صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و چهار - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و چهار - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۷

خرده خبر

 پایان کار بوکسورهای امید با 3 برنز
تیم بوکس امید در اولین حضور آسیایی خود با 3 برنز به کارش در رینگ قزاقستان پایان داد. در ادامه مسابقات قهرمانی آسیای جوانان و امید، 3 بوکسور ایران در مرحله  نیمه‌نهایی روی رینگ رفتند که محمد محشری در وزن 75 کیلوگرم با باخت مقابل جواهیر اوماتالیف‌ ازبکستانی، سیدعلی‌ سیدصدری‌  نماینده وزن مثبت 92 کیلوگرم  با شکست مقابل  تمیرلان‌ موکاتیف‌ از قزاقستان و رضا خلیل‌زاده با واگذاری نتیجه مقابل هانگیر زوکروف‌ ازبکستانی از رسیدن به فینال مسابقات بازماندند. به این ترتیب کار تیم امید با 3 برنز به پایان رسید. امیراسماعیلی در فینال سنگین وزن فردا برای تصاحب طلا باید به مصاف شهزود پولوونوف‌ ازبکستانی برود.


تغییر لوگوی 35 ساله بوکس
لوگوی فدراسیون بوکس بعد از 35 سال تغییر کرد. با تأیید سیدروح‌الله حسینی رئیس فدراسیون بوکس، از این به بعد طرح جدید به عنوان لوگوی رسمی فدراسیون بوکس شناخته می شود و در مکاتبات، کارها و برنامه‌های رسمی فدراسیون از آن استفاده خواهد شد.


لیگ قهرمانان به بسکتبال هم رسید
دفتر آسیایی فدراسیون جهانی بسکتبال اعلام کرد باشگاه شباب الاهلی امارات، میزبان نخستین دوره لیگ قهرمانان آسیا از ۲۰ تا ۲۶ خرداد در شهر دبی خواهد بود. هاگوب خاجیریان مدیر اجرایی کنفدراسیون بسکتبال آسیا با اعلام این خبر گفت: «بسیار هیجان‌زده هستم که شهر دبی میزبان نخستین دوره لیگ قهرمانان بسکتبال آسیا خواهد بود. از کشور امارات و باشگاه الاهلی برای برگزاری و ترتیب دادن این رویداد تاریخی تشکر می‌کنم.این نوع از مسابقات در آسیا، سابقه‌ای طولانی دارد اما ما آن را در سال جاری با برندی جدید برگزار خواهیم کرد.» لیگ قهرمانان آسیا با حضور قهرمانان هشت کشور قاره کهن برگزار می‌شود که حضور پلیتا جایا از اندونزی و ماتریس از مالزی در این مسابقات قطعی شده است. دو تیم فینالیست سوپرلیگ غرب آسیا (شهرداری گرگان و الریاضی لبنان) نیز در لیگ قهرمانان حضور خواهند داشت.


حذف فتوحی و باهر  در گرندپری
دو شمشیرباز سابر ایران به جدول 64تایی نرسیدند و از دور رقابت‌های گرندپری سئول حذف شدند. دور مقدماتی رقابت‌های شمشیربازی سابر گرندپری سئول آغاز شد که محمد فتوحی و فرزاد باهر هم در آن حاضر شدند، اما هیچ‌کدام به جدول 64تایی نرسیدند و حذف شدند. علی پاکدامن و محمد رهبری دو ملی‌پوش ایران اما در جدول اصلی حضور دارند. محمد رهبری با 6 پیروزی و دو باخت به جدول 64تایی رسید تا فردا به مصاف توماس مارتینه فرانسوی برود. علی پاکدامن هم به دلیل اینکه بین ۱۶ نفر اول رنکینگ جهانی هست، در جدول اصلی حضور دارد و فردا با آرتیوم سارکیسیان قزاق دوئل دارد.
 

همگروهی کویت و چین با هندبال ایران
تیم جوانان ایران در هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا با تیم‌های کویت و چین همگروه شد. مراسم قرعه‌کشی این رویداد در امان پایتخت کشور اردن برگزار شد و 13 تیم شرکت‌کننده در 3 گروه 3 تیمی و یک گروه 4 تیمی قرار گرفتند. در گروه الف تیم‌های بحرین، عربستان وهنگ کنگ، در گروه ب تیم‌های کویت، ایران و چین، در گروه ج اردن،هند و عمان، در گروه د تیم‌های ژاپن، کره‌جنوبی، چین تایپه و قطر حضور دارند. هجدهمین دوره این مسابقات که حکم انتخابی قهرمانی جهان 2025 در لهستان را دارد، روزهای 26 تیر تا 6 مرداد برگزار می‌شود.


یک تیر و دو نشان ساحلی‌بازان جوان
تیم ملی والیبال ساحلی ایران یک با شکست نیوزیلند دو، مقتدرانه با صعود به جمع چهار تیم برتر رقابت‌های قهرمانی زیر 19 سال آسیا جهانی شد. رقابت‌های والیبال ساحلی قهرمانی زیر 19 سال آسیا با حضور 32 تیم از چهارشنبه هفته قبل در روی‌اِت تایلند شروع شد که تیم والیبال ساحلی ایران یک با ترکیب حبیب اکبرزاده-امیرعلی قلعه‌نویی بعد از شکست تیم‌های ویتنام یک، استرالیای دو و تایلند سه، مقابل هنگ‌کنگ دو قرار گرفت و با پیروزی
-2 صفر مقابل هنگ‌کنگ دو به مرحله یک‌چهارم نهایی پا گذاشت و با شکست دو بر صفر نیوزیلند دو(پاچئو داوی-وستی توماس) به نیمه‌نهایی مسابقات قهرمانی آسیا راه یافت. ساحلی‌بازان ایران عصر دیروز برای دومین بار به میدان رفتند و با امتیازات 21-10 و 21-7 حریف را شکست دادند تا پنجمین برد نصیب آنها شود. تیم والیبال ساحلی ایران با این برد هم به نیمه‌نهایی قهرمانی آسیا رسید و هم سهمیه قهرمانی جهان شانگلوی چین را گرفت. ساحلی‌بازان ایران در بازی نیمه‌نهایی برای صعود به فینال امروز به مصاف استرالیای یک با ترکیب راکر گراهام جت-دونووان کیلیان می‌روند.

جستجو
آرشیو تاریخی