صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست و چهار - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست و چهار - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۷

محمدرضا اسلامی، سرمربی مس کرمان محروم شد

هواداران گرگانی و ملی‌پوشان در انتظار احکام کمیته انضباطی

دور دوم مرحله مقدماتی مسابقات لیگ برتر بسکتبال با برد تیم‌های مهرام، ذوب‌آهن، مس کرمان، شهرداری گرگان، مس رفسنجان و فولاد هرمزگان آغاز شد. این دور از بازی‌ها در گروه الف که شاهد حضور 4 تیم برتر جدول رده‌بندی شهرداری گرگان، ذوب‌آهن، کاله و نفت آبادان است از جذابیت بیشتری برخوردار بود.
دیدار شهرداری گرگان و نفت آبادان در حضور 3 هزار تماشاگر گرگانی برگزار شد و در حالی که شهرداری گرگان نیمه اول را 45 – 30 به نفع خود به پایان برد اما نیمه دوم نفتی‌ها با درخشش نوید رضایی‌فر که در این بازی 26 امتیاز آن هم در حضور سعید ارمغانی، سرمربی تیم ملی بسکتبال کسب کرد، اختلاف امتیاز را جبران کردند و در نهایت با نتیجه 76- 71 باختند.
اما خارج از برد و باخت این بازی بازیکنان دو تیم و هواداران گرگانی حسابی از خجالت هم درآمدند. هواداران گرگانی تا جایی که می‌توانستند تک تک بازیکنان نفت آبادان را آماج فحاشی خود قرار دادند. سعید داورپناه، پری پتی، علی دورقی و محمد جمشیدی بازیکنانی بودند که در میدان به یکدیگر توهین کردند و از داوران میدان تکنیکال گرفتند. البته این پایان کار نبود و برخی از هواداران خارج از سالن هم دست از بی‌احترامی برنداشتند و خانواده‌های بازیکنان نفت آبادان را مورد بی‌احترامی قرار دادند. البته نقش بعضی از ملی‌پوشان گرگانی در تحریک هواداران بی‌تأثیر نبود.نصرت‌الله جعفریان، رئیس سازمان لیگ درباره این حواشی می‌گوید: «متأسفانه در این مسابقه تماشاگران گرگانی برخلاف تعهدی که داده بودند عمل کردند و مطمئن باشید که مسئولان باشگاه به کمیته انضباطی دعوت می‌شوند تا در این خصوص پاسخگو باشند و به احتمال فراوان در این هفته پیش از بازی با کاله در مورد تنبیه آنها تصمیم‌گیری می‌شود، اما درباره بازیکنان خاطی هم باید بگویم تمامی این بازیکنان به کمیته انضباطی دعوت شده‌اند.»
ولی این تنها حاشیه‌های دور دوم نبود بلکه در مشهد و دیدار تیم‌های آویژه صنعت پارسای مشهد و مس کرمان نیز محمدرضا اسلامی سرمربی کرمانی‌ها دیسکالیفه شد و برای دقایقی هم تیمش را بیرون کشید. البته قرار است این سرمربی فعلاً محروم باشد تا کمیته انضباطی در خصوص او تصمیم‌گیری کند.
جستجو
آرشیو تاریخی