صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و شانزده - ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و شانزده - ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲۳

روی خط جشنواره‌های فجر

بلیت فیلم‌های جشنواره فجر با همان قیمت سابق فروخته می‌شود
 به گفته محمدرضا فرجی مدیر بخش سینماهای مردمی: «امسال تغییری در قیمت بلیت‌های جشنواره فیلم فجر نخواهیم داشت و سینماها با همان سقف قیمت خود بلیت می‌فروشند. بر این اساس سینماهای مدرن و ممتاز با بلیت‌هایی به قیمت ۴۵ هزار و ۳۵ هزار میزبان مخاطبانی هستند که می‌خواهند فیلم‌های جشنواره چهل و یکم فجر را دنبال کنند. زمان احتمالی پیش فروش بلیت‌های این دوره از جشنواره نیز تا ۹ بهمن اعلام شده است.»

سارا بهرامی در روایتی از «جنگل پرتقال»
پوستر فیلم سینمایی «جنگل پرتقال» یکی از آثار راه یافته به جشنواره چهل‌ویکم فجر با بازی سارا بهرامی و سعید مولویان رونمایی شد. این فیلم به کارگردانی آرمان خوانساریان ساخته شده که اولین تجربه بلند سینمایی اوست.تهیه‌کنندگی و سرمایه‌گذاری «جنگل پرتقال» بر عهده رسول صدرعاملی بوده تا با بازی بازیگرانی همچون سارا بهرامی، میرسعید مولویان و رضا بهبودی یکی از فیلم اولی‌های امسال راهی جشنواره شود.این فیلم یک درام اجتماعی و از محصولات بنیاد سینمایی فارابی است.

«آه سرد» با قصه یک انتقام در مسیر «فجر»
اولین اطلاعات از فیلم سینمایی «آه سرد» به کارگردانی ناهید عزیزی و تهیه‌کنندگی رضا محقق اعلام شد. این فیلم در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر رونمایی می‌شود و در بخش سودای سیمرغ رقابت می‌کند. «آه سرد» اولین فیلم بلند داستانی در کارنامه ناهید عزیزی است که فیلمنامه آن را نیز خودش نوشته است. همچنین این فیلم کاملاً در بخش خصوصی ساخته شده است.علی باقری و ایمان صدیق بازیگران اصلی این فیلم هستند. محمد اشکانفر، سالار دریامج، امیر شمس، امیر آرام، کوروش اشراقی، حسام رضاییان، اهورا بهرامی و برسام بهرامی دیگر بازیگران این فیلم هستند.

 مروری بر اجراهای روز هشتم چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر
چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر به دبیری کوروش زارعی، درهشتمین روز خود اجراهایی در بخش‌هایی چون بین‌الملل، مسابقه جایزه بزرگ و ویژه روی صحنه برد و مجموعه تئاتر شهر با سالن‌های اصلی، سایه، قشقایی و چهارسو، تماشاخانه ایرانشهر با سالن‌های ناظرزاده و استاد انتظامی، تالار مولوی، تالار سنگلج، تالار حافظ و البته تالار وحدت سالن‌هایی هستند که طی روزهای جشنواره آثار شرکت کننده را میزبانی می‌کنند.دربخش بین‌الملل «مدق الحنا» به نویسندگی عباس الحایک آن را نوشته و یوسف البلوشی کارگردان آن است. سالن اصلی بزرگترین تالار اجرای تئاترشهر نیز میزبان یک اثر از خمینی شهر بود که در بخش رقابتی حضور داشت. این اثر  «مضحکه عجایب المخلوقات» نام دارد و هادی کیانی نویسنده و کارگردان آن است. در تالار چهارسوهم «شاید باران باشی» به نویسندگی شهرام کرمی و کارگردانی مرتضی نجفی در بخش رقابتی اجرا داشت.تالار سایه هم میزبان یک نمایش از شهر فارسان بود که «کشتن تن» نام دارد و توسط مصطفی محمدی دوست نوشته و کارگردانی شده. تالار قشقایی هم محل اجرای نمایش «سم زدایی» از شهر کرج بود. این نمایش به نویسندگی و کارگردانی ندا قربانیان است. در سالن استاد عزت‌الله انتظامی هم «آسمان پا به ماه» به نویسندگی سعید آجربندیان روی صحنه رفت. تالارحافظ نیز در بخش رقابتی اثر «دختران» به نویسندگی و کارگردانی علی دل پیشه را روی صحنه برد.
لغو یک نمایش از اردن
قرار بود سالن ناظر‌زاده کرمانی نیز میزبان نمایش «قطار ناقور» از کشور اردن باشد که اجرای این نمایش به‌دلیل صادر نشدن روادید برای گروه نمایشی لغو شد و نمایش «کمدی الهی» از تونس جایگزین آن گردید.

نشستی برای جشنواره شعر فجر
نشست «فجرآفرینان شعر انقلاب»، با نگاهی به جشنواره بین‌المللی شعر فجر در ادوار مختلف، با حضور جمعی از شاعران، پژوهشگران و اهالی فرهنگ به‌صورت مجازی برگزار شد. در این برنامه که با حضور رضا اسماعیلی دبیر علمی این دوره از جشنواره شعر فجر برگزار شد، شاعرانی از کشورهای مختلف هند، پاکستان، افغانستان، بنگلادش و تاجیکستان چون علیرضا قزوه، رضا اسماعیلی، مصطفی محدثی خراسانی، نقی عباس، محمود رضا اکرامی‌فر، سید مسعود علوی، بلرام شکلا، شوجان پرویز، علیرضا حکمتی، ایرج قنبری و غیره حضور داشتند.

برگزاری نشست «اتحادیه تئاتر جهان اسلام»
نشست «اتحادیه تئاتر جهان اسلام» در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر یکشنبه ۹ بهمن همزمان با برپایی «هم‌اندیشی بین‌المللی اتحادیه تئاتر جهان اسلام» با ۶ محور تخصصی از ساعت ۹ الی ۱۴ در سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود. همچنین همزمان با برپایی این اجلاس، نشست «هم‌اندیشی بین‌المللی اتحادیه تئاتر جهان اسلام» با ۶ مقاله علمی از کشورهای عراق (۲مقاله)، تونس، الجزایر، مصر و ایران برگزار می‌شود.در این هم‌اندیشی که با سخنرانی رحیم‌پور ازغدی برگزار خواهد شد ۳۴ نفر از ۸ کشور مختلف شرکت می‌کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی