صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و شانزده - ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و شانزده - ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲۰

آبی‌پوشان پایتخت، بهترین بردشان و قاطع ترین پیروزی هفته هفدهم را به‌دست آوردند

لیگ برتر روی کاکل تراکتوری‌ها

 

حامد جیرودی / هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال، پنجشنبه و جمعه با برگزاری 8 مسابقه پیگیری شد که 6 بازی آن برنده داشت و 2 دیدار هم به تساوی انجامید. در بازی‌های برگزار شده، 19 گل از خط دروازه‌ها عبور کرد تا به‌طور میانگین 2,375 گل زده در هر بازی به ثمر رسیده باشد. این در حالی است که در هفته شانزدهم، 15 گل زده شده بود تا به این ترتیب، 4 گل بیشتر از هفته قبل وارد دروازه‌ها شده باشد.
قاطع‌ترین برد این هفته را استقلال با پیروزی 4-0 مقابل ملوان به دست آورد که بهترین برد این تیم در لیگ بیست و دوم نیز به شمار می‌رود. آبی‌پوشان پایتخت در شرایطی به این پیروزی دست یافتند که در 2 بازی قبلی‌شان در لیگ برتر بازنده شده بودند اما شاگردان ریکاردو ساپینتو، با کسب 3 امتیاز این مسابقه، برد بازی رفت مقابل ملوان را تکرار کردند و به هشتمین پیروزی‌شان در این رقابت‌ها دست یافتند. در سمت دیگر، شاگردان مازیار زارع پس از 7 بازی شکست خوردند تا روند امتیاز‌آوری‌شان متوقف شود. سپاهان دیگر تیم مدعی این فصل هم، در قائمشهر نساجی را از پیش رو برداشت تا شاگردان ژوزه مورایس به سومین برد پیاپی‌شان دست پیدا کنند که بهترین آمار زردپوشان اصفهانی در این فصل نیز محسوب می‌شود. از طرفی، تیم شهر خسته در روزی که هوادارانش را هم روی سکوها می‌دید، برای سومین بازی از رسیدن به برد بازماند تا از سوی هوادارانش با انتقاد مواجه شود که این موضوع با گلایه‌های حمید مطهری مواجه شد.
در بازی‌های این هفته لیگ برتر و به غیر از بازی استقلال، در 3 دیدار دیگر هم 4 گل زده شد که یکی از آنها، آلومینیوم 3-1 صنعت نفت را شکست داد. شاگردان سیدمهدی رحمتی که در این بازی سرمربی‌شان را به دلیل محرومیت روی نیمکت نداشتند، بعد از 3 مسابقه به پیروزی رسیدند اما در سمت مقابل، شاگردان ادسون تاوارس، چهارمین بازی بدون برد و دومین باخت متوالی‌شان را تجربه کردند تا همچنان در خطر سقوط باشند. دیگر برد 3-1 هفته را، تراکتور با برتری مقابل ذوب آهن در فولادشهر رقم زد. شاگردان پاکو خمز در این مسابقه، سومین بازی بدون باخت‌شان را سپری کردند اما گاندوها در باخت پیاپی هت‌تریک کردند. ضمن اینکه شاگردان مهدی تارتار، پنجمین بازی بدون بردشان را تجربه کردند تا هفته‌های خوبی را سپری نکرده باشند. هر 3 گل تی‌تی‌ها در این بازی توسط رضا اسدی به ثمر رسید تا با 6 گل زده به همراه یورگن لوکادیا و محمد عباس‌زاده آقای گل لیگ بیست و دوم باشد. البته اسدی که پست اصلی‌اش هافبک دفاعی است و عباس‌زاده که چند هفته‌ای است با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کند، هر 6 گل خود را در جریان بازی برای تراکتور به ثمر رسانده‌اند اما لوکادیا مهاجم هلندی سابق پرسپولیس که مدتی است از ایران رفته، 2 گلش را از روی نقطه پنالتی زده بود. به این ترتیب، رقابت آقای گلی لیگ بیست و دوم شکل مشترک و ویژه‌ای پیدا کرده است. گفتنی است 2 پاس گل از 3 گل اسدی به ذوب‌آهن را، ریکاردو آلوز به او داد تا هافبک پرتغالی تراکتور تعداد پاس گل‌هایش در این فصل را به عدد 10 برساند و جایگاه خود را در صدر جدول بهترین پاسورها تثبیت کند. به این ترتیب، می‌توان گفت که لیگ برتر حالا روی کاکل ستاره‌های تراکتور یعنی اسدی و آلوز می‌چرخد. اما دیگر بازی 4 گله، با تساوی 2-2 گل‌گهر برابر مس رفسنجان رقم خورد. شاگردان محمد ربیعی در این دیدار دیدنی، 2 گل وارد دروازه سیرجانی‌ها کردند ولی شاگردان امیر قلعه‌نویی در نیمه دوم 2 گل برابر گل‌گهر دریافت کردند تا رفسنجانی‌ها برای اولین بار در این فصل 2 بار دروازه‌شان باز شود. البته مس با یک باخت همچنان کمترین باخت و با 7 گل خورده در کنار پرسپولیس کمترین گل خورده را دارد. مس در این بازی، برای دومین بازی متوالی مساوی کرد و گل‌گهر هم سومین تساوی پیاپی‌اش را کسب کرد.
تنها بازی بدون گل این هفته، دیدار نفت مسجدسلیمان و هوادار بود تا رضا عنایتی در اولین مسابقه‌ای که روی نیمکت نفتی‌ها می‌نشست، موفق به کسب امتیاز شود. این در حالی بود که نفت با ابراهیم اشکش 4 باخت پیاپی کسب کرده بود و در کل 6 باخت پیاپی و 11 بازی بدون برد را تجربه کرده بود.
در مهم‌ترین بازی هفته هم، فولاد 1-0 پرسپولیس را شکست داد تا آمار جالبی از این مسابقه به دست بیاید. در ۱۵ بازی اخیر 2 تیم، فولادی‌ها ۱۰ شکست، 4 تساوی و تنها یک پیروزی مقابل پرسپولیس به دست آورده‌ بودند. تنها پیروزی اهوازی‌ها در این مدت، در بهمن‌ماه ۱۳۹۷ رقم خورد که فولاد در اهواز با گل‌های مهدی زبیدی و لوسیانو پریرا با نتیجه‌ 1-2 از سد پرسپولیس عبور کرد تا بدین ترتیب فولاد پس از 1448 روز با جواد نکونام به این پیروزی ویژه دست پیدا کند. این برد اهوازی‌ها با گل روبرتو تورس کسب شد تا این بازیکن اسپانیایی و سابقاً لالیگایی فولاد، فرشته نجات جواد لالیگایی شود و دومین برد خانگی فولاد در این فصل را رقم بزند.

جستجو
آرشیو تاریخی