محسن وظیفه

محسن وظیفه

گزارش

8767
تمرین وزنه‌برداران در دمای تفاوت با پاریس

تب ۴۰ درجه

تمرین وزنه‌برداران در دمای تفاوت با پاریس

تیم ملی وزنه‌برداری ایران در دمای ۴۰ درجه کیش برای حضور در پاریس تمرین می‌کند. در حالی‌که دمای پاریس الان ۱۸ درجه سانتیگراد است و در زمان برگزاری بازی‌های المپیک هم به ۳۰ درجه نمی‌رسد.

 تیم ملی وزنه‌برداری اردوی آماده‌سازی خود را از 10 روز پیش در کیش برگزار می‌کند و روزهای پایانی این اردو در این جزیره دوست داشتنی در حال برگزاری است. کیش یکی از زیباترین جزایر منطقه است و برای تفریح مکان بسیار مناسبی برای گردشگران است اما گامی اوقات این شهر مورد توجه مسئولان ورزشی هم قرار می‌گیرد.

وجود هتل‌های متعدد و امکانات ورزشی مناسب باعث شده تا کیش همیشه مورد توجه مسئولان ورزشی قرار بگیرد اما گاهی کیش به خاطر آب و هوای خاص خود هم مورد توجه می‌گیرد. گاهی اوقات برخی از تیم‌ها می‌خواهند هم سطح دریا تمرین کنند و یا باید در کشورهایی مسابقه بدهند آب و هوای شرجی دارند، مسابقه بدهند. به همین دلیل برای تطبیق بدن ورزشکاران خود این جزیره را به عنوان محل برپایی تمرین انتخاب می‌کنند. رطوبت بالا و شرجی بودن هوا در کیش، برای آماده‌سازی تیم‌هایی که محل مسابقه آن‌ها در کشورهایی است که آب و هوای شرجی دارند، بسیار مناسب است.

به خاطر همین هم وقتی قرار است تیمی به جنوب شرق آسیا و یا کشورهای عربی حوزه خلیج فارس سفر کند، حتما چند روزی هم در کیش اردو می‌زند اما حالا تیم ملی وزنه‌برداری که قرار است کمتر از 50 روز دیگر در المپیک پاریس حضور داشته باشد، اردوی خود را به کیش منتقل کرده است.

مشخص نیست کدام قسمت مورد توجه کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری قرار گرفته است؛ آیا می‌خواستند از جذابیت‌های گردشگری   سود ببرند و یا دنبال آرامش کیش بودند اما هر چه بوده بعید است به لحاظ فنی تاثیر زیادی در کار تیم ملی داشته باشد. پاریس شهر ساحلی نیست و در واقع این شهر یک رود بزرگ به دو قسمت تقسیم کرده و خبری هم از آب و هوای شرجی در این کشور نیست و در چنین وضعیتی مشخص نیست چرا باید اردوی این تیم به کیش منتقل شود؟

وزنه‌برداری ایران فقط دو نماینده در المپیک دارد که این دو نفر هم نیاز به حریف تمرینی ندارند؛ کادرفنی و پزشکی تیم به همراه  علی داودی و مصطفی جوادی راهی کیش شدند تا در فضای آرام و مناسب خارج از تهران و به دور از هیاهو تمرینات خود را برگزار کنند اما واقعا همین یک دلیل کافی است؟ این فضا را نمی‌شد در جایی دیگر پیدا کرد؟

روز چهارشنبه که این مطلب آماده می‌شد، دمای هوای کیش 40 درجه بود، در حالی‌که همان موقع دمای هوا در پاریس 18 درجه سانتیگراد، ابری و همراه با بارش باران گزارش شده بود. حالا با این همه تفاوت چرا باید اردوی تیم ملی در کیش با رطوبت نزدیک به 60 درصد برگزار شود؟  

این نشان می‌دهد که دمای هوای کیش چندان تطابقی با دمای هوای پاریس ندارد حالا چرا کیش انتخاب شده ؛ خدا داند. همین رعایت این موارد است که به آماده‌سازی بهتر تیم کمک می‌کند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های گزارش