صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و هشت - ۲۱ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و هشت - ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۲

چالش مهم تیم ملی فوتسال زنان

عیار تیم در تورنمنت چین مشخص می‌شود

پریسا غفاری/ تیم ملی فوتسال زنان ایران فردا در تورنمنت چهارجانبه چین به میدان می‌رود. مسابقاتی که تیم‌های ایران، چین، ویتنام و ازبکستان در آن حضور دارند و می‌تواند عیار شاگردان فروزان سلیمانی را مشخص کند.
فروزان سلیمانی با بازگشت به تیم ملی فوتسال چالش جدی‌ای نداشته است. تیم او بجز حضور در مسابقات کافا و بازی دوستانه مقابل روسیه رقابت سختی برای رونمایی از عیارش نداشته است. اما در تورنمنت سرزمین اژدهای زرد، چین، ویتنام و ازبکستان از تیم‌های مطرح آسیا هستند و مطمئناً تورنمنت خوبی خواهد بود.
فوتسال زنان ایران در سال‌های 2015 و 2018 دو دوره پیاپی قهرمانی جام ملت‌های آسیا را به دست آورد اما در 6 سال اخیر، وضعیت تیم ملی بحرانی بوده و یک‌به‌یک ستاره‌های پرآوازه از تیم ملی کنار گذاشته شدند. تیم فوتسال زنان ایران به تغییر نسل نیاز دارد، دیر یا زود این اتفاق باید در تیم بیفتد، اما حذف ناگهانی ستاره‌هایی مثل نسیمه غلامی، فاطمه اعتدادی، اعظم آخوندی، آرزو صدقیانی‌زاده، فهیمه زارعی و حتی فرشته کریمی باعث شده تا وضعیت بغرنجی برای تیم ملی زنان ایران به‌وجود آید. آن‌هم درحالی‌که فوتسال زنان امسال، باید در3 تورنمنت؛ بازی‌های آسیایی داخل سالن، قهرمانی آسیا و جهانی شرکت کنند! از طرف دیگر هم نسترن مقیمی که بهترین دفاع تیم به حساب می‌آید به دلیل مصدومیت غایب است و فاطمه رحمتی جوان احتمالاً جای او را در پست دفاع می‌گیرد. از طرف دیگر یکی از برنامه‌های همیشگی فروزان سلیمانی شرکت تیم در تورنمنت‌ها با دو دروازه‌بان است. اتفاقی که قبلاً در کافا با اخراج دروازه‌بان اصلی، برای بازی بعدی به تیم استرس داد. اگر این اتفاق در سه مسابقه سطح بالا رخ دهد ممکن است ضربه بدی به تیم ملی وارد کند، بویژه که حالا زهره لطف‌آبادی دروازه‌بان برگشته از اسپانیا و اعظم آخوندی دروازه‌بان نسل طلایی فوتسال زنان در لیست سلیمانی جایی ندارند.

 برنامه بازی‌ها:
جمعه ۲۲ تیرماه: ایران – ازبکستان
شنبه ۲۳ تیرماه: ویتنام - ایران
دوشنبه ۲۵ تیرماه: چین – ایران

جستجو
آرشیو تاریخی