صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و شانزده - ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و شانزده - ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲

امیر دریادار ایرانی:

همه رخدادهای سطح دریا را رصد می‌کنیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از تولید بالگردهای جدید دریایی تولید شده در این نیرو و رونمایی آنها در فرصت مناسب خبر داد و با اشاره به برقراری ارتباط بین مرکز بین‌المللی امنیت دریایی کنارک با سایر مراکز امنیت در منطقه، گفت: با همکاری ارگان‌های دریایی داخلی و کشورهای منطقه تسلط اطلاعاتی کامل و کافی را در منطقه در حوزه امنیت و ایمنی دریانوردان به‌دست آورده‌ایم و هر گونه رخداد در سطح دریا رصد می‌شود.
به گزارش مهر، امیر دریادار شهرام ایرانی درباره برنامه نیروی دریایی ارتش برای رونمایی از تجهیزات جدید سطحی و زیرسطحی این نیرو با بیان اینکه ما باید به آن نیروی دریایی که مدنظر آقاست برسیم تا در شأن مردم ایران باشد، گفت: قطعاً در آینده نزدیک رونمایی‌ها صورت خواهد گرفت. در حوزه سطحی تلاش می‌کنیم که ظرفیت تناژ خود را بالا ببریم و امکان اینکه انواع تجهیزات نظامی را با توجه به اولویت نظامی روی آن قرار دهیم، حتماً وجود دارد. در حوزه زیرسطحی نیز با توجه به اینکه حساسیت بالاست و یک طراحی داخلی در ابعاد بزرگ است، قطعاً باید با احتیاط بیشتر پیش رفت تا وقتی در صحنه عملیاتی قرار گرفت، نگرانی وجود نداشته باشد و به‌راحتی در عرصه دریاها فعالیت کند.
دریادار ایرانی در ادامه به تبیین ظرفیت‌های دریا برای قرار گرفتن در خدمت تمدن نوین ایرانی- اسلامی پرداخت و گفت: فرمانده معظم کل قوا بیش از چهار دهه است که بر اهمیت توجه به سواحل و توسعه دریا، تأکید داشتند و هر بار نیز محکم‌تر خواسته‌های خود را ابلاغ فرمودند و از مسئولان خواسته‌اند که این امر مهم اجرایی شود. اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم منطقه مکران دارای ظرفیت‌های عظیمی است که هنوز به صورت کامل مورد توجه و استفاده قرار نگرفته است.
وی با بیان این عقیده که دریا می‌تواند محور توسعه و پیشرفت کشور باشد و سواحل مکران به عنوان دروازه این دسترسی برای توسعه دریا محور است، امنیت سواحل مکران را در بالاترین سطح ارزیابی کرد. فرمانده نیروی دریایی ارتش در عین حال با تأکید بر ضرورت توسعه و برآوردن نیازمندی‌های مردم ساکن در خط ساحلی مکران، افزود: دشمن نمی‌خواهد اینجا توسعه پیدا کند، دشمن به خاطر عنادی که با مردم ما دارد نمی‌خواهد به‌هیچ‌وجه این ظرفیت ایجاد شود تا مردم آسایش و آرامش نداشته باشند. لذا مثل همیشه با خواست و اراده مردم باز هم دشمن زمین خواهد خورد و سر تعظیم فرود خواهد آورد و آن روز خیلی دور نیست.

 

جستجو
آرشیو تاریخی