فوتبال ایران

9166
ستاره ها با 20 میلیارد قرارداد نمی‌بندند

ستاره ها با ۲۰ میلیارد قرارداد نمی‌بندند

در شرایطی که سازمان لیگ تیم‌ها را موظف به تعیین سقف بودجه کرده است، حالا شائبه‌هایی به گوش می‌رسد که باشگاه استقلال سقف قرارداد بازیکنان خود را در این فصل ۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته است.

در شرایطی که سازمان لیگ تیم‌ها را موظف به تعیین سقف بودجه کرده است، حالا شائبه‌هایی به گوش می‌رسد که باشگاه استقلال سقف قرارداد بازیکنان خود را در این فصل 20 میلیارد تومان در نظر گرفته است. در شرایطی که توقعات بازیکنان لیگ برتر بالا رفته و معمولاً با این مقدار راضی به عقد قرارداد نیستند، بعید به نظر می‌رسد باشگاه بزرگی مثل استقلال که مجبور به رقابتی تنگاتنگ در بازار تقل و انتقالت است، بتواند چنین قانونی را اجرا کند.
برای مثال باشگاه استقلال این روزها رقابتی تنگاتنگ با رقیب تهرانی خود برای جذب جواد آقایی‌پور مهاجم استقلال خوزستان دارد که طبق شنیده‌ها پدیده لیگ برتری برای پیوستن به جمع آبی‌پوشان خواهان قراردادی 30 میلیاردی است، یعنی 10 میلیارد بیشتر از سقفی که باشگاه برای جذب بازیکن در نظر گرفته است. در شرایطی که بازیکنان لیگ برتری با 20 میلیارد حتی حاضر نیستند از در باشگاه هم رد شوند، به نظر می‌رسد اعمال چنین قوانینی فقط کاغذی است و در نهایت مسئولان را وادار خواهد کرد تا پا روی قوانین داخلی گذاشته و مثل قبل دست به دامان چک‌های پشت‌پرده‌ای شوند.
از آنجایی که رقم قرارداد جلال‌الدین ماشاریپوف بازیکن ازبکستانی استقلال در فصل قبل برای آبی‌ها 88 میلیارد تومان آب خورده است، حالا مشخص نیست با چنین قانونی وضعیت تمدید قرارداد این بازیکن ازبک و دیگر خارجی‌های استقلال چه خواهد شد. از طرفی اگر استقلال بخواهد در بازار نقل و انتقالات بازیکنانی خارجی در حد ماشاریپوف جذب کند، قطعاً با 20 میلیارد کار سختی خواهد داشت و هیچ بازیکن خارجی با این مبلغ حاضر به بازی در لیگ برتر ایران نخواهد بود.
هنوز تکلیف ماندن یا نماندن نکونام در استقلال مشخص نیست اما باشگاه بلافاصله بعد از توافق با آقای سرمربی باید پروسه نقل و انتقالات خود را استارت بزند که به نظر می‌رسد با چنین قانونی به در بسته خواهد خورد.
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران