فوتبال ایران

9785
تختی مشکل VAR خواهد داشت

استند های تصویر خراب کن در راه تختی؟

تختی مشکل VAR خواهد داشت

مشکل بزرگ استقلال و پرسپولیس برای میزبانی در ورزشگاه تختی

به گزارش ایران ورزشی،  مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ فوتبال، علی جوادی، رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و جمعی از مدیران فدراسیون فوتبال در ورزشگاه تختی حضور پیدا کردند تا آخرین وضعیت میزبانی این ورزشگاه در فصل آینده لیگ برتر را بررسی کنند.

قرار است ورزشگاه تختی در هفته‌های ابتدایی لیگ بیست و چهارم میزبان دیدارهای استقلال و پرسپولیس باشد که دلیل آن آماده نبودن ورزشگاه آزادی است. در عین حال وزیر ورزش جوانان و فدراسیون فوتبال اعلام کردند که فصل آینده لیگ برتر قطعا با حضور VAR برگزار خواهد شد با این حال اگر قرار باشد ورزشگاه تختی به عنوان میزبان لیگ برتری این دو تیم در هفته های ابتدایی انتخاب شود، یک مشکل بزرگ در این راه وجود خواهد داشت.

یکی از مشکلات اساسی این ورزشگاه، بحث VAR خواهد بود که در همین راستا یک منبع آگاه به ایران ورزشی گفت:« یکی از نکات مهم در خصوص سیستم کمک داور ویدویی بحث جانمایی دوربین های این سیستم است که باید از چندین نما و  زاویه مختلف تصویر برداری انجام شود اما از آنجایی که ورزشگاه تختی تنها از زاویه غربی جایگاه نصب دوربین دارد، برای بحث دوربین زاویه مخالف عملا امکان جانمایی خیلی سخت خواهد بود و احتمالا برای این موضوع باید یک استند بزرگ نصب شود تا دوربین روی آن قرار بگیرد. البته این دوربین های مخصوص سیستم VAR ثابت هستند و نیازی به حضور فیلمبردار نخواهند داشت.»

وی افزود:« علاوه بر موضوع جانمایی دوربین ها باید در نظر گرفتن این تکنولوژی نیازمند کابل های تریباکس و اینترنت فیبر نوری برای اتصال به اتاق وار است که باید در ورزشگاه این کابل کشی ها انجام شده باشد. موضوع دوم هم استفاده الزامی از دوربین های FULL HD  برای اتاق کمک داور ویدیویی است و حداقل به بین 4 تا 6 دوربین اختصاصی برای این موضوع باید در ورزشگاه تختی جانمایی شود، بعد از نصب دوربین ها هم باید بالانس تست در ورزشگاه انجام شود تا دوربین ها در بهترین نما خود کار گذاری شوند.»
حال باید منتظر ماند و دید با توجه به فاصله نزدیک تا آغاز لیگ در فصل آینده، مشکلات اساسی ورزشگاه تختی مرتفع خواهد شد یا خیر.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران