صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهار - ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهار - ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

تأکیدی بر مستحبات
وحید یامین‌پور نقل قولی از آیت‌الله بهجت(ره) را در صفحه اینستاگرام خود باز نشر کرده که در آن به موضوع مسائل عبادی اشاره شده و آمده «آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره): «به تجربه برای من ثابت شده است که اگر کوتاهی در مسائل عبادی [مستحبات] حاصل نشود، درسی که نیاز به یک ساعت مطالعه دارد در 10 دقیقه انجام می‌شود.» کتاب حضرت حجت(عج)؛ ص ۷۴.» و در تأکید این جمله نوشته به تجربه برای من ثابت شده است.

نوای «سر گل دزفیل» درمیراثی کهن
علی قمصری نوازنده وآهنگساز ایرانی درادامه پروژه تار ایرانی، اجرای قطعه «سر گل دزفیل» در پل و آسیاب‌های آبی دزفول را به اشتراک گذاشته است و دراین باره نوشته است: وقتی سر پلیم، روی پل راه می‌رویم، پرواز می‌کنیم، شنا می‌کنیم اما وقتی وارد پل می‌شوی فقط باید بروی. فعل‌ها حال و در نهایت گذشته می‌شوند. بزرگ‌ترین دستاوردم در زندگی را موسیقی نمی‌دانم. موسیقی کمک کرد که بتوانم روی پل‌ها و پس از گذر از پل‌ها خود را ابتدای همان پل بدانم نه حتی در حال ساختن پلی تازه…
دزفولی‌ها با قطعه اجرا شده در این بخش، بی‌نهایت بار خشت‌های این پل قدیمی را به نتهای موسیقی تبدیل کرده‌اند و چه خاطره‌ها که ساخته‌اند. این قطعه کاملاً مرتبط با همین نقطه از دزفول است. خواننده دزفولی این اثر، خالق ترانه‌های دزفولی، مهدی میوه‌چی را «مانده» می‌نامیدند، چون تولدش پس از از دست رفتن چند فرزند درحال تولد بود.«مانده» پس از مرگ همسرش موسیقی را کنار گذاشت و با سکته قلبی بر اثر شوک فرزند کوچکش، دنیا را بدرود گفت. مهم‌ترین اثر تاریخی دزفول، پل قدیمی آن (دژپل) است که به دست شاپور اول روی رود «دز» ساسانی ساخته شد. آسیاب‌های آبی و پل قدیم دزفول پس از گذر از چالش‌های چند هزار ساله مانند قامت جوانمردی دزفولی‌ها همچنان برافراشته وپر صلابت است. این یعنی شاهکار معماری و تمثال وفاداری به خاک.

«افعی تهران» در نمایش خانگی
پیمان معادی بازیگر نام آشنای ایران در صفحه اینستاگرامش از رونمایی پوستر سریال «افعی تهران» خبر داده است. سریال «افعی تهران»، تازه‌ترین محصول اختصاصی پلتفرم فیلم‌نت به کارگردانی سامان مقدم و تهیه‌کنندگی جواد فرحانی بزودی منتشر می‌شود. پیمان معادی، سحر دولتشاهی، آزاده صمدی، پژمان جمشیدی با حضور مریلا زارعی و مهسا حجازی، بهادر مالکی، به‌آفرید‌ غفاریان، نیلوفر کوخانی، تورج اصلانی، امیراحمد قزوینی، بازیگر خردسال: ماهور نعمتی در این سریال حضور دارند. ۲۰ سال پس از تجربه همکاری سامان مقدم و پیمان معادی در «کافه ستاره»، این تجربه این ‌بار با سریال «افعی تهران» تکرار می‌شود. سریال اختصاصی فیلم‌نت، اولین حضور پیمان معادی در شبکه نمایش خانگی و در یک سریال ایرانی است. همچنین نویسندگی فیلمنامه «افعی تهران» را پیمان معادی و پویا مهدوی‌زاده برعهده داشته‌اند.

«روشن» حجازی آماده اکران
روح‌الله حجازی در صفحه اینستاگرامش با انتشار پوستر فیلم «روشن» از آغاز اکران این فیلم با بازی متفاوت رضا عطاران خبر داده است. فیلم سینمایی «روشن» به کارگردانی روح‌الله حجازی از فیلم‌های محبوب و منتخب منتقدان و تماشاگران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر بود که رضا عطاران برای بازی در فیلم، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را به دست آورد. رضا عطاران، سارا بهرامی و سیامک انصاری بازیگران اصلی این فیلم هستند.

دنیا، آدم دلنگران نمی‌خواد
رضا صادقی خواننده موسیقی پاپ درصفحه اینستاگرامش از حال و هوای این روزهایش نوشته: «دنیا، آدم دلنگران نمی‌خواد... حتى اگه دلنگران روزاى نیومده تلخ باشه … این روزا دلخوشى الکى، دل غشه الکى، دل بستن الکى و از همه مهم‌تر دلدارى الکى … اینا خریدار داره … خیلی وقته که اندیشه مهم نیست، راستش به نظر منم دیگه شاید لازم نباشه توى دنیای فست فودى خیلى نگران داغ بودن غذاى روح کسى باشى …اینکه نمکدون بشى واسه زخم سر باز اطرافیانت حتى، شدیم یه مشت آدم تنها که فقط کنار همیم... با یه خبر سفارشى میشیم خاص و با همون خبر میشیم ....»

جستجو
آرشیو تاریخی