صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و نه - ۱۹ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و نه - ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

ایران در ایران

بارش های سیل‌آسا در راه 9 استان
ایران زمین- مدل‌های جهانی هواشناسی از بازگشت بارش‌های سیل‌آسا به ایران خبر می‌دهد.  پیش‌بینی می شود، با تداوم فعالیت سامانه بارشی تا شنبه آینده، بارش‌های شدید و سیل‌آسا 9 استان (گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی قزوین، تهران، سمنان، جنوب کردستان و کرمانشاه) را فراگرفته و بارش برف ارتفاعات و مناطق سردسیر البرز مرکزی و اردبیل را سفیدپوش کند.
مطابق پیش‌بینی نقشه‌های آینده‌نگری سازمان هواشناسی، امروز بارندگی در شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق، دامنه‌های جنوبی البرز و مناطقی از غرب و مرکز کشور ادامه پیدا کرده و بارش‌ها  در استان‌های گلستان، مازندران، گیلان و اردبیل شدید خواهد شد. همزمان ارتفاعات و مناطق سردسیر البرز مرکزی و اردبیل نیز بارش برف پیش‌بینی شده و ضمن کاهش میزان بارش‌ها در شمال غرب از روز پنجشنبه، در سایر مناطق ذکرشده و مناطقی از غرب ایران، بارندگی همچنان ادامه پیدا خواهد کرد. روز جمعه نیز در بخش‌هایی از ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی واقع در استان‌های گیلان، مازندران، زنجان، سمنان، تهران، البرز و قزوین رگبار پراکنده و در استان‌های اصفهان، قم و مرکزی بارش‌های خفیف پیش‌بینی می‌شود. همچنین شنبه هفته آینده نیز در سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق کشور بارش‌های پراکنده روی خواهد داد.

راهکار عجیب پلیس یزد برای جلوگیری از خواب‌آلودگی رانندگان
یزد -  فرمانده انتظامی استان یزد گفت: امسال با هدف کاهش سوانح رانندگی در جاده‌های برون‌شهری این استان که اغلب به دلیل خواب‌آلودگی رخ می‌دهد، ۲ تن تخمه شور در میان رانندگان این مسیرها توزیع شد.
سردار «عباسعلی بهدانی‌فرد» افزود: این ابتکار استان یزد مورد توجه فرماندهی انتظامی مرکز قرار گرفت و مقرر شد در دیگر استان‌ها نیز اجرایی شود.
فرمانده انتظامی استان یزد، خواب‌آلودگی را دلیل اصلی واژگونی خودروها در مسیرهای برون‌شهری این استان و به دنبال آن وقوع پیامدهای ناگوار ناشی از این اتفاق ذکر کرد و یادآور شد: در معابر داخل شهر نیز به علت مبلمان خاص شهر یزد، گاهی مجبور هستیم ۹۰ درصد نیروهای خود را در حوزه ترافیک به کار گیریم.

جستجو
آرشیو تاریخی