صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و شانزده - ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و شانزده - ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۶

دیگه چه خبر

ملیت مصری فرح پهلوی!
 خبر اول اینکه، انتشار ویزای همسر شاه معدوم ایران از سوی گروه هکری «عدل علی» واکنش‌های بسیاری را برانگیخت. این گروه هکری که پیش از این تصاویر دیگری نیز از واقعیت زندگی پهلوی‌ها منتشر کرده بود، در توضیح تصویر افشاگرانه خود نوشت که خانواده شاه که شعار «ما آریایی هستیم، عرب نمی‌پرستیم» سر می‌دادند، اکنون تابعیت مصری یا امریکایی دارا هستند. در تصویر منتشر شده توسط این گروه هکری، ملیت فرح دیبا تحت عنوان دولت مصر ثبت شده است. برخی از کاربران فضای مجازی با انتشار اسنادی تاریخی از روابط تنگاتنگ رژیم شاه با رژیم‌های مرتجع عرب در منطقه از جمله اعلام عزای عمومی هفت روزه پس از مرگ پادشاه عربستان، به این خبر واکنش نشان دادند. گفتنی است، رسانه‌های فارسی‌زبان وابسته به آل‌سعود در جریان‌های آشوب‌های اخیر عمده حمایت خود را بر گروه‌های تجزیه‌طلب قرار دادند که همین امر موجب نارضایتی طیف نزدیک به خانواده پهلوی شده است.

تجزیه ایران به نفع رژیم های مرتجع است!
 خبر دیگر اینکه، تغییر رویکرد رسانه‌های ضدایرانی به شکل محسوسی مورد توجه ناظران سیاسی قرار گرفته است. توجه بیشتر به سازمان منافقین و سایر گروه‌های تجزیه‌طلب از جمله گروهک کومله و فاصله‌گذاری با جریان‌های دیگر تصویر واضح‌تری از هدف نهایی آشوب‌‎های اخیر -یعنی تجزیه ایران- به نمایش گذاشت. در آخرین این تحولات، شبکه عربی «الشرق» با عبدالله مهتدی دبیرکل گروهک تروریستی کومله درباره گفت‌وگویی با شبکه سعودی «الشرق» عنوان کرد که «ما به روابط‌‌مان با امریکا افتخار می‌کنیم و نیازمند یاری بین‌المللی هستیم.» این سرکرده گروهک مسلح و تجزیه‌طلب کردزبان که پیش از این از تریبون‌های فارسی‌زبان وابسته به رژیم آل‌سعود پرزنت می‌شد، اظهار داشت که تغییر رژیم در ایران به نفع کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است. گفتنی است نقش رسانه‌های وابسته به رژیم سعودی در ضریب دادن به گروه‌های تجزیه‌طلب کرد مخالف ایران و ترکیه، از جمله اقداماتی است که دولت عربستان در روند اختلاف‌افکنی میان کشورهای منطقه به کار بسته است.

 اپوزیسیون به توهین علیه مردم ایران روی آورد
 دست آخر اینکه،  مریم معمار صادقی، رئیس سایت ضدانقلاب توانا در توئیتی در انتقاد از اپوزیسیون و به نتیجه نرسیدن ائتلاف و اتحادی که وعده می‌دادند، با توهین به مردم ایران، آنها را گداهایی که نمی‌توانند انتخاب کنند، دانست! به گزارش تسنیم، وی در توهینی آشکار به مردم نوشت: «تعبیر انگلیسی «گداها نمی‌توانند انتخاب‌کننده باشند» برای ایرانیان مناسب است. امیدوارم کسی بهش برنخوره. ملتی هستیم گرفتار هر بحرانی که می‌توان تصور کرد و با این حال نیروهای اپوزیسیون طوری رفتار می‌کنند انگار زمان زیادی برای انتخاب از میان بسیاری از غذاهای لوکس و لذیذ دارند.» مریم معمار صادقی سال 97 در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌ سی فارسی اعتراف کرد که پول مؤسسه توانا را که آموزش نیرو برای رسانه‌های ضدایران را به‌عهده دارد مستقیماً از امریکا و چند کشور دیگر تأمین می‌‌کند. وی همچنین از حامیان حمله نظامی به ایران است و در یک سخنرانی گفته بود: «در برخی شرایط، بدون جنگ این امکان وجود ندارد که به کرامت انسانی رسید!»

جستجو
آرشیو تاریخی