حضور وزنه‌برداران مدعی شرکت در بازی‌های المپیک 2024 پاریس است، نگرانیم که غیبت سیده الهام حسینی در دوحه باعث از بین رفتن شانس او در ادامه مسیر برای کسب سهمیه ورودی نشود.
 
وزنه زدن 2 نماینده هنوز قطعی نیست!
تورنمنت بین‌المللی قطرکاپ رسماً از امروز در شهر دوحه استارت می‌خورد. تورنمنتی که به‌عنوان رقابت گزینشی بازی‌های المپیک 2024 پاریس از اهمیت بالایی برای وزنه‌برداران مدعی حضور در المپیک برخوردار است. این رقابت معتبر بین‌المللی در دو بخش مردان و زنان با استقبال بسیار خوبی از سوی کشورهای مدعی جهان امسال حال و هوای متفاوتی نسبت به ادوار گذشته دارد. حضور 92 کشور از سراسر دنیا در دو بخش مردان و زنان بیانگر سطح کیفی و کمی بالای این تورنمنت معتبر بین‌المللی است. کاروان اعزامی وزنه‌برداری ایران به تورنمنت قطرکاپ سوای مردان که قرار است با 7 وزنه‌بردار عازم دوحه شوند، در بخش بانوان که کسب سهمیه ورودی به بازی‌های المپیک پاریس برای ما از اهمیت تاریخی و ویژه‌ای برخوردار است، کوروش باقری سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان با 2 وزنه‌بردار(ریحانه کریمی و فاطمه کشاورز) در این رویداد حاضر می‌شود. هرچند طبق اعلام سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان وزنه زدن دو نماینده جوان کشورمان در مسابقات گزینشی المپیک قطر کاپ به خاطر اینکه طبق زمانبندی میزبان قرار است صبح برگزار شود، هنوز مشخص نیست و بستگی به شرایط بدنی آنها دارد. بنابراین براساس آنچه که برای دختران وزنه‌برداری پیش‌بینی شده است، باتوجه به اینکه مسابقه 2 نماینده وزنه‌برداری بانوان ایران صبح برگزار می‌شود، اگر شرایط بدنی و رکوردی دختران کشورمان رو به راه نباشد، احتمالاً مثل پولادمردان آنها هم فقط در قطرکاپ به وزن‌کشی بسنده می‌کنند! طبق قوانین کسب سهمیه المپیک، وزنه‌برداران برای حضور در المپیک پاریس در پنج مسابقه گزینشی المپیک باید شرکت کنند که در سه مسابقه حتماً باید وزنه بزنند و رکورد مجموعی را ثبت کنند که در حد و اندازه امتیاز ورودی به المپیک باشد. در غیر این صورت حتی وزنه زدن هم در مسابقات گزینشی دردی از وزنه‌برداران برای کسب امتیاز المپیکی دوا نخواهد کرد. سوای آن وزنه‌بردارانی که مدعی حضور در المپیک هستند می‌توانند در دو مسابقه گزینشی المپیک فقط وزن‌کشی کنند. در تیم زنان ایران هم فعلاً سیده الهام حسینی، فاطمه کشاورز و ریحانه کریمی در رنکینگ المپیکی شانس بیشتری نسبت به باقی وزنه‌برداران برای کسب سهمیه ورودی المپیک دارند. از این بین حسینی اما به قطرکاپ اعزام نشده است و فاطمه کشاورز و ریحانه کریمی عازم این رویداد شدند. آنها هم باتوجه به شرایطی که دارند مشخص نیست که در دوحه دست به وزنه شوند یا نه! فاطمه کشاورز و ریحانه کریمی در گروه C دسته ۷۱ کیلوگرم حضور دارند و رقابت این گروه قرار است یکشنبه هفته آینده برگزار ‌شود. رکورد ورودی ریحانه کریمی ۲۰۵ و فاطمه کشاورز ۲۰۱ کیلوگرم در گروه C دسته ۷۱ کیلوگرم است. رکورد ورودی هر هفت وزنه‌بردار مرد ایران ۶۰ کیلوگرم است و از آنجا که قرار نیست وزنه بزنند، علی داودی و آیت شریفی در گروه B دسته ۱۰۹+ کیلوگرم، رضا دهدار و رسول معتمدی در گروه B دسته ۱۰۲ کیلوگرم، حسین سلطانی در گروه B دسته ۹۶ کیلوگرم و مصطفی جوادی در گروه C دسته ۸۹ کیلوگرم هستند. رقابت دسته ۱۰۹ کیلوگرم تنها در گروه A برگزار می‌شود و مهدی کرمی در این گروه است اما او هم وزنه نمی‌زند و فقط در دوحه وزن‌کشی می‌کند.

 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های منهای فوتبال