ورزش ایران

واریز اولین حقوق برای المپیکی‌ها
کمیته ملی المپیک، اولین حقوق 15 میلیونی المپیکی‌ها را واریز می‌کند. کمیته ملی المپیک بعد از قول رئیس آن، محمود خسروی‌وفا بابت واریز حقوق ۱۵ میلیون تومانی برای المپیکی‌ها و شانس مدال‌ها، همین روزها 15 میلیون را برای 12 ورزشکاری که سهمیه گرفته‌اند واریز می‌کند. ورزشکارانی که بعداً سهمیه می‌گیرند، حقوق آنها از آذر محاسبه و یک‌جا واریز می‌شود.
در جلسه بعدی قرار است هیأت اجرایی سازکار افزایش حقوق را بررسی کند. همین‌طور پاداش پای سکوی مدال‌آوران بازی‌های المپیک پاریس هم تعیین می‌شود. ورزش ایران تاکنون 7 سهمیه در کشتی، 2 سهمیه در تیراندازی، 2 سهمیه در تکواندو و یک سهمیه در دوچرخه‌سواری برای المپیک 2024 پاریس گرفته است.


ویل چری در صدر سوپرلیگ غرب آسیا
سه بازیکن امتیازآور مسابقات سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا، امریکایی هستند که ستاره نماینده ایران در صدر جدول است.هفته سوم این رویداد در وابا با برگزاری دیدار تیم‌های الریاضی لبنان و الشرطه اس‌سی عراق پیگیری می‌شود که طبق آمار منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی ویل چری ستاره تیم بسکتبال شهرداری گرگان با کسب ۶۸ امتیاز در سه بازی، صدرنشین امتیازآورترین بازیکنان است.پیر دشاون جکسون امریکایی هم برای ساجس لبنان ۶۳ امتیاز را به دست آورده و سومین بازیکن امتیازآور جومارو جوهاد برون پوینت گارد امریکایی تیم الوحده اس‌سی سوریه است. او تاکنون در دو بازی ۵۷ امتیاز را به دست آورده است.


مبارزه فیل آسیایی با فایتر ایرانی در قفس
امیرعلی اکبری چهره شناخته شده ورزش ایران در رشته MMA یازدهم اسفندماه در دوحه قطر وارد قفس می‌شود. او در این مبارزه که زیر نظر سازمان one166 خواهد بود مقابل آرجان بولار از هند قرار می‌گیرد. این فایتر هندی که به فیل هندی شهرت دارد پیش از این قهرمان سنگین وزن سازمان one championship بوده است. او در مبارزه قبلی‌اش آناتولی مالیخین روس را مغلوب کرده بود و حالا بعد از سه ماه دوباره به درون قفس می‌رود.علیرضا استکی در این رقابت به عنوان مربی در کنارش حضور خواهد داشت.


کام بک پتروشیمی به لیگ پینگ پنگ
تیم تنیس‌روی میز شرکت پتروشیمی بندرامام به‌عنوان یکی از پرافتخارترین‌ تیم‌های لیگ برتر ایران بار دیگر به رقابت‌های لیگ برتر تنیس‌روی میز آقایان کشور بازگشت.
تیم پتروشیمی بندرامام با ثبت قرارداد کادرفنی و بازیکنان خود در فدراسیون تنیس روی‌میز، رسماً وارد سی‌و‌دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر تنیس روی‌میز آقایان باشگاه‌های کشور شد.
بناست پر افتخارترین تیم تنیس‌روی میز ایران با ترکیبی از کادر فنی و بازیکنان بومی و باتجربه پا به سی‌و‌دومین دوره این رقابت‌ها بگذارد و کادرفنی و بازیکنان این تیم در آیینی رسمی معارفه شوند.
تیم تنیس روی‌میز پتروشیمی بندرامام که در آخرین دوره حضور خود در لیگ‌برتر 98-99 موفق به کسب پنجمین عنوان قهرمانی پیاپی این رقابت‌ها شده بود، به‌تنهایی با دارابودن ۱۰ عنوان قهرمانی یکی از پرافتخارترین تیم‌های لیگ برتر تنیس روی‌میز کشور به حساب می‌آید‌.


سه سنگ‌نورد ایرانی در انتخابی المپیک
سه سنگ‌نورد تیم‌ ملی ایران مجوز حضور در مسابقات ورودی المپیک ۲۰۲۴ پاریس را گرفتند.
فدراسیون جهانی سنگ‌نوردی، رتبه‌بندی ورزشکاران مجاز به حضور در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس را اعلام کرد. بر این اساس در ماده سرعت مردان و زنان، به ترتیب رضا علیپور و مهیا دارابیان و در مسابقه ترکیبی لید - بولدر، الناز رکابی مجوز حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک را گرفتند. مسابقات انتخابی المپیک پاریس بهار سال آینده در دو کشور چین و مجارستان برگزار می‌شود.

صعود دو پله ای بسکتبال زنان در رنکینگ جهانی
تیم بسکتبال دختران ایران در رنکینگ فدراسیون جهانی، دو پله صعود کرد. فدراسیون جهانی بسکتبال، رنکینگ جدیدی از تیم‌های دختران (تیم‌های پایه) جهان منتشر کرد که در آن، تیم‌های امریکا و فرانسه،‌ بدون تغییر در مکان‌های اول و دوم قرار دارند.کانادا، اسپانیا، استرالیا، اسلوونی، مجارستان، بلژیک، ژاپن و فنلاند، تیم‌های سوم تا دهم رنکینگ جدید فیبا هستند.تیم پایه دختران ایران هم با دو پله صعود و 177.1 امتیاز در مکان 66 جهان و 10 قاره آسیا قرار دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی