صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهار - ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهار - ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

خبر در خبر

ایسنا

  سبحان نجفقلیان وکیل اولیای دم زنده‌یادان  مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی گفت: آخرین جلسه دادرسی پرونده اتوبوس خبرنگاران روز پنجشنبه 26 بهمن در شعبه ۱۱۸ دادگاه کیفری ۲ ارومیه برگزار و از ۳ متهم پرونده شامل راننده و مدیران وقت حفاظت محیط‌‌زیست استان و ارومیه آخرین دفاع اخذ شد. پیش‌بینی می‌شود رأی دادگاه بدوی ظرف یک هفته آینده صادر و ابلاغ شود.

 

باشگاه خبرنگاران

   علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط ‌زیست گفت: گام دوم احیای دریاچه ارومیه آغاز شده است و در مورد احیای دریاچه ارومیه قبلاً با کشورهای مختلف از جمله ژاپن همکاری شده بود ولی درحال حاضر همکاری نداریم. کمربند سبز اطراف دریاچه ارومیه برای دریاچه مشکل ایجاد کرده که اقداماتی برای رفع این مشکل در دست اجرا است. برای زنده شدن مجدد دریاچه ارومیه باید اقدامات گوناگونی انجام شود که یکی از آنها از بین بردن گونه‌های آب‌بر است. الگوی ۵ میلیون هکتاری کشت واقعی توسط وزارت کشاورزی در حوزه آبخیز باید داشته باشیم. باید چاه‌های غیرمجازی که در اطراف دریاچه توسط افرادی برای خوش‌گذرانی حفر شده‌اند توسط وزارت نیرو مسدود و جمع‌آوری شوند. تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه وضعیت بسیار مناسبی دارند.

 

ایرنا

  حمزه عشوری، مدیرکل حفاظت محیط‌‌ زیست گیلان از مشاهده پلنگ ایرانی برای چندمین بار در جنگل‌های هیرکانی شهرستان املش واقع در شرق استان خبر داد.

 

ایسنا

  وزیر بهداشت‌ از مراجعه یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت به مراکز بهداشتی ایران در سال گذشته خبر داد و گفت: سالانه بیش از یک میلیارد دلار ارز از طریق گردشگری سلامت وارد کشور می‌شود.

 

ایسنا

   محمدحسین صوفی، مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی گفت: دفاتر اطلاع‌رسانی گردشگری خارج از ایران که از سال ۱۳۹۸ تعطیل شده بودند، این‌بار با عنوانی جدید، اما با همان رویکرد قبلی اطلاع‌رسانی، تبلیغ و بازاریابی گردشگری ایران، در ۱۳ کشور راه‌اندازی شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی