معضل بوکس مسابقات تدارکاتی است

شه بخش: با همدلی می‌توانیم به سهمیه المپیک برسیم

فائزه زمانی
روزنامه‌نگار


تیم ملی بوکس بعد از 2 ماه تعطیلی با آمدن رینالدو فونتس، مربی کوبایی جدیدش از بی‌سروسامانی درآمد. بوکسورها 15 روزی در خرم آباد زیرنظر مربی کوبایی خود تمرین کردند تا همه چیز را از نو شروع کنند. حالا با پایان این اردو دانیال شه بخش ستاره تاریخ ساز بوکس با محک زدن رینالدو فونتس او را مربی خوبی می‌داند که می‌تواند به بوکس ایران کمک کند؛ البته که او فقط حضور این مربی را کافی نمی‌داند و معتقد است بوکس ایران در این مقطع بیشتر از هرچیزی به بازی‌ها و اردوهای تدارکاتی نیاز دارد تا ملی‌پوشان بتوانند قبل از مسابقات انتخابی المپیک خود را محک بزنند.
 
او با پایان اردوی 15 روزه تیم ملی در خرم آباد گفت: «با آمدن سرمربی جدید، کادرفنی عوض شده است و در این 15 روز زیرنظر کادری کاملاً جدید تمرین کردیم که باید بگویم انصافاً تجربه خوبی بود.احساس می‌کنم فدراسیون گام بلندی در جهت پیشرفت بوکس برداشته است و این اردو بخوبی این موضوع را نشان داد.
اردو امروز به پایان رسید و می‌توانم بگویم با وجود اینکه برخلاف همیشه از تهران فاصله گرفتیم اما همه چیز با برنامه‌ریزی درست و خوبی پیش رفت؛ اردویی کاملاً حرفه‌ای و بدون نقص به میزبانی خرم آباد داشتیم.در این 15 روز تک تک روزها با برنامه‌ریزی پیش رفت و تمرینات منظمی را پشت سر گذاشتیم. این اردو به شخصه روی من تأثیرات خوبی گذاشت و از همینجا از رئیس و نایب رئیس و مدیرفنی تیم‌های ملی تشکر می‌کنم.با پایان اردو همه به خانه می‌روند تا برای مسابقات انتخابی تیم ملی آماده شویم.»
ستاره تاریخ ساز بوکس بعد از محک رینالدو فونتس، او را مربی خوبی می‌داند: «این مربی نشان داد که برنامه‌ریزی درستی دارد و می‌تواند به بوکس ما کمک کند اما یادمان نرود که فقط آمدن مربی خارجی کافی نیست و اصلی‌ترین دغدغه بوکس ما در حال حاضر بازی‌های تدارکاتی است. ما در کورس حساس سهمیه المپیک هستیم، تمریناتمان که بخوبی در حال برگزاری است اما به اردوها و مسابقات تدارکاتی نیاز داریم تا بتوانیم خودمان را محک بزنیم که در رینگ انتخابی المپیک با تمام توان حاضر شویم.»
شه بخش معتقد است با همدلی جامعه بوکس گرفتن سهمیه المپیک شدنی است: «برای گرفتن سهمیه المپیک کار سختی داریم.مربی کوبایی زحمت خود را می‌کشد و درحال پیاده کردن برنامه هایش است. به شخصه من و باقی ملی‌پوشان هم همیشه در سخت‌ترین شرایط، بهترین قول‌ها را دیده‌ایم. حقیقت این است که ما حتی به مدال المپیک هم نزدیک هستیم، به شرط اینکه نیم نگاهی به جزئیات داشته باشیم. بوکس ایران در کلیت کار مشکلی ندارد و این جزئیات است که ما را عقب نگه می‌دارد. همان تمرین‌هایی که در خارج از ایران انجام می‌شود ما اینجا انجام می‌دهیم ولی ما یک سری نقاط ضعف در گوشه و کنار داریم که نمی‌گذارد به نقاط بالاتری برسیم.ما باید طاقت خود را بالاتر ببریم و جنبه باخت داشته باشیم.نباید اینطور باشد که با یکی دو باخت و با یکی دو بار عدم نتیجه‌گیری در مسابقات قهرمانی آسیا و جهانی دیگر قید این مسابقات را بزنیم بلکه باید سال بعد با قدرت بیشتری به این مسابقات اعزام شویم.»
او همچنین درباره عدم پرداخت حقوق‌های معوقه بوکسورها می‌گوید: «حقوق هایمان از قبل بازی‌های آسیایی هانگژو پرداخت نشده است، هرچند که اصلاً مبلغش آنچنانی هم نیست.
از طرف همه ملی‌پوشان باید بگویم که بوکسورها به امید بهبود اوضاع و روزهای بهتر در حال ادامه دادن هستند.
بوکسورهای تیم ملی پشتوانه مالی ندارند و حقیقتاً همگی بی‌بضاعت بوده و پولدار نیستند؛ الان هم شرایط سختی دارند و بسختی روزگار می‌گذرانند، به همین خاطر هم از مسئولان انتظار می‌رود که نگاه ویژه‌تری به تیم ملی بوکس داشته باشند.»

جستجو
آرشیو تاریخی