صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست و چهار - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست و چهار - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۷

اخبار

2 پیروزی هاکی بازان در جام جهانی
تیم ملی هاکی مردان کشورمان در جریان رقابت‌های جام جهانی آفریقای جنوبی به 2 پیروزی رسید.در ادامه رقابت‌های مرحله گروهی جام جهانی، هاکی‌بازان کشورمان بعد از باخت مقابل تیم ملی آرژانتین، در دومین دیدار خود مقابل امریکا با نتیجه 8-3 و در سومین دیدار خود مقابل استرالیا با نتیجه 6-4 به برتری رسیدند تا 2 پیروزی ارزشمند به دست بیاورند.تیم ملی در چهارمین دیدار خود امروز از ساعت 20:30 به وقت تهران، به مصاف آفریقای جنوبی میزبان می‌رود.
بسکتبالی‌ها به خط شدند
اردوی تیم ملی بسکتبال برای حضور در پنجره آخر انتخابی جام جهانی با 16 بازیکن از شنبه 22 بهمن ماه درسالن بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران آغاز می‌شود. آرن داودی، سجاد مشایخی، سینا واحدی، رسول مظفری، بهنام یخچالی، پیتر گریگوریان، نوید رضایی‌فر، محمد جمشیدی، متین آقاجانپور، امیرحسین یازرلو‌، سجاد پذیرفته، جلال آقامیری، ارسلان کاظمی، محمد حسن‌زاده، میثم میرزایی و حسن علی‌اکبری بازیکنان دعوت شده هستند که ۲۶ بهمن ماه تهران را به مقصد توکیو ترک می‌کنند تا در پنجره انتخابی جام جهانی به مصاف تیم ملی ژاپن بروند. این بازی چهارم اسفندماه برگزار خواهد شد. ملی‌پوشان بسکتبال ایران در بازی آخر 7 اسفندماه در ‌هنگ کنگ به مصاف تیم ملی بسکتبال چین می‌روند.
تیم ملی اسکی آلپاین ایران در قهرمانی جهان
تیم ملی اسکی آلپاین ایران با ترکیب هشت نفره در رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت می‌کند. مسابقات اسکی آلپاین قهرمانی جهان از ۲۷ بهمن تا اول اسفند به میزبانی فرانسه برگزار می‌شود که محمد کیادربندسری، ‌مرتضی جعفری، محمد ساوه شمشکی و امیرعلی علیزاده با سرمربیگری باقر کلهر در تیم مردان اسکی می‌کنند. مرجان کلهر، صدف ساوه شمشکی، مریم کیاشمشکی و زهرا علیزاده هم در تیم زنان به نام ایران و مربیگری مریم حق بین رقابت می‌کنند. در این سفر علی‌داد ساوه‌شمشکی سرپرست تیم است.
یزدانی از تیلور سبقت گرفت
رنکینگ جدید برترین آزادکاران جهان پس از برگزاری مرحله اول رقابت‌های رنکینگ در زاگرب کرواسی اعلام شد که حسن یزدانی از دیوید تیلور جلو افتاد.حسن یزدانی، آزادکار وزن 86 کیلوگرم با کسب مدال طلای رقابت‌های رنکینگ کرواسی 48هزار امتیازی شد و پس از مدت‌ها از دیوید تیلور جلو زد و با ۳ پله صعود، درصدر رنکینگ ایستاد. تیلور در مسابقات کرواسی غایب بود. رضا اطری در وزن ۶۱ کیلوگرم نیز پس از کسب مدال طلای مسابقات کرواسی به رده دوم رده‌بندی صعود کرد و یونس امامی هم با نایب‌قهرمانی در رده دوم وزن ۷۴ کیلوگرم ایستاد.علی سوادکوهی نیز که در رقابت‌های وزن ۷۹ کیلوگرم موفق به کسب مدال طلا شد با ۸هزار امتیاز در این مسابقات چهاردهم است و امیرعلی آذرپیرا کشتی‌گیر دارنده ۲ مدال طلای امیدهای جهان نیز با مدال نقره و ۹۴۰۰ امتیاز در رده سیزدهم. در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع بعد از طاها آکگل در رده دوم رنکینگ قرار دارد .رحمان عموزادخلیلی در ۶۵ و کامران قاسمپور در وزن ۹۲ کیلوگرم نیز کماکان در صدر رنکینگ اوزان خود قرار دارند. سه مرحله دیگر از مسابقات مؤثر در رنکینگ سال ۲۰۲۳ کشتی جهان به ترتیب در کشورهای مصر، قرقیزستان و مجارستان برگزار می‌شود .در پایان مراحل چهارگانه مسابقات رنکینگ، نفرات اول تا چهارم رنکینگ در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ تا مرحله نیمه‌نهایی به هم برخورد نمی‌کنند و به این ترتیب، کار راحت‌تری نسبت به سایر رقبا دارند .اتحادیه جهانی کشتی همچنین در پایان سال ۲۰۲۳ به ۳۰ کشتی‌گیر برتر سال(۱۰ وزن رشته آزاد، ۱۰ وزن رشته فرنگی و ۱۰ وزن کشتی زنان) در مجموع مبلغ ۱۵۰ هزار فرانک سوئیس به عنوان جایزه پرداخت خواهد کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی