صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفت - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفت - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۵

دورنما

لس‌آنجلس تایمز
امریکا

 برای بسیاری از دموکرات‌ها، تغییر سیاست‌های مهاجرتی میانه به سمت قوانین سخت‌گیرانه‌تر ناراحت‌کننده است. اما با توجه به شکاف‌هایی که در جامعه امریکا نسبت به این مسأله ایجاد شده و همچنین مانور سیاسی جمهوری‌خواهان روی این موضوع، به نظر می رسد، دموکرات‌ها چاره‌ای جز تغییر این قوانین نداشته باشند. هرچند که احتمالاً چنین اقدامی یک تیغ دولبه برای دموکرات‌ها خواهد بود و واکنش حامیان مهاجران را به دنبال خواهد داشت.  
 

لو پی نیو
فرانسه

بی‌کاری در فرانسه درحال افزایش است و به همین دلیل قوه مجریه برای مواجهه با این وضعیت، جهت حفظ کاهش کسری بودجه، در فکر پس‌انداز است. این درحالی است که دولت امانوئل مکرون قصد داشت میزان رشد این کشور را که در دوره کرونا بشدت کاهش یافته بود، به رقم 3 درصد برساند اما این اتفاق نیفتاده و علاوه بر آن مؤسسات اعتبارسنجی، اعتبار فرانسه را کاهش داده‌اند.

 

پاکستان تودی
پاکستان

بلاول بوتو زرداری، رئیس حزب مردم پاکستان اعلام کرده است، آصف‌علی زرداری، رئیس‌جمهور سابق و رئیس مشترک حزب که پدرش هم هست، نامزد این حزب برای ریاست جمهوری خواهد بود و تأکید کرد که زرداری تنها رهبری است که می‌تواند در کشور وحدت ایجاد کند. او از سیاستمداران دیگر نیز خواست که منافع مردم را بر منافع خود ترجیح دهند.

 

گلوبال تایمز
چین

درحالی که روابط چین و امریکا درحال بهبود است، ویلیام برنز، رئیس سیا اظهاراتی بیان کرد که با واکنش وزارت امنیت دولتی چین مواجه شد. این وزارتخانه در جدیدترین مقاله دوزبانه خود، این سخنان را به چالش کشید و تأکید کرد: «چطور می شود، شما برای کسب اطلاعات همه کار انجام دهید اما ما نمی توانیم برای مبارزه با مداخله‌جویی‌ها در امورمان و جاسوسی‌ها علیه کشورمان کاری انجام دهیم؟»

جستجو
آرشیو تاریخی