فضای‌مجازی

استقبال حسن روح‌الامین از عید غدیر، روایت محمد بحرانی از شخصیت تازه عروسکی‌اش، مرور تجربه انتشارات سوره مهر با محمد حمزه‌زاده و استقبال اهالی سینما و تئاتر از یک نمایش، بخش‌های برگزیده از تازه‌ترین فعالیت اهالی فرهنگ و هنر است که برش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید.

استقبال روح‌الامین از عید غدیر
حسن روح‌الامین ویدیویی از حرم حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) را منتشر کرده و برای کپشن این شعر را نوشته است: «تا مرا شیطان زمین انداخت گفتم یاعلی / که یدالله آمد و زد دست شیطان را شکست/ آسمان‌ها روشن از ایوان طلای حیدرند/ گنبد او هیبت خورشید تابان را شکست»

روایت بحرانی از شخصیت تازه عروسکی‌اش
محمد بحرانی با انتشار کاریکاتوری از خودش در کنار عروسک‌هایی که برایشان صداسازی کرده از جمله جناب‌خان، ببعی، آقای همساده و... از خاطرات خلق این شخصیت‌ها نوشته است. او در این یادداشت با اشاره به خلق شخصیت استاد همه‌چی دون، ببعی و همساده و جناب‌خان، از شخصیت عروسکی تازه‌اش، «واکرو» در سریال عروسکی «پیکولو» نوشته است. در بخشی از یادداشت او آمده است: «جناب‌خان، جناب‌خان بود. رفیق ما حالا در یه گوشه‌ای از جهان در حال سفره. تا ببینیم نهایتاً کی میلش به دیدار می‌کشه... و حالا از امروز صبح رفیق جدیدم «واکرو» تصمیم گرفته مدتی کنارمون باشه و روایتش از جهان رو برامون تعریف کنه. واکرو، پیرمرد ته‌غاری ِ ما، رفیق صمیمی من و علی اعتصامی‌فر با نوچه‌های ته‌غاریش یعنی: خز و خیل و پشم و پیل و کرک و پر و زارت و زورت و المیرا قراره تکه‌هایی از پازل «پیکولو» رو برامون رمزگشایی کنن. برای واکرو و دوستاش دعا می‌کنم که سفر کوتاه عمرشون توی دل شما با عزت و احترام و عاقبت به خیری همراه باشه.»

مرور تجربه انتشارات سوره مهر با محمد حمزه‌زاده
محمد حمزه‌زاده از حضور در اولین برنامه سلسله گفت‌وگوهای «سنجه» خبر داده است. سلسله گفت‌وگو‌های «سنجه» در نظر دارد با دعوت از مدیران فرهنگی سابق و اکنون و با استناد به شناخت و تجربه زیسته آنان، به سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی حوزه فرهنگی کمک کند. این برنامه که دوشنبه 12 تیرماه از ساعت 16 تا 18 برگزار می‌شود به مرور تجربه انتشارات سوره مهر اختصاص دارد.

عملکرد منافقین در چهار دهه گذشته
وحید خضاب برشی از ویدیوی حضورش در برنامه زنده گفت‌و‌گوی ویژه خبری شبکه 6، با موضوع بررسی عملکرد مجاهدین خلق در چهار دهه گذشته را منتشر کرده و نوشته است: «طبق معمول که از تهران رفتن (جز برای دیدار خانواده و دستبوسی مادرم) اکراه دارم، این بار هم تهران‌رفتنی نشدم اما لطف دوستان باعث شد با حضور در صدا و سیمای قم به صورت ارتباط تصویری در برنامه شرکت کنم. در چند دقیقه‌ای که در این برنامه صحبت کردم، موضوع سخنم مراحلی بود که سازمان مجاهدین برای سرنگونی جمهوری اسلامی تعریف کرده بود و اینکه چگونه به ترور مردم عادی رسید و اینکه ملاک‌های ضاربین برای انتخاب سوژه ترور چه بود. در انتها هم کوتاه، درباره چرایی حضور فعال مجاهدین خلق در فضای مجازی سخن گفتم.»
آغاز دور تازه بلیت‌های «بک تو بلک»
سجاد افشاریان که این روزها نمایش «بک تو بلک» را در سالن اصلی تئاتر شهر روی پرده دارد، با اشاره به اتمام بلیت روزهاى اول در کمتر از ده دقیقه، از پیش‌فروش روزهاى جدید خبر داده است. در این نمایش به نویسندگی و کارگردانی سجاد افشاریان، نیکو بستانی و مهدی زندیه به همراه افشاریان حضور دارند. همراه این خبر، ویدیویی از دعوت چهره‌های سرشناس سینما و تئاتر برای تماشای این نمایش منتشر شده است.

«پرده آخر» ویژه نابینایان
گلاره عباسی به بهانه درگذشت فریماه فرجامی، نسخه توضیح‌دار شده «پرده آخر» واروژ کریم مسیحی برای نابینایان را بازنشر کرده است. فرجامی برای این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را از آن خود کرد. «پرده آخر» با صدای مهتاب نصیرپور توضیح‌دار شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی