ممنوعیت جذب مشاوران رسانه ای و داوری در باشگاه ها

نکات جالب از دستورالعمل قراردادهای سازمان لیگ

فوتبال ایران

9606
نکات جالب از دستورالعمل قراردادهای سازمان لیگ

در دستورالعمل ناظر برقراردادها، نکات جالبی از جمله جذب حداکثر ۵ بازیکن خارجی و ممنوعیت حضور مشاور رسانه ای و مشاور داوری در باشگاه ها دیده می شود.

به گزارش ایران ورزشی و به نقل از فارس، در دستورالعمل حاکم بر قراردادها نکات جالبی به چشم می خورد که برخی از آنها را در زیر می خوانید:

*بازيكنان زير ١٨ سال مجاز به داشتن كارگزار يا مدير برنامه نميباشند و بايد از طريق تائيديه والدين "رضايتنامه" قرارداد را منعقد نمايند.

*انعقاد قراردادهاي دسته جمعي براي كادر فني ممنوع است.

* درج مبالغ ارزي در قراردادهاي بازيكن و كادر فني داخلي مطلقاً ممنوع است. همچنين باشگاهها مجاز به*ضمانت يا به عهده گرفتن ماليات بازيكنان، كادر فني و يا ساير عوامل داخلي و يا خارجي نميباشند.

*در تعهدات مالي باشگاه، نسبت به بازيكن و يا كادر فني، جمع ميزان مزايا (و يا آپشن هاي) پرداختي نمي تواند پيش از ٢٠ درصد مبلغ پايه قرارداد يك فصل باشد.

*در صورتي كه مطالبات پرداخت نشده بازيكن و يا كادر فني از باشگاه، به سقف معادل ٣ ماه دستمزد قراردادي برسد، بازيكن و يا كادر فني بايد اخطار كتبي حداقل ١٠ روزه براي باشگاه بدهكار ارسال نمايند. در صورتي كه پايان مهلت ١٠ روزه باشگاه به تعهد قراردادي خود به نحو كامل عمل نكند طرف قرارداد حق اعلام فسخ قرارداد را (حتي درطول فصل) دارد.

*با توجه به اين كه كارتهاي مربيگري داراي تاريخ اعتبار هستند، باشگاهها بايد قبل از انعقاد قرارداد با آنان، اعتبار كارت مربيان را از كميته آموزش فدراسيون استعلام و نتيجه را به سازمان ليگ ارايه نمايند.

*انعقاد قرارداد با بازيكنان بالاي ٣٠ سال بايستي صرفاً به مدت يك ساله باشد و باشگاه مجاز به انعقاد قرارداد بيش از يك سال با بازيكنان گروه سني بالاي ٣٠ سال نميباشند.

*تمديد قرارداد با افزايش مبلغ، بيش از ٣٠ درصد ممنوع است. بديهي است پس از پايان قرارداد، اين بازيكنان "بازيكن آزاد" محسوب ميگردند.-

*تعداد سهميه بازيكنان خارجي هر باشگاه در ليگ برتر حداكثر پنج نفر ميباشد كه يك نفر از آنها بايد آسيايي(٤+١) باشد

*در صورت كسر امتياز از باشگاه خاطي، امتيازي به باشگاه طرف مقابل در مسابقه برگزار شده، اعطاء نخواهد شد.

*باشگاهها حق بكارگيري اشخاص با عناويني همانند مشاور داوري ندارند.

* باشگاههاي حاضر در ليگ برتر صرفاً مجاز به بكارگيري مدير رسانه، مسئول روابط عمومي و مشاور فرهنگي منطبق با ساختار سازماني خود مي باشند. بكارگيري عناويني همانند مشاور رسانه اي ممنوع است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران