صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و شانزده - ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و شانزده - ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۶

ایران در ایران

اعلام جرم علیه صادرکنندگان  مجوز ساخت روی گسل‌های شیراز
شیراز-  استاندار فارس با اشاره به نظر گروه کارشناسی و علمی دانشگاهی مبنی بر قرارداشتن زمین‌های حاشیه بولوار حسینی الهاشمی و زمین‌های برف فروشان شیراز روی گسل زلزله گفت: تخلفات ساخت و مجوزهایی که در این زمینه صادر شده مورد بررسی قرار گیرد و مسئولان سابق صادرکننده این مجوزها به دادگاه معرفی شوند.
به گزارش ایرنا، دکتر محمدهادی ایمانیه افزود: آن دسته از مدیرانی که به رغم اعلام ممنوعیت ساخت و ساز بلندمرتبه در این محدوده اقدام به صدور مجوز ساخت کرده‌اند باید به دادگاه معرفی شوند. وی ادامه داد: نمی توان در مقطعی مجوز ساخت در این محدوده را صادر کرد و امروز که عده دیگری برای مجوز مراجعه می کنند به آنها بگوییم که این کار خلاف است. او اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی استان باید ظرف یک هفته  در یک نامه خطاب به دادستان تخلف مدیران سابق این اداره کل در صدور مجوز ساخت و ساز در بولوار حسینی الهاشمی را گزارش دهند و خواستار رسیدگی شوند و یا یک مرجع علمی دیگر به جز دانشگاه که در این زمینه تحقیق کرده برای بررسی شرایط این منطقه از نظر زلزله خیز بودن یا نبودن معرفی کند. استاندار فارس گفت: تیم علمی که در این زمینه تحقیقات انجام داده صدور مجوز ساخت در حد یک الی ۲ طبقه را بلامانع دانسته اما مخالف صدور مجوز بلندمرتبه‌سازی بود که مسئولان سابق که به رغم نظر کارشناسی اعلام شده مجوزهای ۳۰ و ۵۰ طبقه صادر کرده‌اند باید به دادگاه معرفی شوند.

کاهش نرخ بیکاری در آذربایجان‌غربی
ارومیه- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌غربی اظهار کرد: نرخ بیکاری در این استان در سه فصل متوالی تک‌رقمی است.
دهقان افزود: نرخ بیکاری استان در بهار امسال ۷.۴ درصد، تابستان ۷ درصد و در پاییز به ۸.۴ درصد رسید در حالی که در مدت زمان مشابه سال قبل در فصل بهار ۱۰.۲درصد، تابستان ۹.۵ درصد و پاییز ۱۲.۱ درصد بود. وی یادآور شد: تعهد امسال استان برای ایجاد اشتغال ۵۱ هزار و ۳۱۰ نفر است که تاکنون ۴۰هزار شغل که ۷۸ درصد تعهد است، انجام شده است. طبق نتایج مرکز آمار ایران از طرح آمارگیری نیروی کار پاییز ۱۴۰۱، در سطح کشور بیشترین کاهش نرخ بیکاری با ۳.۷ درصد در استان‌های اردبیل و آذربایجان‌غربی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثبت شده‌ است.

رشد جمعیت، ملاک توزیع اعتبارات در سمنان
سمنان- استاندار سمنان از فرمانداران این استان خواست تا برای عملی شدن برنامه‌های جمعیت تلاش داشته باشند و گفت: رشد جمعیت ملاک توزیع اعتبارات خواهد شد.
به گزارش مهر سید محمدرضا هاشمی، با بیان اینکه تلاش برای عملی شدن برنامه‌های حمایت از خانواده، جمعیت و جوانی یکی از تأکیدات ما در سراسر استان سمنان به فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی است، تأکید کرد: اعطای تسهیلات بانکی برای رشد جمعیت و فرزندآوری یکی از مسائلی است که در استان پیگیری می‌شود. وی با اشاره به اینکه مسئولان در شهرستان‌های استان سمنان باید بر سر جمعیت و رشد آن رقابت داشته باشند، تأکید کرد: در شورای اداری و برنامه‌ریزی باید یکی از شاخص‌های توزیع اعتبارات درصد رشد جمعیت هر شهرستان باشد تا یک نوع مشوق نیز برای ازدیاد جمعیت داشته باشیم.استاندار سمنان با بیان اینکه استعلام از ثبت احوال می‌تواند مبین رشد جمعیت شهرستان‌های استان باشد، تأکید کرد: از این پس هر شهرستان به واسطه رشد جمعیت از اعتبارات بهتری نیز برخوردار خواهد شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی