صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و شانزده - ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و شانزده - ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲۰

اخبــــار

 

دستِ بالای باشگاه استقلال در صورت شکایت یزدانی
باشگاه استقلال برای خالی شدن لیست بازیکنان و اضافه کردن بازیکن جدید جهت تقویت تیم در نیم‌فصل دوم، نام سیاوش یزدانی را خط زد تا مدافع پیشین سپاهان و استقلال وارد مرحله جدیدی شوند. عدم تمایل یزدانی برای فسخ قراردادش در ساعات پایانی فصل نقل و انتقالات زمستانی باعث شد مدیران باشگاه استقلال در نهایت تصمیم به فسخ یک طرفه بگیرند. به همین خاطر گفته می‌شود یزدانی قصد دارد از باشگاه استقلال به کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال شکایت کند و شایعاتی مبنی بر بسته شدن 2 پنجره نقل و انتقالاتی آبی‌ها نیز در فضای مجازی داغ شد. اما مدیریت باشگاه استقلال فارغ از این هیاهو، نگرانی بابت این موضوع ندارد. فسخ یک طرفه قرارداد سیاوش یزدانی با در نظر گرفتن تمامی جوانب انجام شده و باشگاه در صورت مطرح شدن شکایتی در این مورد، مدارک و دفاعیات لازم را دارد. «عدم پایبندی به تعهد» نیز یکی از موضوعاتی است که مدنظر قرار گرفته و بر اساس قرارداد بسته شده بین دو طرف، این کار انجام شده است. به این ترتیب شایعات مطرح شده مبنی بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی استقلال صحت ندارد.

آغاز واگذاری 51 درصد سهام استقلال
سازمان خصوصی‌سازی با انتشار آگهی و جزئیات، خبر از واگذاری بلوک 51 درصدی سهام باشگاه استقلال داد. این سازمان در نظر دارد به استناد قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، مصوبه هیأت واگذاری و سایر قوانین و مقررات مربوطه، سهام شرکت فرهنگی ورزشی استقلال را با رعایت «دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبردی (استراتژیک) و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری‌ها»، از طریق فرابورس عرضه و واگذار کند. بنا بر اعلام سازمان خصوصی‌سازی، بلوک 51 درصدی سهام باشگاه استقلال که 5 میلیارد و 503 میلیون و 486 هزار و 500 سهم این باشگاه را شامل می‌شود، به ارزش کل پایه 23 هزار و 868 میلیارد و 620 میلیون و 950 هزار و 500 ریال، به صورت 20 درصد نقد و بقیه اقساط، طی 6 سال با فاصله هر قسط 6 ماه و مدت تنفس یک‌ساله در فرابورس عرضه خواهد شد.

لورکوزن آماده فروش سردار
صحبت‌های زیادی در خصوص جدایی سردار آزمون از بایرلورکوزن مطرح می‌شود و دیروز نشریه Takvim ترکیه خبر داد که مدیران باشگاه بایرلورکوزن آماده فروش سردار آزمون مهاجم ملی پوش خود در نقل و انتقالات زمستانی هستند. طبق گزارش‌های رسیده مدیران باشگاه لورکوزن این بازیکن را برای فروش گذاشتند و باشگاه گالاتاسرای مشتری این مهاجم است. مدیران باشگاه گالاتاسرای منتظر تأیید کادرفنی خود هستند تا سردار آزمون را به خدمت بگیرند. آزمون زمستان گذشته از زنیت به لورکوزن با مبلغ 20 میلیون یورو منتقل شد. سردار آزمون در ابتدای حضورش در لورکوزن با مصدومیت مواجه شد و نتوانست چندین ماه بازی کند. آزمون در یک سال گذشته برای تیم آلمانی تنها 18 بازی انجام داده و یک گل به ثمر رسانده است.

جستجو
آرشیو تاریخی