دو بانوی دیگر به کادرفنی وزنه‌برداری اضافه شدند

با نظر کوروش باقری

دو بانوی دیگر به کادرفنی وزنه‌برداری اضافه شدند

حضور مربیان ادواری در کادرهای فنی تیم های ملی وزنه‌برداری خصوصا در بخش بانوان مدتی است با نظر تیم مدیریتی وفنی فدراسیون وزنه برداری اغاز شده است. برهمین اساس؛ کوروش باقری مشاورولیدرفنی تیم‌ملی وزنه‌برداری بانوان کشورمان با دعوت از دو بانوی دیگر(مهدیه محمدی از خراسان رضوی و نوشین صالحی از اصفهان) برای حضور درکادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان تعداد مربیان حاضر در تیم فنی خود را افزایش داد.

نصیرشلال: هیچ استعدادی پشت خط نخواهد ماند؛ فهرست تیم ملی به زودی اعلام می‌شود

نصیرشلال: هیچ استعدادی پشت خط نخواهد ماند؛ فهرست تیم ملی به زودی اعلام می‌شود

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان گفت: رقابت‌های لیگ برتر را از نزدیک دنبال کردم تا اگر استعدادی از تیم جا مانده است، شرایط او را بررسی کنیم و در صورت صلاحدید به جمع ما اضافه شود.

منهای فوتبال

نفت در جوانان قهرمان شد؛ ذوب آهن در بزرگسالان

پایان فینال لیگ برتر وزنه برداری باشگاه های کشور در تهران

نفت در جوانان قهرمان شد؛ ذوب آهن در بزرگسالان

مسابقات لیگ برتر وزنه‌برداری در دو رده سنی به طور همزمان برگزار شد؛ در رده سنی بزرگسالان جام قهرمانی به ذوب‌آهن رسید و در رده سنی جوانان هم جام قهرمانی را مناطق نفت خیز بالای سر برد.

منهای فوتبال

شمارش معکوس برای تکرار قهرمانی ذوب آهن در تهران

پایان روز اول فینال لیگ وزنه‌برداری درحضور نصیرشلال

شمارش معکوس برای تکرار قهرمانی ذوب آهن در تهران

روز نخست از فینال لیگ برتر وزنه‌برداری فصل ۱۴۰۲ با دوئل وزنه‌برداران حاضر در لیگ وزنه‌برداری از تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان، مناطق نفت‌خیز جنوب، رعد پدافند، ملی حفاری اهواز، نیروی زمینی ارتش، عقاب نیروی هوایی ارتش و مقاومت گیلان در سالن مجموعه ورزشی لاله تهران استارت خورد. رقابتی حساس و سرنوشت سازبین دو تیم پرامید برای کسب جام قهرمانی فصل ۱۴۰۲ یعنی تیم ذوب آهن اصفهان و مناطق نفت‌خیز جنوب که جدال حساس و نفس‌گیری برای رسیدن به جام قهرمانی پیش رو دارند. جدالی میلمیتری که درپایان روز نخست با برتری محسوس وزنه برداران تیم مدعی ذوب آهن اصفهان همراه بود.

زور آخر نفتی‌ها برای ربودن جام قهرمانی از ذوب آهن

رونمایی از قهرمان لیگ وزنه‌برداری در پایتخت

زور آخر نفتی‌ها برای ربودن جام قهرمانی از ذوب آهن

طبق اعلام مسئولان سازمان لیگ وزنه‌برداری قراراست فینال لیگ وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور در فصل ۱۴۰۲ به میزبانی تهران برگزار شود تا درنهایت قهرمان این فصل از رقابت‌های لیگ در تاریخ ۱۰ دی‌ماه و در پایتخت رونمایی شود. رقابت‌های لیگ وزنه‌برداری امسال با حضور تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان، مناطق نفت خیز جنوب، رعد پدافند، ملی حفاری اهواز، نیروی زمینی ارتش، عقاب نیروی هوایی ارتش و مقاومت گیلان دررده سنی بزرگسالان استارت خورد و دردوهفته ابتدایی این رقابت ها تیم ذوب‌آهن اصفهان موفق شد با کسب امتیاز ۶۱۹ فعلا صدرنشین باشد و شانس نخست کسب عنوان قهرمانی در لیگ ۱۴۰۲. تیم های مناطق نفت‌خیز جنوب و عقاب نیروی هوایی نیز درتعقیب صدرنشین این دوره از رقابت‌ها هستند. رقابتی که قرار است قهرمان آن روز ۱۰ دی ماه درتهران رونمایی شود.

سعید به اردبیل بازگشت

پایان مربی‌گری علی‌حسینی در وزنه‌برداری ازبکستان

سعید به اردبیل بازگشت

اگرچه سعید علی‌حسینی یکی از ستاره‌های سالهای نه چندان دور وزنه‌برداری ایران در مدت زمان اندکی که به عنوان مربی و مشاور تیم ملی وزنه‌برداری ازبکستان حضوری فعال را در این کشور وزنه‌بردارخیز تجربه کرد، اما گویا بخاطر مشغله وپاره‌ای مسایل و مشکلات شخصی به ایران برگشته و عازم زادگاهش اردبیل شده است.

توکلی در راه مسقط

ملاقات عمانی ها با قهرمان وزنه‌برداری المپیک سیدنی در قطر

توکلی در راه مسقط

حسین توکلی سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان و قهرمان بازی‌های المپیک ۲۰۰۰ سیدنی که هم اکنون به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری جانبازان ومعلولان کشورمان افتخارات زیادی را با این تیم برای کشورمان کسب کرده است، در سفر تیم ملی وزنه‌برداری به دوحه قطر محل برگزاری تورنمنت گزینشی المپیک پاریس(قطرکاپ) همراه ملی‌پوشان کشورمان در دوحه حضور داشت تا براساس درخواست مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری کشورعمان با آنها برای حضور مجدد به عنوان لیدرفنی وزنه‌برداری در این کشور مذاکره کند. توکلی درسال‌های گذشته مدت زمان زیادی هدایت تیم ملی وزنه‌برداری عمان را برعهده داشت و موفق شد دوره مربی‌گری نسبتا درخشانی را در این کشور عربی تجربه کند.

قهرمانی در گرو نداشتن وزنه‌بردار اوتی

رقابت ‌میلیمتری با میزبان و آمریکا برای قهرمانی در جوانان جهان

قهرمانی در گرو نداشتن وزنه‌بردار اوتی

وزنه‌برداران جوان ایران با ترکیب کامل (۱۰ وزنه‌بردار) عازم رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ جوانان در گوادالاخارای مکزیک شدند تا با حضور روی تخته مسابقه خود را مهیای کسب مدال جهانی و سکوی قهرمانی کنند. البته ملی‌پوشان کشورمان برای کسب عنوان قهرمانی تیمی در این دوره از مسابقات با مکزیک و آمریکا که مثل ما تنها تیم‌های ۱۰ نفره و کامل حاضر در این رویداد هستند رقابت دارد. رقابتی میلیمتری که برای کسب آن قطعاً پشتوانه‌های وزنه‌برداری ایران نیاز به این دارند که در کورس رقابت برای کسب مدال جهانی از گردونه مسابقات حذف (اوت) نکنند و در جدول امتیازی باقی بمانند. زیرا اگر ما اوتی ندهیم می‌توانیم تا روز آخر شانس افزایش امتیاز داشته و بخت نخست قهرمانی در این دوره از رقابت‌های جهانی باشیم.

منهای فوتبال

استارت ناامیدکننده درگوادالاخارا

پایان کار وزنه‌برداران ۸۱ کیلویی ایران بدون مدال جهانی

استارت ناامیدکننده درگوادالاخارا

عبدالله بیرانوند و ایلیا صالحی‌پور ۲ وزنه بردار جوان ایران در رقابت با وزنه‌برداران دسته ۸۱ کیلوگرم دستشان از مدال جهانی کوتاه ماند و نتوانستند آنچه که از آنها انتظار می رود را در گوادالاخارای مکزیک برای کاروان وزنه‌برداری ایران برآورده کنند.

منهای فوتبال

مسیر آسان برای صید جام طلایی

آغاز دوئل جهانی وزنه‌برداری جوانان از امروز در مکزیک

مسیر آسان برای صید جام طلایی

رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری جوانان از امروز در شهر گوادالاخارای مکزیک آغاز می‌شود. رقابتی که در آن طبق لیست اعلام شده استقبال چندانی به نسبت مسابقات سال‌های گذشته از این دوره پیکارها صورت نگرفته است. حضور ۱۲۰ وزنه‌بردار پسر از ۳۸ کشور دنیا که تنها ۳ تیم از این بین (ایران، مکزیک و آمریکا) با ترکیب کامل یعنی ۱۰ نفره در آن حضور پیدا کردند، خود بیانگر سطح کیفی و کمی نسبتاً پایین این دوره از مسابقات جهانی در رده سنی جوانان است. اگرچه وزنه‌برداران جوان ایران قطعاً با توجه به شرایط ایده‌آلی که پیش رویشان در مکزیک قرار دارد شانس اصلی کسب عنوان قهرمانی تیمی جهان در این رده سنی هستند اما نباید از مکزیک میزبان و آمریکای همیشه مدعی برای ربودن این عنوان قهرمانی غافل شد.

یوسفی: برای طلا به مکزیک می‌روم نه رکوردشکنی!

مصدومیت مدال بازی‌های آسیایی و سهمیه پاریس را از من گرفت

یوسفی: برای طلا به مکزیک می‌روم نه رکوردشکنی!

علیرضا یوسفی ستاره خوش‌آتیه مازندرانی دسته فوق سنگین تیم ملی وزنه‌برداری پسران جوان کشورمان در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ گوادالاخارای مکزیک را می‌توان از همین حالا شانس مسلم و اصلی مدال‌های طلای دسته فوق سنگین آوردگاه جهانی جوانان دانست. یوسفی که از رده سنی نوجوانان تاکنون ضمن کسب مدال‌های خوشرنگ آسیایی، جهانی و همچنین المپیک نوجوانان یکی از پشتوانه‌های توانمند و نخبه وزنه‌برداری ایران در دسته وزنی ۱۰۹+ کیلوگرم است، حالا و در آستانه اعزام به رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ مکزیک بار دیگر به همراه طاها نعمتی دیگر استعداد و پشتوانه شاخص دسته فوق سنگین جوانان جزو بخت‌های قطعی کسب سکوهای قهرمانی و نایب قهرمانی این دسته وزنی در گوادالاخارای مکزیک هستند. یوسفی البته به تازگی از بند مصدومیت مچ دست که در رقابت‌های آسیایی کره جنوبی پس از رکوردشکنی گریبانش را گرفت، رها شده است. اما او تأکید دارد که با‌ وجود آماده بودن برای درخشش در رقابت‌های جهانی جوانان، تمرکزش بیشتر روی طلایی شدن است تا ثبت رکوردهای جدید در دسته فوق سنگین و رقابت‌های جهانی جوانان. به همین دلیل سراغ او رفتیم تا در آستانه اعزام به جهانی مکزیک بیشتر با شرایط آمادگی و توانمندی قهرمان طلایی فوق سنگین جهان در رده سنی جوانان آشنا شویم.