صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهار - ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهار - ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی:

۱۳۳ پروژه در دست طراحی یا احداث داریم

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه صندوق تأمین اجتماعی ۲ سال جوان شده است، گفت: ۱۳۳ پروژه در دست طراحی و احداث داریم.
به گزارش مهر، میرهاشم موسوی در همایش سراسری کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تأمین‌اجتماعی سراسر کشور گفت: همه صندوق‌ها در همه کشورها سیر تاریخی و مسیر مشخصی را طی می‌کنند. صندوق‌ها زمانی جوان هستند و شرایط مالی ایده‌آلی دارند، بعد از طی مدتی به دوران میانسالی می‌رسند و نهایتاً پیری و افول برای صندوق‌ها اتفاق می‌افتد. به اقتضای شرایط، باید مدیریت درست روی صندوق اعمال کنیم. ما طی دو سال گذشته برای جبران ناپایداری صندوق ۲.۳ میلیون نفر جمعیت جدید به صندوق وارد کردیم و از ابتدای دولت تا پایان سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۷۳ هزار میلیارد تومان منابع جدید پایدار ایجاد شده است. این صندوق دو سال جوان شده است و متوسط عمر آن از ۴۱ سال به ۳۹ سال رسیده است. این نتیجه مدیریت باتدبیر است.
وی افزود: البته زمانی هم پنجره فرصت جمعیتی بسته می‌شود. اینکه در آن شرایط چه باید کرد را تجربه دیگر کشورها مشخص کرده است. باید روی دارایی‌های صندوق و صیانت از اموال بازنشسته‌ها و افزایش ارزش افزوده سرمایه و دارایی‌ها، تمرکز کنیم آن هم با شاخص‌هایی که در جهان تجربه شده است.
موسوی خاطرنشان کرد: در ابتدای دوره مسئولیت، برای پرداخت حقوق بازنشستگان هر ماه ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان کسری داشتیم که عدد بزرگی است، اما امروز ۴۲ هزار میلیارد تومان در هر ماه بدون یک ریال استقراض از نظام بانکی برای انجام تعهدات‌مان پرداخت می‌کنیم.
وی تصریح کرد: حتماً باید مطالبات‌مان را از دولت بگیریم ولی فراموش نکنیم این دولت مردمی با حمایت و همراهی مجلس انقلابی، بی‌سابقه‌ترین تأدیه بدهی را انجام داده است. ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات‌مان را تا به حال در این دولت گرفته‌ایم که از محل آن توانستیم کارهای بزرگی انجام دهیم. اگر بدهی ۱۰۶ هزار میلیارد تومانی را تسویه نمی‌کردیم باید ۲۵ هزار میلیارد تومان سالانه هزینه بابت آن می‌دادیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی