صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و شانزده - ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و شانزده - ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۱

اخبار

بهره‌برداری از ۳ هزار مسکن نهضت ملی
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرایی و عملیاتی شدن ۱۰۶ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در شهر‌های تحت مسئولیت بنیاد خبر داد و گفت تا چند هفته آینده ۳ هزار مسکن بهره‌برداری می‌شود.
حمیدرضا سهرابی گفت: طبق برنامه مقرر است تا ۳ هزار واحد شهری احداث شده در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در هفته‌های آتی بهره‌برداری و تحویل متقاضیان شود.
سهرابی از اجرایی و عملیاتی شدن ۱۰۶ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در شهر‌های تحت مسئولیت بنیاد خبر داد و افزود: در حال حاضر تعداد واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن در شهر‌های تحت مسئولیت بنیاد مسکن که در مرحله اجرا قرار گرفته‌اند به ۱۰۶ هزار واحد رسیده است که پیش‌بینی می‌شود این رقم در ماه‌های آتی جهش قابل توجهی یابد.

 هزار و ۱۷۳ هکتار اراضی مازاد در کشور شناسایی شد
معاون املاک حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: تاکنون ۱۰ هزار و ۱۷۳ هکتار اراضی مازاد دستگاه‌ها شناسایی شده است.
تقی رضایی گفت:  تاکنون بالغ بر ۱۰ هزار و ۱۷۳ هکتار اراضی مازاد  شناسایی شده که از این تعداد حدود ۴ هزار و ۱۶۰ هکتار سند دریافت کرده و ۲ هزار و ۶۱۰  هکتار هم بنا به دلایلی از جمله اینکه اراضی برای نیرو‌های مسلح بوده و از طریق مولدسازی فروخته شده  مورد استفاده قرار نگرفته‌اند.
به گفته معاون املاک حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن،  از این  ۱۰هزار هکتار هم ۳ هزار و ۴۰۳ هکتار باقی مانده که باید برای این اراضی اسناد گرفته شود.
وی افزود: وزارت اقتصاد دسترسی برای دریافت اطلاعات سامانه سادا را برای سازمان ملی زمین و مسکن باز کند تا از این طریق بتوان اراضی مازاد دستگاه‌ها را شناسایی کند.
رضایی گفت:  تمامی این شناسایی اراضی مازاد از طریق میدانی بوده و تمامی کارشناسان به صورت تک تک اقدام به شناسایی اراضی مازاد کرده‌اند و این شناسایی اراضی بدون دسترسی سازمان ملی زمین و مسکن به سامانه سادا بوده است.

 بازگشت هزینه بلیت مسافران در صورت تأخیر
مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری گفت: اگر اتوبوس‌های مسافربری خارج از پایانه و به طور مثال دور میدان آزادی سوار کردند تخلف بوده و تأکید شده است که برخورد قاطعی با این گونه رانندگان شود.
داریوش باقرجوان، مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری با بیان اینکه بر اساس تبصره یک ماده ۲ و ۶ درخصوص ضوابط حمل و نقل مسافر ناظر بر برخورد با تأخیر در پایانه‌های مسافربری است، اظهار کرد: طبق ضوابط فوق اگر وسیله نقلیه مسافربری به علت خرابی در سکو حضور پیدا نکند مسافران می‌توانند مبلغ خود را مطالبه یا با سرویس بعدی به سمت مقصد حرکت کنند.
وی با بیان اینکه ممکن است برخی شرکت‌ها ساعت حرکت ثبت شده در بلیت را برای سودجویی بیشتر، تغییر دهند، افزود: همکاران ما در پایانه‌های مسافربری و ادارات کل راهداری استان‌ها برای برخورد با چنین مشکلاتی توجیه بوده و اگر مسافری با مشاهده از این دست تخلفات گزارش دهد، طبق ضوابط با شرکت متخلف برخورد خواهد شد.
به گفته مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری، نظارت بر شرکت‌ها در پایانه‌های مسافربری به صورت مستمر در حال انجام بوده و یکی از ضوابط منشور حقوق مسافر کنترل تأخیر حرکت از مبدأ است.
وی با بیان اینکه نظارت بر پایانه‌های مسافربری در استان‌ها از طریق ادارات کل صورت می گیرد تصریح کرد: مسافران در صورت مشاهده بروز تخلف می توانند از طریق پیامک به سر شماره ۲۰۰۰۱۴۱، شماره تماس ۱۴۱ و نشانی اینترنتی ۱۴۱.ir شکایات خود را ثبت کنند و بعد از دریافت کد رهگیری قطعاً به تخلفات صورت گرفته رسیدگی خواهد شد.
باقر جوان تأکید کرد: مسافرین در صورت بروز تخلف نیز می توانند به همکاران مستقر ما (دفتر ادارات کل راهداری استان‌ها) در پایانه‌های مسافربری مراجعه و شکایات خود را ثبت کنند.
مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری اشاره‌ای به آزادسواری برخی اتوبوس‌های مسافربری خارج از پایانه‌ها داشت و گفت: اگر اتوبوس‌های مسافربری خارج از پایانه و به طور مثال دور میدان آزادی سوار کردند تخلف بوده و تأکید شده است که برخورد قاطعی با این گونه رانندگان شود.
وی خاطرنشان کرد: اگر رانندگان در طول مسیر مسافری را سوار کنند شرکت موظف به تهیه بلیت با نرخ قانونی بوده لذا از مسافرین درخواست داریم که در صورت امکان از طریق پایانه‌های مسافربری اقدام به سفر کنند.

افزایش اعزام و پذیرش مسافران هوایی در ۹ ماهه سال جاری
اعزام و پذیرش مسافران هوایی در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد رشد را نشان می‌دهد و در این مدت بیش از ۲۶ میلیون مسافر از ۵۶ فرودگاه کشور اعزام و پذیرش شده‌اند.
با وجود افزایش تعداد مسافران هوایی در سال جاری، با کاهش ۶ درصدی نشست و برخاست هواپیما و افزایش ۲۸ درصدی ارسال و پذیرش بار از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه روبه‌رو بودیم.
بر اساس اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، طی ۹ ماهه امسال، ۲۲۸ هزار و ۳۲۱ نشست و برخاست در ۵۶ فرودگاه کشور صورت گرفته است که سهم پروازهای داخلی ۲۱۰ هزار و ۴۳۷ نشست و برخاست با بیش از ۲۴ میلیون مسافر و سهم پروازهای خارجی در ۲۸ فرودگاه، ۱۷ هزار و ۴۳۷ نشست و برخاست با بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار مسافر بوده است.
۹۴ درصد مسافران در آذرماه از پروازهای داخلی، ۴ درصد مسافران از پروازهای خارجی و ۲درصد مسافران از پروازهای عتبات و عالیات برای انجام سفر استفاده کرده‌اند.

 پروازهای ایران و قزاقستان افزایش می‌یابد
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از افزایش پروازهای ایران و قزاقستان خبر داد.
میراکبر رضوی با اشاره به حضور معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری در اجلاس کمیسیون مشترک ایران و قزاقستان و مذاکرات صورت گرفته بین طرفین گفت: طرفین متعهد شدند به منظور توسعه بخش ارتباطات و ایجاد ظرفیت حمل ونقل هوایی ایران و قزاقستان، نسبت به برقراری پرواز و توسعه خطوط پروازی بین دو کشور اقدام کنند.
به گزارش روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری وی افزود: در حال حاضر هفته‌ای یک پرواز بین ایران و قزاقستان برقرار است که با توجه به تحولات منطقه و توافقات صورت گرفته پروازها در آینده نزدیک افزایش خواهد یافت.

جستجو
آرشیو تاریخی